تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

الف) خواهان درخواست:

در ردیف خواهان مشخصات یکی از وارث به عنوان متقاضی به همراه نشانی محل اقامت وی قید خواهد شد.

 ب) خوانده درخواست:

در قسمت خوانده مشخصات تمام یا تعدادی از وراث تحریر میشود؛ بنابراین، نیازی به ذکر اسامی تمامی وراث نیست.

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

ج) خواسته درخواست:

خواسته باید «تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت به شرح دادخواست» تحریر گردد.

در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی انحصار وراثت نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل انحصار وراثت موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید؛ همچنین، برای مشاوره حقوقی در مورد نمونه گواهی انحصار وراثت می توانید با وکیل گواهی انحصار وراثت این موسسه ، از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

اقدامات شورای حل اختلاف پس از وصول درخواست با اعلام وصول درخواست گواهی انحصار وراثت:

شورای حل اختلاف دلایل ابرازی متقاضی را بررسی می کند.

 ١. چنانچه دارائی متوفی، حسب گواهی مالیات بر ارث کمتر از سی میلیون ریال ( ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال) باشد، در این صورت گواهی انحصار وراثت در جلسه فوق العاده و بدون انتشار آگهی صادر می شود.

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

 ٢. در صورتی که دارایی متوفی، حسب گواهی مالیات بر ارث بیشتر از سی میلیون ریال (۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال) باشد و متوفی نیز در شهر فوت نموده و آخرین اقامتگاه وی شهر باشد، وفق ماده ۳۶۱ ق. امور حسبی اصلاحی سال ۱۳۴۷) شورای حل اختلاف درخواست متقاضی را یک نوبت در یکی از روزنامه های محلی یا کثیرالانتشار آگهی مینماید. در آگهی مزبور می بایست تعداد وراث و نسبت آنان با متوفی و تاریخ و محل فوت او و این که هرکس وصیت نامه از متوفی در اختیار دارد. ظرف مدت یک ماه به شورا تحویل دهد (چنانچه بعد از مهلت مذکور هر وصیت نامه ای به استثنای رسمی یا سری ابراز شود، فاقد درجه اعتبار خواهد بود) تصریح گردد طبق م. ۳۶۲ ق. امور حسبی، پس از انقضای یک ماه از تاریخ نشر آگهی در صورتی که معترض شناسایی و معرض نشود،

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

شورای حل اختلاف در جلسه ای فوق العاده گواهی مقتضی مبنی بر وراثت وراث نسبت به مورث متوفی و تعیین عده وراث و انتساب ایشان با متوفی و همچنین سهم شرعی که از ماترک به نحو اشاعه و مشترکا استیفاء می نمایند را مشخصا معین نموده و صادر خواهد کرد.

 ٣. در فرضی که دارایی و اموال متوفی بنا بر اعلام گواهی مالیاتی اداره امور اقتصادی و دارایی مازاد از سی میلیون ریال و آخرین اقامتگاه متوفی نیز در روستا باشد. به جای انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، آگهی مزبور در نشریات محلی یا اعلام عمومی موضوع م ۳۶۱ ق امور حسبی صورت می پذیرد به این ترتیب که با نظارت دهداری و توسط ضابطین انتظامی برای یک بار و در یک روز معین در معابر و اماکن عمومی روستای آخرین محل سکونت متوفی الصاق می شود و مبدا محاسبه، یک ماه از زمان الصاق است که پس از انقضای یک ماه مرجع صالح در مورد صدور گواهی انحصار وراثت اتخاذ تصمیم خواهد نمود.

درخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیدرخواست انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

قابل ذکر است که مادام که مدت مقرر یک ماهه در بندهای ۲ و ۳ فوق الذکر سپری نگردد، گواهی موضوع درخواست صادر نمی شود و هرگاه دلایل ابرازی برای درخواست گواهی انحصار وراثت اثبات کننده وراثت، ورثه نسبت به متوفی یا ذی نفع بودن متقاضی را در ماترک متوفی ثابت ننماید به شرح نمونه زیر اتخاذ تصمیم می گردد.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *