تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در نوشتار حاضر به رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق پرداخته شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

 

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

پرداخت مابه التفاوت حقوق یا تفاوت تطبیق، یکی از مباحث قانونی است که اصولا در دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی می شود. منظور از این تفاوت، مابه التفاوت حقوق از سالهای اول دریافت حقوق تا سال آخر دریافت حقوق است. رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق به رد شکایت منجر شده است. طبق این رای، با استناد به آیین نامه استخدامی کارکنان، فاقد مبنای قانونی بوده و در قانون استخدام کشوری و نظام هماهنگ پرداخت نیز، هیچ گونه اشاره ای به پرداخت تفاوت تطبیقی نشده است.  

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

ممکن است برخی از کارکنان اداری، در زمان بازنشستگی با مشکل دریافت تفاوت تطبیق از سوی سازمانی که برای آن فعالیت می کردند شوند. در چنین موقعیتی لازم است شکایت خود را به دیوان عدالت اداری ببرند تا در آنجا به موضوع شکایت رسیدگی شود. همانطور که می توانیم بسیاری از مردم عادل در مورد دیوان عدالت اداری و قوانین آن اطلاعاتی ندارند. از این رو ممکن است پس از دریافت رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق دیگر به ادامه پرونده رسیدگی نکنند.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

لازم است آنها برای ادامه روند رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر، اقدام نمایند. برای انجام تمامی این کارها بهترین راهکار داشتن وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری است که به تمام قوانین دیوان در خصوص کمیسیون ماده 100 شهرداری، کمیسیون ماده 99 شهرداری ها، تامین اجتماعی، شهرداری ها، امور مالیاتی و … آگاهی داشته باشند. 

تجدیدنظرخواهی رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

طبق روند قانونی رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم و شرکت ها، موسسات و ارگان های دولتی، در صورت صدور رای از سوی دیوان عدالت اداری، وکیل متخصص دیوان عدالت اداری می تواند ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ رای دیوان، اقدام به تجدیدنظرخواهی و اعتراض به رای دیوان نماید. در صورت تجدیدنظرخواهی پرونده برای رسیدگی به شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ارسال می شود. شما می توانید با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری در صورت لزوم با بهترین وکیل دیوان موسسه حقوقی تهران وکیل تماس حاصل فرمایید و شما را ازهزینه وکیل دیوان عدالت اداری خبردار می کند.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

در صورتی که شکایت از رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق در شعبه تجدیدنظر رد شود، رای صادره قطعی بوده و دیگر نمی توان پرونده را برای رسیدگی مجدد به دیوان ارسال نمود. معمولا آرای دیوان در رسیدگی به پرونده ها، توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر می شود. هیات دیوان شامل رئیس، معاونان دیوان، روسا، دادرسان و مستشاران شعبه دیوان است. 

این افراد در خصوص موضوع شکایت به بحث و بررسی پرداخته و با اکثریت آراء، اقدام به صدور رای می نمایند. اما شهروندان می توانند از طریق وکیل متخصص و باتجربه دیوان عدالت اداری رای صادره را به شعبه تجدید نظر ارسال نموده و خواستار بررسی مجدد پرونده باشند. 

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

اهمیت داشتن وکیل دیوان عدالت اداری 

زمانی که حکم اولیه در دادگاه بدوی صادر می شود، وکیل دیوان می تواند با ثبت دادخواست اعتراض، رسیدگی به پرونده را به شعبه تجدید نظر ارسال نماید. البته برای انجام این کار لازم است برخی شرایط تنظیم دادخواست رعایت شود که افراد عادی در مورد این شرایط اطلاعاتی ندارند. به همین دلیل نیاز به انتخاب یک وکیل دیوان برای شخص ضروری خواهد شد. 

طبق ماده 69 قانون دیوان عدالت اداری، در صورتی که شرایط قانونی دادخواست رعایت نشده باشد، یا وکیل دیوان عدالت اقدام به رفع نقص دادخواست در موعد مقرر و در مرحله بدوی ننموده باشد، رای در مرحله تجدید نظر نقض نخواهد شد. در این مرحله شعبه تجدید نظر به دادخواست دهنده در شعبه بدوی اخطار می دهد تا در مدت زمان 10 روزه اقدام به رفع نقص دادخواست مطروحه نماید. 

رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیقرای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق

در صورت عدم اقدام وکیل دیوان عدالت اداری و عدم احراز دادخواست دهنده، رای صادر نقض شده و قرار رد دعوی از سوی شعبه تجدید نظر صادر خواهد شد. تمامی این شرایط در خصوص ثبت دادخواست تجدید نظر رای دیوان عدالت اداری در خصوص تفاوت تطبیق در شعبه تجدید نظر نیز باید رعایت شود. در غیر این صورت قرار رد دعوی از سوی شعبه تجدید نظر صادر خواهد شد. 

برای ارتباط با یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای حتما به صفحه مربوطه مراجعه نماببد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *