تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاءتصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

آیا تصرف ملک مشاع توسط احد از شرکاء أن ملک دارای جنبه کیفری و قابل تعقیب است؟

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء جرم و قابل تعقیب و مجازات است.

شماره و تاریخ نظریه: ۷/ ۷۵۹۹ – ۱۳۷۲/ ۱۰ /۲۶

نظریه اداره حقوقی

با توجه به رأی وحدت رویه شماره ۱۰ – ۱۳۵۵/ ۷ / ۲۱ هیئت عمومی دیوان عالی کشور به نظر میرسد که تصرف ملک مشاع بدون اذن شرکاء می تواند از مصادیق جرم موضوع ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات باشد.

طرح دعوی خلع ید در دادگاه حقوقی مانع شکایت کیفری به عنوان رفع تصرف عدوانی نمی باشد.

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاءتصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

آیا طرح دعوی خلع ید در دادگاه حقوق مانع اعلام شکایت کیفری رفع تصرف عدوانی در دادسرا است و به عبارت دیگر ماده ۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری فقط مربوط به دادگاه است یا به دادسرا هم مربوط می شود؟

شماره و تاریخ نظریه: ۷/ ۳۹۰۳ – ۱۳۷۲/ ۶ /۷

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاءتصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

نظریه اداره حقوقی

با توجه به اینکه برابر ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات، مجرد تصرف عدوانی جرم و قابل مجازات بشمار آمده و دعوى خلع ید و تصرف عدوانی هر کدام ماهیت متفاوتی دارند لذا طرح دعوی خلع ید در دادگاه حقوقی و اعلام شکایت کیفری در دادسرا بعنوان رفع تصرف عدوانی بلااشکال است. مضافا ماده ۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری هم اختصاص به دادگاه دارد و به دادسرا مربوط نمیشود.

تحقق بزه منوط به جمع شرایط قانونی آن است

 به استناد قسمت اخیر ماده ۲۰۸ قانون مدنی، اثبات پد بر مال غیر به نحو عدوان در حکم غصب است آیا غصب به نحو مذکور در آن ماده مشمول ماده ۱۳۴ یا ۱۳۵ قانون تعزیرات است؟

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاءتصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

شماره و تاریخ نظريه: ۷/ ۴۰۶۲ – ۱۳۷۳/ ۷ /۲۵

نظریه اداره حقوقی

با آنکه صرف اثبات يد بر مال غیر، به حکم قسمت اخیر ماده ۳۰۸ قانون مدنی در حكم غصب است ولی هر غصبی از مصادیق مواد ۱۳۴ و ۱۳۵ قانون تعزیرات نبوده و برای تحقق بزه های موضوع آن مواد رعایت شرایط عنوان شده در قانون لازم است،

اگر به دنبال شماره تماس بهترین موسسه حقوقی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید

تصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاءتصرف ملک مشاع بدون اذن سایر شرکاء

و وکالت خود را به آنها اجازه دهید بنابراین در نظر داشته باشید که وجود شماره تماس وکیل در گوگل به اینترنت به معنی تخصصی شان می باشد ما در تهران وکیل متخصص ترین و متبحرترین وکلا را به شما معرفی مینماییم.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *