تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

رفع توقیف ملک با سند+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برای رفع توقیف باید طرح دعوا سر بگیرد افرادی که به موجب قراردادی مدیون می باشد به حکم قانون موظف به ایفای و پرداخت دین خو

 

د هستند و نمی‌توانند به انجام تعهدات خود استنکاف نمایند بلکه با توجه به زمان و موعد پرداخت دین آن را باید بپردازند

در این متن رفع توقیف ملک با سند بررسی شده است برای  گرفتن بهترین وکیل دیوان عدالت با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید

.

رفع توقیف ملک با سند

 

قانون گذار جهت حمایت از طلبکاری  که به تعهد خود عمل می نماید و تعهدش را ایفا نماید امتیازاتی مقرر نموده که این اقدامات تامینی می‌تواند طلبکار را برای  رسیدن به مال خود امیدوار نماید.

باعث تضمین حقوق طلبکار می گردد.  از جمله این تضمین ها توقیف اموال بدهکار است که به موجب آن طلبکار می تواند با توقیف اموال منقول بدهکار مانند ملک و غیره را مجبور به پرداخت بدهی یا دین خود کند و در صورت ادای دین رفع توقیف ملک یا اموال دیگر صورت می‌پذیرد.

برای رفع اثر از اموال توقیفی باید در دعوی رفع اثر از اموال توقیفی در دادگاه صالح مطرح گردد.

همان دادگاهی مال  توقیف شده است باید دستور به توقیف را بدهد یکی از مراجع رفع اثر اموال توقیفی مرجع ثبتی می باشد . در این صورت بدهکار می تواند برای جلوگیری از اجرای اجراییه و مزایده و یا انتقال مال عینی به موجب سند  به طلبکار اعتراض و درصورت تأثیر از توقیف مال رفع اثر گردد.

بدین شرایط :

یک- در صورتی که شخص بدهکار ادعایی مبنی بر مجعولیت سند رسمی لازم الاجراست که مرجع ثبتی نسبت به مفاد آن اجراییه صادر نموده است می باشد که این  اعتراض باید دردادگاه صالح مطرح گردد و درصورت اثبات وقطعیت نهایی شدن رای از توقیف مال رفع اثرمیگردد.

دو- درصورتی که شخص بدهکار ادعای  پرداخت دین موضوع سند رسمی داشته باشد و ثابت نماید.

سه- درصورتی که شخص ثالثی به موجب سند رسمی ویا حکم قطعی ادعای مالکیت یا حقی نسبت به مال توقیفی داشته باشد.

چهار-  معرفی مال دیگری از محکوم علیه توسط محکوم له به جای مال توقیفی مورد اعتراض پس طلبکار همانطور که در توقیف اموال دارای راهکارهای می باشد تا مال خود را به دست آورد محکوم علیه هم در چهارچوب شرایطی میتواند مال خود را به دست بیاورد

رفع توقیف ملک با سند.

نحوه رفع توقیف ملک با سند

هنگامی که طلبکار  بدهکار خود را طی فرآیند دادرسی محکوم به پرداخت بدهی می نماید مجبور است شماره پلاک ثبتی خانه و مال مورد نظر را اعلام نماید.

راه حل قانونی توقیف اموال چیست ؟

در پاسخ باید بگویم که کلاً برای توقیف اموال شخص بدهکاردو مرجع وجود دارد دادگستری که مرجع عام رسیدگی به تظلمات و ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک البته صلاحیت اداره ی اجرای ثبت اسناد و املاک محدود ومنحصر به اسناد  لازم الاجرا است.

سند لازم الاجرا سندی است که اجرای مفاد آن نیاز به مراجعه  و اخذ حکم از محکمه ندارد ، مثال بارز  آن چک و سند نکاحیه که زوجه به استناد آن می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت مهریه فی القباله را از زوجه مطالبه کند

رفع توقیف ملک با سند.

اما در مورد اموالی که امکان توقیف در ثبت نیست از طریق دادگاه می توان اقامه دعوا نمود اما باید توجه داشت در برخی موارد دادگاه صلاحیت رسیدگی به ادعای خواهان را ندارد و رسیدگی به ادعای مزبور مطابق قانون در صلاحیت مرجع دیگری قرار گرفته است در این مورد می توان به مراجع حل اختلاف و هیئت‌های موضوع قانون کار اشاره نمود که ارای صادره مراجع مزبور توسط دادگستری  به موقع اجرا گذاشته می‌شود و نحوه ی توقیف اموال در اجرای آرای مزبور نیز از مقررات قانون نحوه اجرای محکومیت مالی تبعیت می‌کند. زمانی که شخص برای دادگاه به دادگستری مراجعه می‌کند با پرداخت هزینه دادرسی و تشریفات رسیدگی که البته هم هزینه ‌بر و هم زمان بر است با صدور هرچند به نفع خواهان میباشد  زمانی اثار صدور رای به دل خواهان  می‌نشیند که رای اجرا شود،  اینگونه هست که خواهان به مطلوب خویش میرسد باید به این نکته توجه کرد که پس از صدور رای به نفع خواهان طبق مقررات وی با ید اجرای رای مطالبه کند. یعنی صدور رای به خودی خود به اجرای منتهی نمی‌شود بلکه اجرای رای را درخواست کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *