تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید. 

 

شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی است انقلابی، در جهت رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و جانبازان و امور آزادگان، ولی در برخی موارد پیش می آید که این اداره به وظایف خود به درستی عمل نکرده و خانواده های تحت پوشش از اداره مورد نظر شاکی می شوند. توصیه می شود قبل از شکایت به دیوان عدالت اداری، موضوع را با ریاست بنیاد شهید در میان بگذارید و تقاضای راهکار کنید در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، می توانید دادخواستی مبنی بر شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری را تنظیم و پیگیر موضوع مورد شکایت باشید.

لازم به ذکر است شما می توانید با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید و سوالات حقوقی خود را بپرسید و از هزینه وکیل دیوان عدالت اداری آگاه شوید.

شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

چگونه در دیوان عدالت اداری شکایت مطرح کنیم؟

تنظیم دادخواست جهت شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری می تواند پروسه طولانی را در پی داشته باشد. شما می توانید با ارتباطی آسان در اولین مرحله موضوع را با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مطرح کنید و تنظیم دادخواست و پیگیری پرونده را از وی درخواست نمایید. در غیر اینصورت نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

در تنظیم دادخواست مشخصات شاکی در فرم برگ دادخواست به درستی و بدون اشکال باید درج شود و علاوه بر آن آدرس پستی، نشانی پست الکترونیکی و شماره تلفن ثابت و همراه هم نیاز به ذکر است.

درج مشخصات و آدرس کامل طرف شکایت که در اینجا شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری می باشد لازم است.

درج موضوع شکایت با صراحت و بدون ابهام بوده و موضوع اصلی را با دقت  شرح دهید. طرح موضوع شکایت توسط وکیل دیوان عدالت اداری می تواند با ظرافت و علم به قوانین  انجام شده و در نتیجه پرونده تاثیر شگرفی داشته باشد.

شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

در نهایت امضاء شاکی، وکیل، نماینده وی در پایان فرم دادخواست.

قابل توجه است ارائه مدارک وکیل و یا نماینده که به جای شاکی شکایت را تنظیم نموده و پیگیر پرونده است باید پیوست شود و حدود اختیارات وکیل نیز در وکالت نامه درج شده باشد.

مهلت ارائه  شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری چقدر می باشد ؟

مهلت تقدیم دادخواست مربوط به آرا و تصمیمات قطعی مراجع اداری برای اشخاصی که در داخل کشور زندگی می کنند 3 ماه و برای افرادی که مقیم خارج کشور هستند 6 ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی است. بعد از گذشت این زمان امکان اعتراض به رای یا تصمیم در دیوان وجود دارد.

وظایف دفاتر نمایندگی ها  دیوان عدالت اداری در شهرستان ها و در استان تهران چیست؟

دیوان عدالت اداری جهت تسریع در رسیدگی به شکایات و مشکلات مردمی، دفاتر و نمایندگی هایی را در تهران و دیگر مراکز استانها تاسیس نموده است.

شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

وظایف این دفاتر و نمایندگی ها عبارتند از:

  • راهنمایی، رفع نقص در پرونده، تکمیل فرم دادخواست و پرداخت هزینه توسط مراجعین در این دفاتر انجام می گیرد.
  • دادخواست ها در سامانه به ثبت می رسد تا مورد بررسی قرار گیرد.
  • دریافت لایحه دفاعیه و سایر مستندات و مدارکی جهت اثبات دعاوی یا رد دادخواست مطرح شده.
  • تصویر یا رونوشت مدارک ارائه شده توسط شاکی را در این دفاتر تصدیق می نمایند.
  • شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران
  • ارسال دادخواست و مدارک دریافتی از متقاضیان به دیوان عدالت اداری.
  • پاسخگویی با مراجعین جهت پیگیری روند رسیدگی به پرونده
  • اوراق قضایی صادره از دیوان عدالت اداری توسط این دفاتر از طریق پست الکترونیکی ارسال شده و یا در اختیار شاکی یا نماینده قانونی وی قرار خواهد گرفت.
  • دفاتر استانی موظفند از علل عدم اجرای حکم گزارش تهیه نمایند و به دیوان ارسال کنند.
  • شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهرانشکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری در تهران

جهت شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری می توانید به دفاتر نمایندگی های دیوان عدالت در استان محل زندگی خود مراجعه و دادخواست تنظیم شده توسط خود را تقدیم و از طریق این شعب و یا از طریق سامانه ساجد آن را پیگیری نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

5 دیدگاه

  • سلام بزرگو جانباز ۳۰درصدم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  جای نمیتونم کار کنم وسیله نقلیه ندارم خیلی اذیت میشم لطفا کمکم کنید بتونم ماشین بگیرم

    • سلام جناب وقتتون بخیر میتونید برای دریافت حقوق جانبازی اقدام نمایید.

  • عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ا عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید هر چند میدونم قاضی زاده یا اون بالاها زحمت خوندن به خودشونو نمیدن ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  • درود بر شما و خسته نباشید ، براساس نامه ارسالی از محل خدمتم از سال 1362 لغایت 1364 به مدت 24 ماه در جبهه خدمت نمودم و در اواخر خدمت دچار موج گرفتگی شدم و بر اساس کمیسیون ماده120پزشکی ارتش دچار ترومای صوتی شدم و ارتش 15% جانبازی برای بنده در نظر گرفت اما متاسفانه با توجه به ارایه مدارک در مورخه 1396/12/15وعدم تمکین به قانون توسط بنیاد شهید استان و پس از ان بنیاد شهید مرکز در کمیسون مورخه 1399/11/09 به ماده 87 قانون توسعه به دلیل فقدان مدارک بالینی به عدم احراز مجروحیت جانبازی بنده رای دادند، ضمن تشکر از شما تقاضای همفکری و همکاری داشتم البته کلیه مدارک بنده کامل و بدون خدشه می باشد

  • ضمن عرض خسته نباشید درخصوص عرایضم که قبلا ارسال نمودم باید عرض کنم کلیه اقدامات و مدارک مربوطه در فرجه تعیین شده در قانون توسعه ششم توسط اینجانب تهیه و به بنیاد شهید ارایه گردید اما متاسفانه بنیاد شهید استان و پس از ان بنیاد شهید مرکز با استناد به روال گذشته و با عدم تمکین به قانون مصوبه دولت که از سال 1396لغایت 1400 جاری بود موجب ضایع گردیدن حقوق بنده گردیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *