تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری  اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

شکایت از نظام وظیفه به دیوان عدالت اداری شکایت از نظام وظیفه به دیوان عدالت اداری

 

طبیعتاً دوره سربازی یک جزء جدایی ناپذیر از زندگی پسران است به همین دلیل دیر یا زود باید مقدمات شرکت در این دوره مقدس را فراهم نمایند. مسئله معافیت های تحصیلی از سربازی و یا دوره خدمت سربازی دارای یک سری قوانین مشخص و واضح هستند که در این میان فرماندهان و روسای در رأس کار با چون و چرایی این قوانین آشنایی کامل دارند. در اینکه کارکنان نظام وظیفه و فرماندهان انتظامی به درستی و دلسوزانه پیگیر روند درخواست های نظام وظیفه هستند، شکی نیست اما گاهی به ندرت دیده می شود که عملیاتی خلاف قوانین تصویب شده اتفاق می افتد؛ در این صورت می توان مسئله را با مقامات رده بالاتر مطرح و پیگیری کرد. در صورتیکه با پیگیری حق قانونی خود توسط مقام بالاتر به نتیجه منطقی نرسیده اید، شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری یک گزینه پیش روی شما خواهد بود.

چند قانون و تبصره در رابطه با نظام وظیفه

  • دانشجویان در حال تحصیل و یا دانش آموزان در صورتیکه در حال تحصیل هستند و در این زمان، سن قانونی آن ها برای سربازی فرا رسیده است، تا پایان مهلت تحصیل از معافیت تحصیلی برخوردار می شوند و جریمه ای برای آن ها در نظر گرفته نمی شود.
  • در صورتیکه یکی از کارکنان وظیفه در حین خدمت موقعیت تحصیلی پیدا کند، امکان ایست خدمت و ادامه تحصیلی وجود دارد؛ البته توجه داشته باشید که این شرایط در صورتی امکان پذیر است که شخص، غیبت اولیه نداشته باشد.
  • محدودیتی برای مشمولان خدمت نظام وظیفه در شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها ها تعریف نشده است.
  • در صورتیکه یکی از سربازان در حین خدمت، حائز شرایط کفایت یکی از اعضای خانواده گردد، کارکنان وظیفه و دیگر مراجع مربوطه وظیفه رسیدگی به درخواست مربوطه را خواهند داشت.
  • در صورتیکه مشمول کفالت، دارای غیبت نباشد وضعیت کفالت او قابل رسیدگی است که البته اگر این غیبت در بازه زمانی حائز شرایط کفالت بودن رخ داده باشد، امکان پیگیری پرونده وجود داد.

نحوه شکایت از نظام وظیفه به دیوان عدالت اداری

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، مشکلات نظام وظیفه از طرف کارکنان این مجموعه و فرماندهان قابل پیگیری است اما در صورتیکه پیگیری این مراحل از طریق مقامات مربوطه نتیجه بخش نبود، می توان با آگاهی کامل و در صورت اطمینان از ضایع شدن حق، به سراغ شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری رفت.

به منظور ارائه شکایت باید طی یک دادخواست تنظیم شده اقدام به طرح شکایت به صورت دقیق و واضح کرد. در این دادخواست تمامی اطلاعات شاکی، ارگان طرف شکایت، عنوان شکایت، متن شکایت به صورت واضح و بدون قلم خوردگی آورده می شود و سپس با امضای شاکی با نماینده قانونی وی قابل ارسال به دیوان عدالت اداری خواهد بود. در صورتیکه فرصت کافی برای مراجعه حضوری به دیوان عدالت واقع در تهران را دارید، می توانید به صورت حضوری دادخواست را تقدیم نمایید اما در غیر این صورت قابلیت ارسال پستی دادخواست نیز وجود دارد.

شکایت از نظام وظیفه به دیوان عدالت اداری شکایت از نظام وظیفه به دیوان عدالت اداری

 

مراحل پیگیری شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت توسط نماینده قانونی

در صورتیکه فرصت کافی برای پیگیری پرونده شکایت از نظام وظیفه در دیوان عدالت اداری را ندارید و یا اینکه تخصص کافی را برای این کار ندارید، سپردن پرونده به یک نماینده قانونی بهترین گزینه خواهد بود؛ در این میان  وکلای تهران وکیل با بهره مندی از بهترین و کارآمد ترین وکلا آماده پشتیبانی از پرونده های قضایی شما عزیزان است. خدمات ارائه شده از جانب نماینده قانونی عبارتند از:

  • مطالعه پرونده و بررسی آن از تمامی جوانب ممکن برای رسیدن به نتیجه مطلوب
  • بررسی تطابق شکایت با قوانین موجود و تدوین بهترین و کارآمد ترین مشاوره ها به منظور پیگیری پرونده
  • پشتیبانی تمام وقت از پروسه بررسی پرونده در مراجع ذیصلاح
  • در نظر گرفتن حق الوکاله قانونی و البته منصفانه

نتیجه گیری

در این مقاله موضوعاتی را در رابطه با شکایت از نظم وظیفه در دیوان عدالت اداری خدمت شما عزیزان مطرح کردیم. بر اساس مطالب گفته شده در صورت مشاهده اقدامی خلاف قوانین تصویب شده و اطمینان از ضایع شدن حقی در این میان، می توان موضوع را با مراجع بالاتر از میان گذاشت. در صورتیکه نتیجه اثر بخشی حاصل نشد، می توان دادخواستی را مبنی شکایت از ارگان مربوطه به دیوان عدالت اداری تقدیم کرد. پیگیری تمامی مراحل پرونده شکایت شما در هر زمینه را به تهران وکیل بسپارید. به این منظور در ابتدا می توانید طی یک مشاوره رایگان با وکیل دیوان عدالت اداری در  مجموعه تهران وکیل نسبت به چون و چرایی کار آگاه شوید و سپس در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام به تنظیم وکالت نامه نمایید

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • سلام
    بنده رو معاف از رزم کردند برای پای پرانتزی در صورتی که من این مشکل رو ندارم و هرچی به نظام وظیفه اعتراض کردم ترتیب اثر ندادند الان که کارت پایان خدمتم اومده برای استخدام به مشکل خوردم اگر شکایت کنم به دیوان کارتم درست میشه؟

  • باسلام شوهرم چهل یک سال داره سه دختردارم برای معافی رفتیم چهل روزه فقط نامه میدن برامون برای این پادگان این نظام وظیفه کاری هم براش انجام ندادن پولی که خرج کردمیدادبه ما بهتربودمگه کارگرنانواچقددرمیاره که خرج کنه لطفا برای ماکاری بکنیدممنون میشم آبادان هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *