تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

در این مطلب به موضوع شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالثشکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث

شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث به چه صورت است؟

پرسش: اگر شخصی ملکی را در که در تصرف شخص ثالثی باشد خریداری نماید، در حالی که فروشنده با شخص ثالث اختلاف داشته باشد و پس از فروش، علیه متصرف ( شخص ثالث)به اتهام تصرف عدوانی شکایت نماید، دادگاه به لحاظ اختلاف در مالکیت قرار اناطه صادر می نماید. سپس خریدار عليه متصرف دادخواست رفع تصرف به دادگاه تقدیم می نماید، دادگاه به لحاظ عدم احراز سبق مالکیت خواسته وی را رد می کند، پس از آن خریدار علیه فروشنده به اتهام فروش مال غیر شکایت می کند. شکایت مطروحه اخیرالذکر واجد وصف جزایی است؟

اتفاق نظر

دعوای مطروحه فاقد وصف جزایی است، زیرا اولا اگر چه دادگاه خواسته، خریدار مبنا ہر رفع تصرف را رد کرده ولی اختلاف در مالکیت در مانحن فيه نسبت به ملک مزبور بين فروشنده و متصرف( شخص ثالث) به قوت خود باقی است و تعرف اعم از تصرف مالکانه و غیرمالکانه است؛ بنابراین، در مانحن فيه تخصیصا از مدلول ماده ۱۰۵ قانون ثبت خارج است، به این شرح که موضوع ماده ۱۰۵ فروش مال غیر است و در مانحن فيه معلوم نیست که مال غیر باشد یا مال فروشنده

ثانيا: عدم قدرت فروشندگان بر تسلیم مبیع (ملک) دلیل بر فروش مال غیر نیست بلکه تسليم مبیع یکی از شرایط بيع است؛ که در مانحن فیه محقق نشده است و ارشادا خریدار می تواند معامله مربوط را فسخ و ثمن خود را همراه ضرر و زیان مطالبه کند.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالثشکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث

ثالثا: با توجه به کیفیت فروش و دعاوی مطروحه در مورد ملک مزبور و ادعای فروشندگان مبنا بر مالکیت ملک به نظر می رسد که رکن معنوی جرم محقق نشده است و لذا سوءنیت متهم احراز نمی شود و در نتیجه در مانحن فيه قرار منع تعقیب توسط دادگاه صادر خواهد شد.

نظر کمیسیون نشست قضائی (4) درباره شکایت در خصوص معامله ملک در تصرف شخص ثالث

هرگاه در اقدامات و رسیدگی ها عدم مالکیت فروشنده احراز شود و با علم به این مراتب ملک را فروخته باشد برای خریدار حق شکایت کیفری پیش می آید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *