تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم به چه صورت است

پرسش: در صورتی که کسی به اتهام نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز تحت تعقیب کیفری واقع شود و قبل از صدور کیفرخواست یا پس از صدور کیفرخواست و قبل از صدور حکم و یا پس از صدور حکم موفق به اخذ پروانه حمل سلاح از مراجع ذی صلاح شود، آیا متهم قابل تعقیب است یا خیر؟ وحکم قضیه در حالات مختلف چیست؟

در تاریخ وقوع بزه متهم فاقد جواز نگهداری اسلحه بوده است؛ بنابراین جرم تحقق یافته و مجازات باید درباره متهم اعمال گردد، به دست آوردن مجوز پس از وقوع بزه در هر مرحله از رسیدگی نمی تواند مؤثر در مقام باشد درست مثل اینکه کسی بدون داشتن گواهینامه مؤثر در مقام باشد درست مثل اینکه کسی بدون داشتن گواهینامه رانندگی مرتکب رانندگی گردد. به دست آوردن گواهینامه پس از ارتکاب جرم مؤثر در مجازات نیست و اضافه می نماید که اگر متهم در تهیه و نگهداری سلاح مورد سؤال دخالتی نداشته باشد مثلا سلاح کشف شده متعلق به مورث او که دارای پروانه هم بوده است باشد تعیین مجازات برای او مجوزی ندارد.

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

اخذ تأمین از متهمین به قاچاق اسلحه و مهمات

آیا تبصره یک ماده یک قانون مرتکبین قاچاق در مورد اخذ تأمین از متهمین به جرائم مربوط به قاچاق اسلحه و مهمات هم سرایت دارد یا نه؟

با توجه به مفاد و مندرجات قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب۲۹/۱۲/۱۳۱۲  که قانون عام میباشد و همچنین با عنایت به قانون مجازات اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب ۲۵/۱۱/۱۳۵۰ که قانون خاص است تسری دادن تبصره یک ماده یک قانون مجازات مرتکبین قاچاق نسبت به اخذ تأمین وثیقه درباره متهمین به قاچاق اسلحه و مهمات جهت قانونی نداشته و قاضی تحقیق طبق اصول آیین دادرسی کیفری می تواند یکی از تأمین های مقرر قانون را اخذ نماید.

نظریه مشورتی شماره۱۵۷۰/۷ مورخ ۲/۳/۱۳۶۷  اداره کل حقوقی قوه قضائی

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

ارتکاب جرم با سلاح مجاز

در صورتی که صاحب اسلحه مجاز با آن سلاح مرتکب جرح یا قتل شود با توجه به اینکه اسلحه مزبور دارای پروانه است آیا دادگاه می تواند حکم به ضبط آن صادر نماید یا خیر؟

در صورتی که دارنده اسلحه مجاز وسیله آن سلاح قتل یا جرحی و یا به طور کلی جرمی مرتکب شود دادگاه ضمن تعیین کیفر برای او استناد ماده ۵ قانون راجع به مجازات اسلامی می تواند حکم به ضبط آلت جرم (سلاح) نیز صادر نماید.

نظریه مشورتی شماره ۶۵۹۶/۷ مورخ ۰/۱۰/۱۳۶۶ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل قاچاق کالا می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

استفاده از پروانه حمل سلاح

در صورتی که اسلحه شکاری که دارای پروانه است وسیله شخص دیگری غیر از صاحب پروانه نگهداری و حمل شود آیا عمل جرم است یا خیر؟

پروانه نگهداری و حمل تفنگ شکاری، مختص استفاده کسی است که جواز نگهداری و حمل اسلحه به نام او صادر شده است؛ بنابراین چنانچه شخصی که فاقد پروانه حمل اسلحه است تفنگ شکاری متعلق به غیر را (که صاحب آن دارای جواز است) حمل و استفاده نماید مرتکب حمل اسلحه بدون جواز گردیده است و مورد منطبق با ماده ۲ قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب سال ۱۳۵۰ ناظر به قسمت اخیر بند ۲ ماده ۱ همان قانون است.

نظریه مشورتی شماره۷۲۴۷/۷ مورخ ۲۶/۱۰/۱۳۶۷ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

انتقال اسلحه غیرمجاز به ورثه

در صورتی که بین اموال متوفی اسلحه غیرمجاز بدون پروانه باشد آیا اسلحه غیرمجاز باید ضبط شود یا خیر؟

چنانچه مورث متوفی در زمان حیات مجاز به نگهداری سلاح بوده، جزء ماترک به ورثه منتقل می گردد لكن ورثه باید مجوز قانون نگهداری یا فروش آن را کسب نمایند و در صورتی که سلاح متعلق به متوفی عنوان قاچاق داشته مالکیت مورث اعتبار قانونی نداشته تا فرض انتقال مالکیت به ورثه مطرح گردد لذا اسلحه غیرمجاز بدون پرداخت وجهی به نفع دولت ضبط می گردد.

اخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرماخذ پروانه حمل سلاح پس از تعقیب جرم

نظریه مشورتی شماره … مورخ … اداره کل حقوقی قوه قضائیه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *