تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا به چه صورت است

بنایی تأسیس شده که به موجب حکم صادره دستور خلع ید به نیروی انتظامی صادر شده و محکومله خواهان تخریب بنا و انتقال مصالح ساختمانی است. نحوه عمل چگونه است؟ آیا خلع ید به معنای قلع بنا نیز هست؟

اتفاق نظر

نظر به این که دعوای قلع و قمع بنا دارای ارکان و شرایط خاص خود است و از طرفی اجرای حکم فقط براساس اجراییه و رأی صادر شده از جانب دادگاه صورت میگیرد که هر دو منصرف از موضوع مورد اشاره می باشند، به استناد صدور حکم خلع ید نمی توان بنای احداثی در زمین را تخریب کرد. قابل ذکر است که صدور حکم خلع ید هیچ گونه مغایرتی با بقای بنا ندارد و در مواردی که نص قانونی وجود دارد از قبیل ماده ۴۵ و ۴۸ قانون اجرای احکام مدنی مطابق نصوص قانونی اقدام میشود.

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا

 نظر کمیسیون

 نشست قضایی (۳) مدنی: صدور حکم خلع ید از طرف دادگاه به این معناست که دادگاه تصرفات شخصی را در رتبه ای که ملک خواهان است غاصبانه و یا در حکم غصب تشخیص داده است و در صورتی که في المثل در زمین موضوع حكم خلع ید از طرف متصرف اعیانی احداث شود عین زاید به موجب قسمت اخیر ماده ۳۱۲ قانون مدنی متعلق به خود غاصب خواهد بود و قلع بنا محتاج اليه حکم قلع بنا خواهد بود و بدون حکم قلع بنا اعیانی احداث شده قلع نخواهد شد

نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا نحوه اجرای حکم خلع ید در صورت احداث بنا

بلکه در اجرای حکم خلع ید صرفا به تصرفات غاصب خاتمه داده و زمین به تصرف محکومله داده خواهد شد و اجرای حکم خلع ید ملازمهای با قلع بنای احداث شده ندارد مگر این که دعوای قلع بنا هم اقامه و حکم به قلع بنا هم صادر شده باشد البته محكوم عليه می تواند خود بنای احداثی را قلع و مصالح آن را تملک کنید در غیر این صورت تا مادام که حکم قلع بنا صادر نشود محکومله می تواند اجرت المثل قسمتی از زمین را که در آن احداث شده است از محكوم عليه حكم خلع ید مطالبه کندی

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *