تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری  اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداریشکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری

آموزش و پرورش یکی از ارگان های اصلی دولت است که وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد که در این میان برای معلمان زحمت کش در همان مراحل استخدام یک سری حق و حقوق تعیین می شود. به طور مثال حق بیمه، سوابق کاری، حقوق، مزایای دانشجویی و… از مواردی هستند که در ابتدای استخدام به صورت کامل به معلمان ابلاغ می شود اما گاهی هم خلاف آنچه که قانون است، اتفاق می افتد. در صورتیکه به هر دلیلی توسط آموزش و پرورش در حق و حقوق کارکنان کوتاهی شود و ادله محکمی برای این امر وجود داشته باشد، میسر خواهد بود.

بررسی چند تبصره ویژه معلمان

  • دانشجویانی که در دانشگاه های تربیت معلم تحصیل می کنند، به حالت آموزشی در آموزش و پرورش استخدام می شوند و بر طبق قانون مصوب شده، از حقوق و مزایای معینی برخوردار می شوند. میزان حقوق دانشجویان تربیت معلم بر اساس مدرک تحصیلی ورودی آن ها به گرایش مورد نظر تعیین می شود.
  • دانشجویان تربیت معلم در کنار حقوقی که دریافت می کنند از یک سری از مزایای رفاهی و خوابگاهی نیز بهره مند می شوند. توجه داشته باشید که مزایای دانشگاه فرهنگیان منافاتی با حقوق دریافتی دانشجویان ندارد.
  • برای دانشجویان مقطع کاردانی به مدت دو سال و برای دانشجویان کارشناسی به مدت چهار سال از تحصیل دانشگاهی در زمره سوابق کاری دانشجو قرار می گیرد؛ به عبارت دیگر مدت زمان تحصیل دانشجویان نیز جزو سوابق کاری آن در نظر گرفته می شود.
  • دانشجویانی که از دانشگاه تربیت معلم فارغ‌التحصیل می شوند تنها در صورت نیاز دولت استخدام می شوند که در این صورت، استخدام دیگر متعهدان به حالت قطعی تغییر وضعیت پیدا می کند.

 

شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداریشکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری

 

راهنمای شکایت از آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری

فراموش نکنید که شکایت از هر اداره و ارگانی چندان جنبه مثبتی ندارد اما گاهی اوقات به هر دلیلی اجرای اقداماتی خلاف قانون دیده می شود که موجب نادیده گرفتن حقی از کارمند ارگان مربوطه می شود؛ در چنین مواقعی یک سری اقدامات در جهت اعتراض به حق و حقوق کارکنان وجود دارد اما اگر در این میان ارگان مربوطه پاسخ قانع کننده ای نداشته باشد، شکایت از آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری می تواند گزینه مناسبی باشد.

پیش نیاز شکایت از آموزش و پرورش در دیوان عدالت نیازمند مشورت با یک وکیل کاربلد است چرا که در ابتدا باید اطمینان کامل از نادیده گرفته شدن حق حصول شود. در واقع تنها در صورتیکه مطمئن شدید که حق قانونی از شما ضایع شده، اقدام به شکایت نمایید؛ در غیر این صورت به طرق دیگر پیگیر رفع مشکل شوید.

مستندات لازم جهت شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری

قطعا پیگیری هر پرونده در دستگاه قضا نیازمند صرف مدت زمان زیادی است به همین دلیل لازم است که مستندات لازم در این زمینه برای اثبات ادعا وجود داشته باشد تا در نهایت نتیجه مطلوب حاصل گردد. قطعا وجود مستندات کافی در این زمینه موجب آسان شدن روند رسیدگی پرونده و در نهایت کاهش مدت زمان صدور رای خواهید بود. مستندات لازم به منظور شکایت از آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری عبارتند از:

  • مورد اول، مستندات اصلی است که به واسطه ارائه آن می توانید به صورت کامل حق ضایع شده خود را بیان کنید.
  • مورد بعدی به مجموعه مستنداتی گفته می شود که برای اثبات مستندات اصلی به کار می رود. در واقع مستندات فرعی یک سری مدارک و شواهد به جهت تکمیل مستندات اصلی است.
  • قطعا پیگیری پرونده های مشابه و بررسی رای صادره در آن ها می تواند یک دید کلی از آینده به شما بدهد. در واقع با بررسی رای های مشابه صادره شرایط کلی نتیجه به دست می آید.
  • در صورتی که قصد شکایت از آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری را دارید، در ابتدا به سراغ کسانی بروید که در وضعیت مشابه شما قرار گرفته اند؛ کسانی که در آموزش و پرورش و یا ارگان های دیگر چنین اقدامی را پیگیری کرده اند می توانند سر نخ خوبی برای اقدامات مشابه باشد.

شکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداریشکایت از آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری

 

و در پایان

پیش از پیگیری پرونده های شکایت از دیوان، حتما با یک وکیل دیوان عدالت کاربلد مشورت کنید و با دید کلی از آینده کار به این روند وارد شوید؛ حال آنکه وکلای کاربلد تهران وکیل به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات مشاوره به صورت کاملا رایگان به هموطنان گرامی هستند. همچنین پس از دریافت مشاوره می توانید به منظور پیگیری شکایت خود، از وکلای حاضر در این مرکز کمک بگیرید. پشتیبانی کامل و دلسوزانه از جانب تهران وکیل به همراه ارائه قیمت منصفانه از مزایای همکاری با این تیم خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *