تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفنشعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفن

نگاهی به روال رسیدگی به دعاوی در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

معمولا با طرح شکایت و ارائه دادخواست در دیوان عدالت اداری؛ چنانچه دادخواست به لحاظ مشخصات شاکی و سایر موارد لازم نقصی نداشته باشد ثبت شده و پس از ثبت ، رئیس دیوان یا معاون او دادخواست را جهت رسیدگی به یکی ازشعب دیوان عدالت اداری  ارجاع می دهد.

قاضی شعبه  پس از بررسی کامل مدارک و ضمائم و ابلاغ دادخواست به طرف دیگر شکایت و دریافت یا عدم دریافت پاسخ وی با بررسی تمام جوانب، رای مقتضی را  صادر می نماید. رای صادره  تا بیست روز مهلت اعتراض دارد و این اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری بررسی و رسیدگی  می شود.

برای تجدید نظر خواهی از آرا و احکام دیوان عدالت اداری باید به کجا مراجعه کرد ؟

 پس از صدور رای از جانب شعب بدوی دیوان عدالت اداری، از تاریخ ابلاغ رای  ساکنین  کشور ایران بیست روز و افراد مقیم خارج از کشور دو ماه فرصت دارند نسبت به رای صادره تقاضای تجدید نظر خواهی مطرح کنند.  برای تجدید نظر خواهی  در دیوان عدالت اداری باید دادخواست خود را به دفتر همان شعبه ای که رای بدوی را صادر نموده ارائه دهید . البته می توانید دادخواست تجدید نظر را به دبیرخانه ی دیوان و یا دفاتر اداری دیوان عدالت اداری نیز ارائه دهید.

ارائه این دادخواست از سوی وکیل ،قائم مقام و نماینده ی قانونی افراد نیز پذیرفته می شود .دادخواست تجدید نظر  توسط رئیس دیوان یا معاون او به یکی از شعب تجدید نظر دیوان ارجاع داده می شود .هر چند رسیدگی در این مرحله غیر حضوری است اما شما می توانید در صورت نیاز آدرس شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری، تلفن شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری و حتی اسامی قضات شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری را از طریق مراجعه به آدرس https://www.tehran-atorney.com/ مشاهده و دریافت نمایید. 

 

شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفنشعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفن

رسیدگی در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری چگونه است ؟

پس از ارجاع پرونده به یکی از شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری تمام جوانب و محتویات و مدارک موجود در  پرونده دقیق بررسی می شود . حتی ممکن است استعلاماتی از سایر دستگاهها نیز درخواست شود  پس از بررسی های صورت گرفته  یکی از حالات ذیل متصور است :

– شعبه تجدید نظر رای ابتدایی را صحیح دانسته و همان حکم را تایید می کند.

–  حکم به لحاظ قانونی صحیح است اما رای صادره  دارای اشتباهات شکلی مانند سهو قلم یا جا افتادن کلمه، درج رقم اشتباه  و از این قبیل مسائل است که شعبه تجدید نظر این اشتباهات را تصحیح نموده و حکم را تایید می کند و در نهایت ممکن است حکم به لحاظ قانونی مشکل داشته و یا اساسا صحیح نباشد که در این حالت شعبه تجدید نظر حکم شعبه بدوی را نقض و رد نموده و مجددا اقدام به رسیدگی و صدور رای می نماید

 

شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفنشعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری+اسامی قضات+آدرس+تلفن

نکات مهم در مورد ارائه دادخواست به  شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

-دادخواست تجدید نظر باید روی برگه های مختص همین موضوع نوشته شود نمونه این برگه ها را می توانید از دفاتر الکترونیک قضایی و یا پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دیوان عدالت اداری دریافت کنید

– مشخصات کامل تجدید نظر خواه ، دلایل تجدیدنظرخواهی ، شعبه ی بدوی صادر کننده ی رای ، تاریخ ابلاغ رای بدوی از جمله نکات مهمی است باید در دادخواست درج شود

– با توجه به ظرایف و نکات قانونی دقیقی که می تواند بر رای نهایی تاثیرگذار باشد بهتر است قبل از هر اقدامی در این خصوص ابتدا با یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مشورت کنید . با مراجعه به آدرس https://www.tehran-atorney.com  می توانید با بهترینوکیل دیوان عدالت اداری مشورت نموده و یا حداقل شماره تلفن وکیل متخصص دیوان عدالت اداری را دریافت کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *