تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه گواهی انحصار وراثت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه گواهی انحصار وراثت اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

پس از فوت شخص اموال او به صورت قهری به ورثه انتقال می یابد اما نحوه ی انتقال ارث و میراث به ورثه مسئله ی بسیار مهمی است و دارای تشریفات خاص قانونی است. تحریر ترکه، مهر و موم ترکه و صدور گواهی انحصار وراثت توسط مرجع صالح از جمله تشریفات لازم برای انتقال ارث به ورثه می باشد. در این میان صدور گواهی انحصار وراثت یکی از مهم ترین فرآیند های انتقال ارث به ورثه می باشد و لازم است در خصوص آن با وکیل مجرب و متخصص در امور حسبی و ارث و میراث مشورت نمایید.

در خصوص گواهی انحصار وراثت آن چه غالب افراد در جست و جوی آن می باشند، نمونه گواهی انحصار وراثت در سایت های حقوقی مختلف است توجه داشته باشید که با توجه به اوضاع و احوال هر پرونده ارث، نمونه گواهی انحصار وراثت می تواند متفاوت باشد و وکیل متخصص در امور ارث می تواند شما را در خصوص تشریفات لازم در صدور گواهی انحصار وراثت یاری کند.

در حقیقت؛ در نمونه گواهی انحصار وراثت، افرادی که از متوفی ارث می برند و میزان سهم الارث هر یک از ورثه مشخص و تعیین می شود.

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

مرجع صدور گواهی انحصار وراثت

در خصوص نمونه گواهی انحصار وراثت لازم است توجه داشته باشید که گواهی انحصار وراثت توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت یا محل سکونت متوفی صادر می شود. به طور کلی گواهی انحصار وراثت توسط هر ذی نفعی از شورای حل اختلاف قابلیت درخواست دارد اما با توجه به پیچیدگی های پروسه صدور گواهی انحصار وراثت توصیه می شود این امر را به یک وکیل متخصص در امور ارث و میراث بسپارید. طبق قانون ورثه، طلبکاران، موصی یا وصی می توانند درخواست صدور گواهی انحصار وراثت را از مرجع صالح خواستار شوند.بر اساس ماده ۳۷۰ قانون امور حسبی؛ با صدور گواهی انحصار وراثت وارثان و اشخاص ذی نفع می توانند مطابق با گواهی انحصار وراثت صادر شده اموال و مطالبات متوفی را مطالبه کنند. در خصوص میزان زمان لازم در مورد صدور گواهی انحصار وراثت لازم است توجه داشته باشید که با توجه به تشریفات صدور این گواهی و گذشت یک ماه برای اعتراض احتمالی، حدود یک الی دو ماه زمان لازم است با این حال سپردن این امر به وکیل متخصص می تواند در تسریع این فرایند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

انواع گواهی انحصار وراثت

با ملاحظه نمونه گواهی انحصار وراثت حتما متوجه خواهید شد که گواهی انحصار وراثت دارای انواع مختلفی می باشد. در مواجهه با نمونه گواهی انحصار وراثت لازم است توجه داشته باشید که در رویه قضایی و مراجع صالح دو نمونه گواهی انحصار وراثت وجود دارد:

۱. گواهی انحصار وراثت محدود: به طور کلی گواهی انحصار وراثت محدود زمانی صادر می شود که ورثه بخواهند معاملاتی تا سقف ۳۰ میلیون ریال را نسبت به اموالی که به آنان به ارث رسیده است به انجام برسانند.

۲‌. گواهی انحصار وراثت نامحدود: این گواهی به طور کلی زمانی صادر می شود که ورثه قصد انجام معاملات بالای ۳۰ میلیون ریال را داشته باشند.

طبیعتا آشنایی با انواع نمونه گواهی انحصار وراثت و تشریفات صدور این گواهی امری تخصصی می باشد که در این راستا وکلای مجرب موسسه حقوقی تهران وکیل می توانند شما را یاری کنند.

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

گواهی حصر وراثت

آقای / خانم   به شناسنامه شماره     به استناد شهادتنامه و گواهی فوت و تصویر شناسنامه ورثه درخواستی به شماره      تقدیم این دادگاه نموده چنین اشعار داشته است که شادروان      به شناسنامه شماره    در تاریخ    در محل اقامت دائمی خود در گذشته و ورثه حين الفوت وی عبارتند از عبارتست از ذکر نام اسامی وراث با میزان حصه های هر کدام

این مطلب نمونه گواهی انحصار وراثت را پوشش داده است. درصورت نیاز به وکیل خانواده مشاوره رایگان و دریافت مشاوره حقوقی ازوکیل انحصار وراثت مشاوران موسسه حقوقی تهران وکیل آماده همکاری با شما عزیزان هستند.

پس از تشریفات قانونی و انتشار یک نوبت آگهی در روزنامه و عدم وصول هر گونه لایحه با اعتراض با ارائه وصیت نامه سری یا رسمی حسب گواهي متصدی مربوطه و ملاحظه گواهینامه مالیات بر ارث به شماره     سرانجام در تاریخ       در وقت فوق العاده شعبه     دادگاه عمومی     به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل و پس از ملاحظه پرونده، گواهی می نماید که در به در گذشته منحصر به اشخاص شخص یاد شده در بالا بوده و وراث دیگری ندارد و دارایی این روانشاد پس از پرداخت و انجام حقوق و دیونی که بر ترکه تعلق می گیردبین وراث ورثه تقسیم می گردد .

اعتبار قانونی این گواهینامه از حیث مبلغ نامحدود است

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

رئیس شعبه

دادگاه عمومی نام شهرستان”

نمونه دادنامه گواهی انحصار وراثت بیشتر از ۳ میلیون تومان

فرم شماره ۱۳۷۹

۲۹ / ۱۲

تشکیلات و روشها    چاپ روزنامه رسمی

گواهی حصر وراثت

آقای / خانم   به شناسنامه شماره     و به استناد شهادتنامه و گواهی فوت و تصویر شناسنامه ورثه درخواستی به شماره      تقدیم این دادگاه نموده چند اشعار داشته است که شادروان     به شناسنامه شماره     در تاریخ       در محل اقامت دائمی خود در گذشته و ورثه حين الفوت وی عبارتند / عبارتست از ذکر نام اسامی و ران با سران حصه های هر کدام پس از تشریفات قانونی و انتشار یک نوبت آگهی در روزنامه و عدم وصول هر گونه لایحه یا اعتراض با ارائه وصیت نامه سری یا رسمی حسب گواهی متصدی مربوطه و ملاحطه گواهینامه مالیات بر ارث به شماره      سرانجام در تاریخ      در وقت فوق العاده شعبه    دادگاه عمومی     به تصدی امضاء کننده زبر تشکیل و پس از ملاحظه پرونده، گواهی می نماید که ورثه در گذشته منحصر به اشخاص شخص یاد شده در بالا بوده و وراث دیگری ندارد و دارایی آن روانشاد پس از پرداخت و انجام حقوق و دیونی که بر ترکه تعلق می گیرد بین ورأث / ورثه تقسیم می گردد .

نمونه گواهی انحصار وراثتنمونه گواهی انحصار وراثت

اعتبار قانونی این گواهینامه از حیث مبلغ تا میزان سی میلیون ریال است

رئیس شعبه     دادگاه عمومی نام شهرستان

نمونه دادنامه

فرم شماره ۱۳۷۹

۲۰۱۹۹۰ تشکیلات و روشها

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *