تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

آیا بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور جرم محسوب می شود

بردن زوج به کمپ ترک اعتیاد به درخواست زوجه، آدم ربایی محسوب نمی شود.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۲۱۰۰۶۰۱

تاریخ:۲۵/۰۶/۱۳۹۲

رای شعبه ۱۱۵۵ دادگاه عمومی جزایی تهران

در خصوص اتهام متهمین 1. (س.غ.) فرزند (ف.) آزاد به قید وثیقه ۲. (ح.غ.) فرزند (ف.) آزاد به قید وثیقه با وکالت آقای (ن.ب.) به اتهام مشارکت در آدم ربایی و ۳. آقای (ج.ش.) فرزند (م.) مدیر کمپ ترک اعتیاد (ش.)به اتهام مشارکت در آدم ربایی و بازداشت غیرقانونی موضوع شکایت آقای (ر.د.) فرزند (م.) با وکالت آقای (ح.ب.)با عنایت به محتویات پرونده کیفرخواست صادره که حکایت از آن دارد فیمابین شاکی و متهمه خانم ( س.غ.)که زن و شوهر می باشند به لحاظ اختلافات خانوادگی درگیری های متعددی بوده که بعضا در شمال کشور و بعضا در تهران صورت گرفته که در مواردی منجر به صدور حکم گردیده.

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

با وصف مذکور در مورخ ۲۲/۱۱/۱۳۸۹ متهمه مذکور خانم ( س. خ.) با همکاری برادرش (ح.غ.)در ساعات نیمه شب با هماهنگی قبلی با مدیریت کمپ ترک اعتیاد در (ش.) که از آشنایان آنان بوده به محل اقامت شاکی آمده و همزمان طی تماس با پلیس ۱۱۰ آن هم در ساعت ۲ نیمه شب اعلام نموده شوهرش در حال استعمال مواد مخدر است و به محض رسیدن مأمورین به محل و ایجاد درگیری از فرصت استفاده کرده و شاکی را مدیریت کمپ به همراه چند نفر دیگر در حالی که با لباس منزل بوده سوار خودرو کرده و به کمپ برده و مأمورین نیز سایر افراد را به کلانتری هدایت کرده و بالاخره پس از گذشت ۲ روز با پرداخت مبلغ سه میلیون تومان توسط شاکی به مدیریت کمپ وی را رها کرده اند و موضوع شکایت و آدم ربایی طرح و جميع محتویات پرونده از جمله اظهارات همسر شاکیه که متهم ردیف اول است و اعلام زمان تماس با ۱۱۰ و اینکه هم زمان مدیریت کمپ آن هم از (ش.) ساعت ۲ نیمه شب به عمل آمده و از غفلت مأمورین استفاده نموده و شاکی را به کمپ هدایت کرده به صراحت اعلام کرده در صفحه ۱۴۰ پرونده که با دریافت سه میلیون تومان او را (شاکی) رها کرده و در جریان بازجویی و مواجهه حضوری فی مابین آقای (ش.) و سایز متهمین مشار اليه ناگهان با طرح ناراحتی قبلی جلسه دادگاه را ترک و متواری گردیده و علیرغم ابلاغ در جلسات بعدی حاضر نشده و دفاعی از خود به عمل نیاورده خود حکایت از بزه و همکاری مشارالیه با سایر متهمین است؛ لذا نظر به جميع جهات و ملاحظه اظهارات وکلای آنان هرچند که مدعی شده موضوع با رسیدگی در استان گیلان از مراتب اعتباری امر مختومه است ولی در اثناء رسیدگی مشخص گردیده در پرونده مذکور اولآ: موضوع آدم ربایی به وی نگردیده؛

ثانيا: موضوع آدم ربایی مربوط به تهران و آن هم بعد از پرونده های مطروحه در شمال کشور بوده و این موضوع نیز در جلسه مورخ۱۲/۱۲/۱۳۹۱  در برگ دوم و سوم صورت جلسه توسط وکیل متهمین تأیید گردیده است، موجب اثبات بزه انتساب به متهمين است ولی از آنجا که متهمین ردیف اول و دوم در جریان ربودن و انتقال شاکی به کمپ مستقیما دخالت نکرده هرچند طرح و نقشه از ناحیه آنان صورت گرفته موضوع از مصادیق معاونت در جرم است ولی نسبت به متهم ردیف سوم آقای (ش.د.) که مستقیما در انتقال شاکی به کمپ دخالت داشته است موضوع مباشرت است، دادگاه مستندا به مواد ۴۳ و ۷۲۶ و ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی حکم بر محکومیت خاتم ( س.غ.)و ( ح.غ.)هریک به تحمل پنج سال حبس و متهم ردیف سوم آقای (ج.ش.) را به تحمل هفت سال حبس محکوم و اعلام می گردد؛ و در خصوص اتهام متهم ردیف سوم مبنی بر نگهداری و مخفی نمودن شاکی در کمپ ترک اعتیاد به مدت دو روز هرچند که موضوع را عنوان بازداشت غیرقانونی تلقی نموده، ولی نظر به اینکه در متن قانون ربودن با مخفی نمودن توسط مباشر جرم یک جرم تلقی می گردد دادگاه در خصوص اتهام متهم ردیف سوم مبنی بر بازداشت غیرقانونی و مخفی نمودن شاکی مستندا به ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی بر برائت وی صادر و اعلام می گردد و در خصوص ادعای شاکی مبنی بر سرقت اموال وی از جمله یک فقره چک توسط همسرش متهمه ردیف اول و سایر اموال ایشان نظر بر اینکه اتهام سرقت در دادسرا رسیدگی و قرار منع تعقیب صادر گردیده و شاکی نسبت به قرار منع تعقیب مذکور اعتراض ننموده است دادگاه خود را فارغ از اتخاذ تصمیم می داند. رأي صادره نسبت به متهمین ردیف اول و دوم حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر و نسبت به متهم ردیف سوم (ج.ش.)غیابی و ظرف ده روز پس از ابلاغ، قابل واخواهی در همین دادگاه می باشد.

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

رای شعبه ۲۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص اعتراض ۱. آقای (الف.م.) به وکالت از (ج.ش.) ۲. آقای (الف. الف.) به وکالت از (س.غ.) و (ح.غ.) نسبت به دادنامه شماره ۴۰۰۰۲۶ مورخ۱۶/۲/۹۲و دادنامه غیابی شماره ۴۰۰۰۰۱ مورخ۲۶/۱/۹۲ صادره از شعبه محترم ۱۱۵۵ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن ردیف یک به اتهام آدم ربایی و ردیف ۲ و ۳ به اتهام معاونت در آدم ربایی محکومیت حاصل نموده اند. با ملاحظه محتویات پرونده و اینکه شاکی آقای ( ر.د.)مطابق اظهارات همسرش خانم (س.غ.) معتاد بوده و در شب موردنظر خانم (غ.) به اتفاق برادرش (ح.غ.)به محل سکونت همسرش به اتفاق مأمورین نیروی انتظامی مراجعه نموده اند و مضافا خانم (غ.)با کمپ ترک اعتیاد تماس حاصل نموده و درخواست کرده همسرش معتاد می باشد جهت بردن وی به کمپ اقدام شود و آقای (ش.) که دارنده کمپ می باشد همزمان با حضور مأمورین در محل حاضر و اقدام به بردن شاکی به کمپ می نماید.

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

اولا: انتقال شاکی به کمپ همزمان با حضور مأمورین بوده است؛

ثانيا: درخواست انتقال شاکی به کمپ از ناحیه همسرش خانم (س.غ.) بوده و آقای ( ش.)نسبت به همین درخواست اقدام نموده است که اظهارات آقای (ش.) در مواجهه حضوری مورد تأیید خانم (غ.)قرار گرفته است، لذا صرف نظر از اینکه انتقال آقای (د.) ( شاکی)به کمپ مورد رضایت ایشان نبوده است؛ لیکن اقدامات تجدیدنظرخواهان با نیت انتقال وی جهت ترک اعتیاد بوده نه قصد آدم ربایی و متعاقب همین موضوع در روز بعد نیز شاکی با درخواست خود از کمپ رها شده است؛

بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور بردن به کمپ ترک اعتیاد با توسل به زور

لذا دلیلی بر سوءنیت تجدیدنظرخواهان دایر بر جرم آدم ربایی وجود ندارد اگرچه ضرورت دارد انتقال به کمپ با رضایت شاکی انجام می شد؛ لیکن عدم رضایت وی دلیل به عمل تجدیدنظرخواهانه مبنی بر آدم ربایی نیست، لذا دادگاه به لحاظ فقد عنصر معنوی جرم وعدم سوء نیت تجدیدنظرخواهان مستندا به بند یک ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاههای انقلاب در امور کیفری و ماده ۲۲ قانون دادگاه های عمومی و انقلاب و اصل برایت با نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته رأی بر برائت آقایان ۱.(ج.ش.) از اتهام آدم ربایی و آقای (ح.غ.)و خانم (س.غ.)از اتهام معاونت در آدم ربایی صادر می نماید.رای صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۲۱ دادگاه تجدید نظر استان تهران _ مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *