تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در نوشتار حاضر به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات پرداخته شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

 

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

حق سنوات معادل یک ماه حقوق کارمند یا کارگر است که باید در انتهای سال به حساب ذینفع واریز شود و از آنجا که اغلب کارفرمایان و حتی ادارات و شرکت های دولتی از پرداخت این حق سرباز می زنند دعاوی دریافت حق سنوات بین کارفرما و کارمند بسیار رایج است و چون کارگران و کارمندان ادارات دولتی از مراجعه مستقیم به اداره نتیجه نمی گیرند شکایت خود را به دیوان عدالت اداری می برند و رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات را خواستار می شوند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات با وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در تماس باشید.

چگونگی شکایت از کارفرما بابت عدم پرداخت سنوات:

با توجه به اینکه سنوات پایان خدمت مزایایی است که مطابق ماده 24 قانون کار در اتمام همکاری کارگر با کارفرما و قطع رابطه کاری باید پرداخت شود برخی از کارفرمایان از پرداخت این حق و حقوقات به کارگران با توجیه های بدون اساس طفره می روند.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

جهت اعتراض به عدم پرداخت حق سنوات، کارگر می تواند به اداره کار و امور اجتماعی محل زندگی خود مراجعه و با ادله و مستندات و مطابق مقررات، سنوات مقرر شده را توسط این اداره از کارفرما مطالبه نماید. در صورت عدم همکاری اداره کار و تعاون اجتماعی و یا مخالفت و یا پایمال نمودن حقوق کارگر و حمایت از کارفرما، شاکی پرونده در مطالبه حق سنوات و یا دیگر حقوق پایمال شده خود می تواند به دیوان عدالت اداری از اداره مذکور شکایت کند و منتظر رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات باشید.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات چگونه است؟

دیوان عدالت اداری با بررسی اعتراضات و شکایات و تصمیمات قطعی دادگاههای اداری و کمیسیون هایی مانند کمیسیون های مالیات، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما، و… که نقض قانون و مقررات داشته اند را رسیدگی و محکوم به رعایت قوانین می کند.

 قابل توجه است دیوان عدالت اداری فقط به شکوائیه هایی که از بخش های دولتی اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و سازمان های تامین همگانی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنها به دیوان ارسال شده باشد رسیدگی می کند.

با استناد به دادنامه شماره 3228 مورخ 29/11/98 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، کارفرمایان مکلفند حق سنوات کارگران را بر اساس حق السعی کارگر محاسبه نمایند.  و حق السعی کارگر می تواند تمام دریافتی های کارگر و موارد عنوان شده در مواد قانونی 34 و 35 قانون کار را شامل می شود. این دو ماده در خصوص حق سنوات و دیگر حقوق کارگر مانند بیمه و حق عائله مندی و هزینه های مسکن، خواربار، ایاب و ذهاب و مزایای غیر نقدی می باشند.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

قابل توجه است با توجه به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات، تمامی مبلغ پرداختی به کارگر اعم از نقدی و یا غیر نقدی باید مبنای  محاسبه حق پرداختی در سنوات باشد.

مراحل شکایات از ادارات دولتی به دیوان عدالت اداری:

در ادارات دولتی بخش هایی مانند حراست و دفتر بازرسی و ریاست اداره می توانند مشکلات و اعتراضات کارمندان را پاسخ گو باشند و برای حل مشکل راهکاری ارائه دهند ولی در برخی موارد موضوعات قابل حل در همان اداره نمی باشد و کارمند نیاز دارد  جهت مطالبه حق و حقوقات خود به دیوان عدالت اداری مراجعه نماید . برای طرح شکایت می توانید به یکی از شعب در مراکز استان نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کنید.

  • روند شکایت به شعب دیوان عدالت اداری:
  • تنظیم دادخواست به صورت صحیح و ثبت آن در دفاتر الکترونیکی قضایی
  • مشخص شدن شعبه توسط رئیس شعبه اول با توجه به موضوع دادخواست.
  • ارجاع پرونده به شعبه
  • رفع نواقص و بررسی شرایط و صحت مستندات
  • ارسال دادخواست به ریاست شعبه جهت بررسی و اخذ دستور و ارسال آن برای خوانده
  • خوانده بعد از دریافت ابلاغیه باید ظرف مدت یک ماه پاسخ خود را ارسال نماید.
  • شعبه رسیدگی کننده بعد از تصمیم نهایی اقدام به صدور رای بدوی می نماید.
  • رسیدگی در شعب دیوان، نیازی به حضور طرفین دعوی نیست و رسیدگی بیشتر به صورت تبادل لوایح انجام می گیرد.
  • رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

اگر اعتراضی به پرداختی سنوات و یا دیگر حقوقات در ادارات دولتی دارید و با طرح موضوع در اداره مذکور به نتیجه ای نرسیده اید می توانید با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری قبل از هر گونه اقدام با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار نمایید و بهترین راهکار را برای اعاده حقوق از دست رفته خود بخواهید. و پرونده خود را به وی بسپارید تا با پیگیری وکیل دیوان عدالت رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات را دریافت نمایید. همچنین با تماس با دفتر حقوقی تهران وکیل می توانید هزینه وکیل دیوان عدالت اداری را جویا شوید.

ثبت برند

مراحل ثبت برند چگونه است؟

از گام های اصلی ثبت برند که نیاز به رعایت و طی نمودن آن دارید به 4 گام می توان اشاره نمود.

1-   انتخاب نام برند و علامت تجاری: نام برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون معرف کالای شما در بازار تجاری خواهد بود و می توانید با انتخابی خوب و تاثیر گذار فعالیت موفق تر در بازار جهانی داشته باشید.

  • · مطابق بند ب ماده 32 قانون « برندی که نام و نشان آن مخالف نظم عمومی یا حسنه اخلاق حسنه باشد منع قانونی دارد»
  • · با استناد به ماده 32 قانون ثبت اختراعات، « استعلام نام برند پیش از اقدام قانونی آن ضروری است»
  • · موضوع بند «ج» ماده 32 قانون : درخواست علامتی که از نشانه ها و علائم جغرافیایی است و مصرف کننده عادی را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه سازد منع قانونی دارد.»
  • · انتخاب برند تجاری شما نباید جزو علائم مشهور باشد.
  • · انتخاب نام تجاری از اسامی متبرکه منع قانونی دارد.
  • · در هنگام ثبت برند علامت انتخابی برای برند تجاری شما نباید از نمادها و نشان های رسمی از جمله نشان نظامی، پرچم، علائم دولتی و بین المللی، باستانی، یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور و … باشد.
  • · انتخاب نامی که بیانگر توصیف و مرغوبیت کالا باشد منع قانونی دارد.
  • · نام انتخابی نباید حاوی اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه باشد.
  • · نام انتخابی نباید نام مشاهیر و مخل امنیت ملی باشد
  • · استفاده از نام و نام خانوادگی اشخاص ثالث در انتخاب برند تجاری ممنوع می باشد.
  • · استعلام، قابلیت ثبت برند:

2-   اطمینان از ثبت برند قبل از شما از موضوعاتی است که بعد از انتخاب مناسب نام برند باید انجام گیرد تا به مشکلات حقوقی در مورد تکرار ثبت برند برخورد نکنید.

3-   تکمیل مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری:

بعد از گذشت دو گام انتخاب نام و استعلام از قابلیت ثبت برند مدارک لازم که در ادامه مطلب به ان اشاره نموده ایم را جهت ثبت، آماده و تکمیل نمایید.

بعد از مشاوره با متخصصان این امر و آماده نمودن مدارک فرایند ثبت اظهار نامه ثبت برند و بارگذاری مدارک را در حضور کارشناس مجرب انجام دهید تا در بررسی کارشناسان بدون ایراد مورد تایید قرار گیرد و در زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه دست پیدا نمایید.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

برای ثبت برند تجاری نیاز به چه مدارکی است؟

  • · کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مالک برند یا مدیر عامل شرکت
  • · مدارک ثبتی شرکت در صورتی که مالک برند، شرکت باشد
  • · تصویر لوگو
  • · تصویر مجوز فعالیت مانند: جواز کسب یا جواز تاسیس
  • · تصویر کارت بازرگانی برای برندهای لاتین

با ارتباط با کارشناسان این موسسه و ارسال مدارک مرتبط با ثبت برند مورد نظر شما  نیاز به مراجعه حضوری نخواهید داشت و مشاوران در تمامی ساعات پاسخگوی سوالات مرتبط با ثبت برند و لوگوی تجاری شما خواهند بود.

ثبت برند یا علامت تجاری

مقررات مربوط به ثبت برند یا علامت تجاری

  • · علامت تجاری از جمله سرمایه های تجاری مهم است و به همین دلیل می توان علائم تجاری به ثبت رسیده را به دیگری انتقال داد.
  • · شما می توانید برند خود را به صورت حقیقی و حقوقی به ثبت برسانید و شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت نمایید.
  • · برای ثبت یک برند تاریخ تقاضای ثبت برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت حضور متقاضی دیگر برای ثبت علامت تجاری، آنکه مراجعه زودتری داشته در اولویت ثبت علامت تجاری است.
  • · ثبت برند تجاری به دو صورت فارسی و یا لاتین انجام گیرد فقط باید توجه داشت برای ثبت به زبان لاتین نیاز به کارت بازرگانی است.
  • · برند تجاری هیچگونه مالیاتی به آن تعلق نمی گیرد و مطابق قانون اداره مالکیت های صنعتی ثبت برند معاف از پرداخت مالیات است.
  • · با داشتن کارت بازرگانی شخصی (حقیقی) مجاز به دریافت 3 برند تجاری هستید و برای کارت های بازرگانی شرکتی(حقوقی) مجاز به ثبت 10 برند تجاری می باشید.
  • · مطابق قانون، برندی که ثبت شده از تاریخ تسلیم اظهار نامه، مورد حمایت قانونی قرار می گیرد و به مدت 10 سال برند تجاری ثبت شده دارای اعتبار می باشد.
  • رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنواترای دیوان عدالت اداری در خصوص حق سنوات

دعاوی مربوط به محصولات تقلبی یا تقلیدی با علامت تجاری یا صنعتی دیگر از طریق قانون قابل پیگیری و توقیف است و دادگاه می تواند با ادله محکمی که شاکی پرونده ارائه میدهد مطابق آیین دادرسی در دعاوی ثبت برخورد لازم  و قانونی را داشته باشد.

برای ارتباط با یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای حتما به صفحه مربوطه مراجعه نماببد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *