تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی

در صورتی که متصرف در قسمتی از زمینی که تصرف کرده اعیانی احداث کرده باشد آیا بدون حکم قلع بنا می توان از کل ملک خلع ید کرد؟

نظر اکثریت

حکم خلع ید به قسمتی که در آن اعیانی ایجاد شده باشد قابل اجرا نیست زیرا بنای احداثی متعلق به سازنده آن هست هر چند در ملک غیر باشد بنابراین رای خلع ید فقط نسبت به عرصه اجرا می شود و به متصرف نسبت به اعیانی که ایجاد کرد ابقا می شود مگر این که حکم قلع بنا نیز صادر شده باشد که در این صورت با تخریب بنای احداثی حکم خلع ید نسبت به کل ملک قابل اجراست.

خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی

نظر اقلیت

حکم دادگاه خلع ید از جزء جزء ملک هست چه نسبت به عرصه و چه نسبت به اعیان موجود در آن و منظور از خلع ید سلب تصرف غاصبانه است به نحوی که متمکن از استیفای منفعت نشود و با توجه به این که دادگاه با احراز مالکیت محکوم له حکم خلع ید نسبت به کل عرصه را صادر نموده خلع ید نمی تواند ناقص اجرا شود اما قلع بنا محتاج حکم جداگانه است و فقدان رأی قلع بنا مجوز ادامه تصرفات غاصبانه محكوم عليه نیست.

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی

نظر کمیسیون

نشست قضایی (1) مدنی: چنانچه غاصب در قسمتی از زمینی که به نحو غاصبانه تصرف کرده است، اعیانی احداث کرده باشد، حکم خلع ید صادر و اجرا شده و از غاصب باید کلا خلع يد شود، محكوم عليه غاصب میتواند اعیانی مستحدثه را با اخذ مجوز از شهرداری تخریب کند و ببرد در غیر این صورت محکومله می تواند در دادگاه دعوای قلع بنا و مستحدثات طرح و حکم قلع و قمع اعیانی مستحدثه را تحصیل نماید.

خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی خلع ید از کل ملک بدون قلع بنای احدائی

چنانچه با اجرای حکم خلع ید از غاصب، رفع تصرف شود و غاصب مالک اعیانی شخصا اقدام به قلع بنا نکند، مالک عرصه می تواند بدون استفاده از اعیانی مادام که اعیانی مستحدثه قلع نشده، اجرت المثل عرصه را از صاحب اعیانی مطالبه کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *