تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن

تکلیف دادگاه در خصوص شکایت کیفری علیه متصرف عدوانی علیرغم گذشت بیش از یک سال از زمان تصرف عدوانی

توضيح: با توجه به حاکم بودن مقررات ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در مورد تصرف عدوانی (جنبه کیفری موضوع) و حذف معیار زمان (مدت یک سال از ارکان دعوای تصرف عدوانی در قانون آیین دادرسی مدنی، در صورت اعلام شکایت علیه متصرف عدوانی با گذشت بیش از یک سال از زمان تصرف عدوانی ایا دادگاه وارد رسیدگی شده و حکم بر محکومیت متصرف عدوانی صادر می کند با موضوع را حقوقی تلقی نموده و قرار منع تعقیب صادر می کند؟

شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن

نظر اکثریت

قانونگذار عمدا مدت یک سال را از شرایط دعوای تصرف عدوانی حذف نموده است. بنابراین، علی رغم گذشت بیش از یک سال از زمان تصرف عدوانی با اعلام شکایت از سوی مالک یا متصرف سابق، به شکایت وی رسیدگی و حکم بر محکومیت متصرف عدوانی صادر می کند.

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن

 نظر اقلیت

در قوانین سابق عدم گذشت بیش از یک سال از زمان تصرف عدوانی، به عنوان یکی از شرایط دعوای تصرف عدوانی بوده و قانون جدید هم متعرض این امر نشده است. بنابراین، عدم سپری شدن مدت یک سال کماکان از عناصر دعوای تصرف عدوانی است و عامل زمان حذف نشده است.

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۵): طرح شکایت کیفری علیه متصرف به عدوان، بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مقید به مهلت نیست،

شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن شکایت تصرف عدوانی پس از گذشت یک سال از آن

مضافا آنکه با تصویب قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی خصوصا فصل هشتم آن در باب تصرف عدوانی و ممانعت از حق و مزاحمت که برگرفته از مقررات آیین دادرسی مدنی سابق و قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب ۱۳۵۲ می باشد، مهلت های مقرر برای طرح شکایت حذف شده است لذا طرح شکایت تصرف عدوانی از این جهت نیز مقید به مهلت نمی باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *