تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

توقیف ملک در ثبت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

یکی از مسائل مهم در دعاوی مالی توقیف اموال خوانده می باشد این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که بتوان طلب طلبکاران را از مال بدهکار دریافت کنیم اما توقیف دارای مراحلی میباشد.

 

توقیف به دو دسته تقسیم می شود:

توقیف تامینی قبل از اجرای حکم در مهلت ۱۰ روزه  یا حتی قبل ازتشکیل جلسه دادگاه خواهان یا شاکی دعوا از بیم این موضوع که خوانده یا متهم پرونده اموال خود را به غیر انتقال نداده و یا تلف ننماید.

 می توان با استفاده از توقیف تامینی اموال خوانده یا متهم را معرفی کرد چنانچه پس از مهلت ۱۰ روزه محکوم علیه بدهی خود را پرداخت ننماید دادگاه اموال توقیف شده حق شاکی و یا خواهان را پرداخت می کند .به این توقیف،  توقیف تامینی یا تامین خواسته  یا تامین احتیاطی  میگویند.

در این مطلب به توقیف ملک در ثبت  پرداخته شده است، در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکیل کلاهبرداری می توانید با شماره های مندرج در زیر تماس بگیرید.

توقیف ملک در ثبت

توقیف اجرایی:

توقیف اجرایی چنانچه خواهان یا شاکی دعوای بعد از مهلت ۱۰ روزه اموال خوانده یا متهم را توقیف ننمایند و طرف مقابل نیز ظرف مدت ۱۰ روز نیز به تعهدات خود عمل ننماید خواهان یا شاکی می تواند ظرف مهلت ده روزه بلافاصله اموال محکوم علیه را به میزان  محکومیت وی توقیف نماید که به این توقیف ، توقیف اجرایی گفته میشود.

اموال منقول: اموال منقول را هم می‌توان هم از طریق اجرای ثبت و هم طریق توقیف اموال یا همان قرار تامین خواسته قابل توقیف می باشد.

توقیف ملک در ثبت

برای توقیف اموال منقول، ابتدا باید صورت برداری از اموال  انجام شده و سپس ارزیابی اموال منقول صورت گیرد چنانچه نیاز باشد که اموال توقیف شده به محل دیگری انتقال یابند، برای اموال از طرف دادگاه دادگاه امین تعیین می شود.

اموال غیر منقول: اموالی هستند که عرفا امکان انتقال آن ها وجود ندارد مانند زمین  و برای توقیف باید موارد ذیل رعایت شود.

1- اگر دارای سند باشد از طریق ثبت می توان توقیف نمود بدین صورت که ابتدا ثبت مرکزی به اداره ثبت محل وقوع ملک درباره توقیف ملک اطلاع دهد و از این اداره استعلام می گیرند و چنانچه ملک به نام محکوم علیه باشد ملک توقیف می شود. و در دفتر املاک و یا سامانه ثبت گردد. چنانچه ملک در حال انتقال به محکوم علیه باشد ملک در زمره املاک بازداشتی قرار گیرد و چنانچه مال غیر منقول دارای سند رسمی نباشد باید از طریق دادگاه ابتدا ثابت نمود که مال به نام محکوم علیه می باشد و نسبت به توقیف اجرایی آن اقدام نمود. در مورد صورت برداری از اموال غیر منقول همان فرایند از اموال منقول می باشد.

توقیف ملک در ثبت

مشاوران حقوقی موسسه در صورت نیاز برای مشاوره با یک قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری این امکان را فراهم خواهند نمود تا بتوانید از تجربه و دانش آن ها در رسیدگی به پرونده های مختلف در دیوان عدالت اداری بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

1 دیدگاه

  • باسلام یک ملک اوقافی مورثی داریم که زن برادرم درخصوص مهریه اش توقیف کرده ویکی دیگر از برادرها سهم الارث را به شخص دیگری فروخته که ازان اطلاعز نداشته ایم بقیه وراث در جلسه دادگاه متوجه شدیم لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *