تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در .تماس باشید 

 

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

دیوان عدالت اداری در تاریخ 1400/06/09 در خصوص ابطال بخشنامه تعیین اولویت مشمولین سهمیه استخدام 25% ایثارگران رای صادر نمود. در طی دادخواستی که با موضوع ابطال جدول امتیازات مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری ارسال شد، دیوان اقدام به پیگیری پرونده نموده و رای صادر کرد. طبق رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران اعمال اولویت و ضرایب امتیاز برای گروه هایی که دارای اولویت و امتیاز بندی هستند، مغایر با قانون است. 

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

می دانیم که طبق ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دستگاه های دولتی مکلف به تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین هستند. در اجرای این حکم قانونی نیز رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران در کلاسه های متعدد صادر شده است. از این رو طبق تبصره ماده 11 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، پس از صدور حکم و قطعیت آن توسط مرجع صالح، محکوم علیه مکلف است علاوه بر اجرای حکم، مفاد آن را نیز در تمام اقدامات و تصمیمات بعدی رعایت کند. 

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

عدم ایفای این تکلیف قانونی منجر به نارضایتی جامعه ایثارگران و تضییع حقوق ذینفعان خواهد شد. که این مسئله خود می تواند منجر به طرح دعوی در دیوان عدالت اداری شود. از این رو برای جلوگیری از تضییع حقوق مشمولان و پیشگیری از طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، باید ترتیبی اتخاذ شود که رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران مطابق با قوانین اجرایی گردد. 

رای جدید دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

همانطور که می دانیم اجرایی نمودم دستورات صادره از سوی دیوان عدالت اداری الزامی بوده و لازم الاجراست. حال در صورتی که افرادی اقدام به اجرایی نمودن این دستورات ننموده و یا در صورت عدم  اجرایی نمودن دستورات دیوان اقدام به طرح شکایت نمایند، رسیدگی به این شکایت نزد کدام مرجع صالح خواهد بود؟

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

می دانیم که تمام شکایات بین مردم و ادارات در دیوان عدالت اداری رسیدگی می شود. از این رو در صورت عدم اجرای رای جدید دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران، شخصی که حق ایشان ضایع شده باشد می تواند در دیوان عدالت اداری اقدام به طرح شکایت نماید. تا دیوان به این شکایت رسیدگی کند. اما از آنجایی که رسیدگی به پرونده ها در دیوان از پیچیدگی و شرایط خاصی برخوردار است، بهتر است روند رسیدگی به شکایت را به وکیل دیوان عدالت اداری سپرد. 

وکیل دیوان در مورد تمامی موارد قانونی که در دیوان به آنها رسیدگی می شود اطلاعات جامعی داشته و می تواند در روند رسیدگی به پرونده تاثیرگذار باشد. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در مورد قانون شهرداری، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و … اطلاعات حقوقی بالایی داشته و می تواند در رسیدگی به پرونده نتیجه مطلوبی را برای موکل خود به ارمغان آورد.

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

ماده 51 قانون ایثارگران و رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

طبق ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که مصوب سال 1391 است، تما جانبازان و شهدای 25% و بالاتر، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا که در دستگاه های اجرایی شاغل هستند و شاغلین در بخش غیر دولتی از فوق العاده ایثارگری برخوردار می باشند. بهتر است این مسئله را در نظر داشته باشید که طبق ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، فوق العاده ایثارگری جزو اقلام کسر کسورات بازنشستگی ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری نخواهد بود. 

رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگرانرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران

البته باید بگوییم این پرداختی منجر به ایجاد تفاوت در حقوق بازنشستگی ایثارگران خواهد شد. با این حال در صورت طرح شکایت در خصوص ماده 51 رای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران، می توان با اطلاعات جامع وکیل دیوان عدالت اداری به این پرونده رسیدگی نمود و نتیجه مطلوب را به دست آورد. پس بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که رسیدگی به پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری مطرح می شوند، باید توسط افراد متخصص انجام شود. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *