تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

از حدود سال 1397 کلیه ابلاغیه ها و پیگیری های پرونده در مراجع قضائی به صورت الکترونیکی انجام می شود. دیوان عدالت اداری نیز یکی از این مراجع می باشد که دران می توان از ثبت دادخواست و تا پیگیری پرونده و سایر موارد لازم را در سایت آن انجام داد .

باتوجه به اینکه دیوان عدالت اداری یکی از سازمانهای قضائی می باشد که تنها دارای یک شعبه آن هم در تهران می باشد لذا انجام امور مربوط به آن که شاکیان در دیوان از تمام نقاط کشور می باشند برای افراد غیر تهرانی دشوار می باشد.

لذا دیوان عدالت اداری با احداث یک سایت که هم اکنون به نام سامانه ساجد مشهور می باشد بسیاری از امور مربوط به دیوان را به صورت کاملا الکترونیکی دراورده و انجام مراحل ثبت نام و سایر امور که در ذیل به توضیح انها می پردازیم بسیار راحت می باشد.

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

در این نوشتار به بررسی مراحل ثبت نام ، ورود ، پیگیری پرونده ، دریافت احکام صادره و مراحل تجدید نظرو ثبت دادخواست ان در سایت دیوان می پردازیم و در انتهای نوشته نیز به شعب و آدرس اصلی دیوان در تهران خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه و سایت دیوان عدالت اداری

سایت و سامانه دیوان عدالت اداری همان سامانه ساجد می باشد که با هدف ثبت و پیگیری درخواست های ارباب رجوع طراحی و احداث شده است.

 هم اکنون موارد ذیل در سامانه انجام می شود :

1-ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر

2-ثبت و پیگیری اعمال ماده 79

3-ثبت و پیگیری اعمال ماده 89

4-پیگیری ماده 80

5-ارسال اخطار رفع نقص ، لوایح و نامه ها به بخش های مختلف دیوان

در ادامه ابتدا به بررسی نحوه ثبت نام در سایت دیوان عدالت می پردازیم .

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

1- ثبت نام

ثبت نام در سایت دیوان عدالت اداری بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد . برای ثبت نام فرد می تواند با همراه داشتن کارت ملی و مدرک شناسایی معتبر ، آدرس کد پستی و نشانی محل سکونت یا کار  به دفاتر الکترونیک قضائی در سراسر کشور مراجعه و با دادن اطلاعات مذکور به متصدی دفتر خدمات الکترونیک در سامانه ساجد ثبت نام نماید.

البته لازم به ذکر است که افراد باید همزمان با سامانه ساجد در سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی نیز ثبت نام نمایند زیرا بعد از بعد از ثبت دادخواست اولیه دیوان در سامانه ساجد کلیه اقدامات دیگر در پرونده از طریق سامانه ثنا انجام می شود.

بعد از ثبت نام در این دو سامانه افراد می توانند با کد ملی و همچنن رمز شخصی که در سامانه برای انها از طریق پیامک ارسال می شود وارد سامانه شده و پیگیر پرونده های خود باشند.

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

– پیگیری پرونده

 پیگیری پرونده در سایت ساجد یا همان سامانه اینترنتی انجام نمی شود . برای این کار افراد می توانند وارد سامانه ثنا یا همان خدمات الکترونیک قضائی خود شده و با وارد کردن کد ملی و سایر اطلاعات لازم دیگر به سایت وارد شده و در قسمت پیگیری پرونده با وارد کردن شماره پرونده مربوطه  ، وضعیت پرونده خود را ببینند.

البته در دیوان عدالت اداری روشهای دیگری نیز برای پیگیری پرونده وجود دارد .

 یکی از روشهای دیگر پیگیری پرونده استفاده از سامانه پیامکی دیوان می باشد که افراد در آن می توانند با ثبت شماره پرونده خود اقدام به پیگیری پرونده نمایند.

روش دیگر پیگیری پرونده استفاده از وکیل می باشد. در دیوان شرایط بدین صورت می باشد که افراد عادی جز در موارد لزوم قانون قادر به مراجعه به دیوان و پیگیری پرونده خود نمی باشند . دلیل ان هم این است باتوجه به حجم پرونده های موجود در دیوان در صورتی که همه افراد بخواهند به دیوان مراجعه نمایند در این صورت تمام اوقات دیوان صرف این موضوع خواهد شد.

در میان این موارد بیان شده اسانترین راه استفاده از سامانه ثنا و موثرترین راه استفاده از وکیل دیوان عدالت اداری می باشد.

باتوجه به تخصصی بودن پرونده های دیوان عدالت اداری که در تمامی انها طرف شکایات سازمانها و ادارات دولتی بوده و هر کدام از این سازمانها دارای قوانین ومقررات مربوط به خود می باشند لذا بهترین را برای موفقیت در دیوان عدالت اداری که دارای بار دشواری بسیار زیادی می باشد استفاده از وکیل دیوان مجرب و حرفه ای با سابقه کار زیاد می باشد . گروه تخصصی تهران وکیل اماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه شکایات دیوان بوده و می باشد لذا پرونده های خود را با اطمینان به انها بسپارید .

روش دریافت حکم در سایت دیوان

برای دریافت احکام صادره در سایت دیوان عدالت اداری می توان به سامانه ثنا مراجعه و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود می توان در سایت لاگین شده  و بعد از لاگین شدن با توجه به قسمت های متعدد سایت می توان به محل دریافت احکام مراجعه و باتوجه به پیامک مربوطه  و شماره پرونده حکم صادره در آن را دریافت و مشاهده نمود.

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

ثبت دادخواست تجدید نظر در سایت دیوان

ثبت دادخواست تجدید نظر در سایت دیوان نیز به همان شیوه ثبت دادخواست در مرحله بدوی می باشدو تنها تفاوت ان این است که دادخواست دیوان باید روی فرمهای مخصوص به ان نوشته شود .

 آدرس دیوان عدالت اداری

ادرس شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری واقع در تهران – بزرگراه شهید ستاری – بلوار شهید مخبری – تقاطع خیابان ایران زمین می باشد که افراد  و وکلای محترم انها می توانند برای پیگیری امور خود به آن محل مراجعه نمایند .

شعب دیوان عدالت اداری :

دیوان عدالت اداری از سه  بخش شعبات بدوی و تجدید نظر و اجرای احکام تشکیل گردیده است .

سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه سایت دیوان عدالت اداری+آدرس+شعب+سامانه

 سامانه دیوان عدالت اداری

سامانه ساجد سامانه دیوان عدالت اداری با آدرس  sajed.divan-edalat.ir بوده و افراد تنها برای ثبت نام و ثبت دادخواست های بدوی  و تجدید نظر می توانند به این ادرس مراجعه کنند.

 البته هم اکنون سایت برای پیگیری پرونده ها و همچنین ابلاغ ابلاغیه ها فاقد کاربرد بوده وافراد برای دریافت ابلاغیه های خود باید به سامانه ثنا الکترونیک قضائی مراجعه نمایند و پرونده ها و ابلاغیه های خود را پیگیری گنند.

« گروه تخصصی تهران وکیل اماده ارائه هرگونه خدمات تخصصی حقوقی در خصوص دیوان بوده وباتوجه به سابقه خود قادر به حل مشکلات شما در برخورد با سازمان های دولتی و عمومی می باشند.»

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *