تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیلاستفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیل

قوانین مجازات استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای

ماده ۷۵۲ قانون مجازات اسلامی –تعزیرات: «هر کس بدون مجوز قانونی از پهنای باند بین المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی مبتنی بر پروتکل اینترنتی از خارج ایران به داخل یا برعکس استفاده کند. به حبس از یک تا سه سال یا جزای نقدی از یکصد میلیون ( ۱۰۰،۰۰۰۰،۰۰۰) تا یک میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد.«

شرح ماده:

پهنای باند عبارتست از مقدار اطلاعاتی که می تواند در یک مدت زمان معین ارسال شود. هر کاربر اینترنت، به حسب نوع سرویسی که به اینترنت متصل می شود، دارای پهنای باند متفاوتی است که این پهنای باند شخصی، شعبه ای از پهنای باند بین المللی است. به عبارت دیگر پهنای باند، حجم ارسال و دریافت داده ها در ثانیه است .

بهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ایبهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای

پروتکل اینترنتی در واقع زبان مشترک بین دو رایانه برای تبادل اطلاعات می باشد که به صورت قراردادی و پیش فرض تعیین می گردد. در واقع همان گونه که انسانها برای ارتباط برقرار نمودن با هم نیاز به یک زبان مشترک دارند، رایانه ها نیز برای ارتباط با یکدیگر در شبکه ی جهانی اینترنت و تبادل اطلاعات نیاز به یک پروتکل اینترنتی مشترک هستند از جمله ی این پروتکل ها می توان به https ftp http اشاره نمود. قرارداد اینترنت یا پروتکل اینترنت مهمترین قراردادی است که برای مبادله اطلاعات در شبکه های اینترنتی وجود دارد. این قرارداد بنیادی ترین قرارداد شکل دهنده اینترنت می باشد و وظیفه مسیردهی بسته های اطلاعاتی را در گذر از مرزهای شبکه ها به عهده دارد.

در این ماده قاچاق مخابرات جرم انگاری شده است. قاچاق در لغت ، واژه ای ترکی معرفی شده که به معنی کاری است که بر خلاف قانون به صورت پنهانی انجام شود و متاع قاچاق متاعی است که معامله با ورود آن به کشور ممنوع است.

شماره تلفن بهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای شماره تلفن بهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای

در اصطلاح قانونی برابر بند الف ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ : قاچاق کالا و ارز : هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و بر اساس این قانون و یا سایر قوانین ، قاچاق محسوب و برای ان مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه آن در بازار داخلی کشف شود.»

که از سوی شرکت های ارائه کننده خدمات مخابراتی اینترنتی صورت می گیرد. فرایند انتقال مكالمات از خارج کشور به داخل کشور اصطلاحا ترمینیشن و بالعکس انتقال مکالمات از داخل به خارج از کشور اورجینیشن’ نامیده میشود. این دو فرایند به دو طریق قابل اعمال است:

الف – با استفاده از دستگاههای ارسال و دریافت ماهواره ای: این امر نیازمند استفاده از خطوط تلفنی است تا مشترکان با استفاده از آن خطوط به شبکه ی ماهوارهای شرکت ارائه دهندهی این خدمات متصل شده و سپس از طریق آن به مکالمه ی اینترنتی بپردازد. در این روش بدون استفاده از درگاه های ارتباطی مخابرات با شبکه ی جهانی اینترنت این اقدام صورت می گیرد و افراد با شرکت ها از زیرساختهای مخابراتی برای اتصال مشترکان خود استفاده می کنند. این روش که با استفاده از سیستم های ماهواره ای است، در هر دو وجه ترمینیشن و اورجینیشن آن بدون مجوز و قاچاق است.

بهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای در تهران و کرجبهترین وکیل استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای در تهران و کرج

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

ب – شیوه دوم عبارتست از استفاده از سیستمهای اینترنتی پرسرعت که توسط شرکت مخابرات ارائه شده است؛ شرکتها یا افراد می توانند بدین طریق و با استفاده از یک خط تلفن به افراد خدمات ارائه نمایند این شیوه بیشتر مورد استفاده ی شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی است به نحوی که با بهره گیری از ساختارهای مخابراتی شرکت زیرساخت و ارائه ی کارت های تلفن اینترنتی، خدمات مکالمه اینترنتی ارائه می کنند. این روش از دو منظر قابل بررسی است نخست اینکه برای این شرکت ها صرفا امکان اورجینیشن وجود دارد و مجوزی برای ترمینیشن به آنها داده نشده است لذا عمل انها در این قسمت غیر قانونی و به صورت قاچاق است؛

وکیل تخصصی استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای وکیل تخصصی استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای

ضمن آنکه این شرکتها با بازفروشی امکانی که حق فروش آن را ندارند، اقدام به کسب درآمد می کنند این مورد نیز برخلاف قوانین موجود است به گونه ای که در حال حاضر عمده ی قاچاق مخابرات در ایران به صورت ترمینیشن و از شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی است. تقریبا ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دقیقه مکالمه تلفن در ماه به این صورت قاچاق می شود. هر دو روش فوق با استفاده از کارت های تلفن اینترنتی صورت می گیرد. ماده ۷۵۲ به طور عام تمامی صور استفاده بدون مجوز از پهنای باند بین المللی را به منظور ارتباطات مخابراتی قابل مجازات دانسته است.

استفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیلاستفاده غیرمجاز از اینترنت ماهواره ای + وکیل

عنصر قانونی قاچاق مخابرات در این ماده آمده و عنصر مادی این جرم فعل مادی مثبت و بهره برداری بدون مجوز از این پهن باندها است. مرتكب هر شخص حقیقی یا حقوقی است که به صورت غیرمجاز به پهنای باند بین الملل دسترسی غیرمجاز دارد. عنصر معنوی این جرم سوءنیت عام مجرم در ارتکاب عالمانه و عامدانه فعل مجرمانه و سوءنیت خاص وی در اراده تحقق نتیجهی حاصله( قاچاق مخابرات) است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *