تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از طریق دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت از طریق دیوان عدالت اداری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری در راستای حمایت از شهروندان

تا پیش از آنکه در مورد شکایت یا نحوه شکایت از طریق دیوان عدالت اداری بپردازیم؛ بهتر است با این دیوان که در راستای حمایت از شهروندان است؛ به طور اجمالی آشنا گردیم و سپس به ارائه اصل مطلب در این زمینه روی آوریم. اصل 156 قانون اساسی در راستای حمایت از شهروندان وظیفه ای به قوه قضاییه محول شده است تا به بررسی هر یک از شکایت ها و ظلم و ستم های وارد شده به مردم بپردازند. این اصل نقش بسیار مثمر به ثمری را در زمینه حمایت از حقوق شهروندان ایفاء نموده است.

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

البته بهتر است توجه داشته باشید که بنا به این اصل از قانون اساسی، هر یک از شهروندان تنها می توانند نسبت به مأمورین یا واحدها و آیین نامه های دولتی به منظور احقاق حق خود تحت دیوانی به نام دیوان عدالت اداری شکایت های خود را به قوه قضاییه ارجاع دهند و شامل شرکت ها و اداره جات خصوصی نمی گردد. بنابراین در صورت بروز هر نوع شکایتی، شهروندان طبق این ماده از قانون اساسی می توانند شکایت های خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند. برای این منظور می توانند با بهترین و مجرب ترین وکیل دیوان عدالت اداری در ارتباط باشند تا به پشتوانه تجربه و تخصص وی بتوانند سریعتر به حق خود دست یابند.

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

وظایف دیوان عدالت اداری در خصوص حمایت از شهروندان

در زمینه حمایت از شهروندان، دیوان عدالت اداری وظایف و تکالیفی را بر عهده دارد که در زیر به مهمترین آن ها پرداخته می شود:

  • رسیدگی به شکایت از طریق دیوان عدالت اداری و بررسی هر یک از ظلم و ستم های وارده به شهروندان نسبت به اداره جات دولتی
  • باطل گرداندن مصوبات دولتی که برخلاف قانون اساسی و شرع باشد.
  • بررسی و رسیدگی به تمامی اعتراض های شهروندان در خصوص تصمیمات وارده در هر یک از ارگان های دولتی
  • بررسی به تمامی شکایت های قضات و تمامی موسسه های دولتی

به طور کلی شکایت از طریق دیوان عدالت اداری به منظور حمایت از شهروندان می باشد تا حق هیچ یک از افراد در اداره جات دولتی پایمال نگردد.

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

نحوه شکایت از طریق دیوان عدالت اداری

در صورتی که هر یک از شهروندان نسبت به هر یک از موسسه ها و اداره جات دولتی اعتراض یا شکایتی داشته باشند؛ می بایست در وهله نخست نسبت به ثبت و ارائه دادخواست شکایت خود اقدامات لازم را صورت بخشند. البته در این زمینه نکاتی چند و نیز مدارکی نیاز است که باید آن ها را ارائه داد. در مرحله بعدی نوبت به ارجاع شکایت شما به شعبه رسیدگی کننده خواهد رسید که توسط دیوان یا معاون دیوان باید به شعبه ارجاع شود.

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

در مرحله بعد فرآیند رسیدگی به شکایت مورد نظر شروع خواهد شد. به این صورت که پس از دریافت پرونده به قاضی شعبه دیوان عدالت اداری، وی پرونده را به همراه دادخواست و ضمائم آن مورد بررسی قرار می دهد. پس از بحث و بررسی روی پرونده مورد نظر، رأی صادر می شود که نشان دهنده به پایان رسیدن تحقیقات و رسیدگی روی پرونده مورد نظر می باشد. البته ممکن است رأی صادر شده نیاز به تجدیدنظر و اعتراض مجدد داشته باشد که می توان دوباره به آن رسیدگی کرد. پس از رسیدگی مجدد، رأی نهایی به مرحله اجراء نهایی می رسد.

شکایت از طریق دیوان عدالت اداریشکایت از طریق دیوان عدالت اداری

در کلیه این مراحل می توانید با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری شکایت خود را از طریق دیوان عدالت اداری به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری موجود در موسسه حقوقی تهران وکیل بسپارید؛ و با خیالی راحت تر اعتراض خود را ثبت کرده و به حق خود دست یابید تا هیچ گونه اجحافی در حق شما نگردد و همچنین از هزینه وکیل دیوان عدالت اداری اطلاعات کسب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *