تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 در این مطلب به موضوع شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری اشاره شده است .شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید

 

شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداریشکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری

 

در چند سال اخیر و الخصوص در برهه زمانی شیوع کرونا، شاهد سختی کار پرستاران و از جان گذشتگی آن ها بوده ایم که نشان از اهمیت والای این شغل دارد. بر اساس قوانین تعیین شده، پرستاران دارای یک سری حقوق و مزایای مشخص هستند که گاهی نادیده گرفتن این حقوق توسط نهاد های مربوطه به چشم می خورد؛ از این رو احتمال ارائه شکایت پرستاران در دیوان عدالت اداری وجود دارد. با ما همراه باشید تا با چون و چرای شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری آشنا شویم.

بررسی علل های احتمالی شکایت پرستان به دیوان عدالت اداری

قوانینی که به منظور رفاه حال پرستاران وضع شده، کاملا واضح و بدون مشکل است اما گاهی برخی از نهاد ها با ارائه یک بخشنامه، منکر بخشی از حقوق پرستاران می شوند؛ در این صورت امکان رسیدگی به پرونده شکایت پرستان به دیوان عدالت اداری فراهم شده است. یکی از موارد شکایت پرستان به نادیده گرفتن ساعت های اضافه کاری آن ها برمی گردد؛ جاییکه گاهی دیده می شود با ارائه بخشنامه هایی مبنی بر موظفی یا غیر موظفی کردن شیفت پرستان، اضافه کاری در ساعتی خارج از شیفت اصلی کاهش پیدا می کند. با توجه به حساس بودن این حرفه، هرگونه سهل انگاری در روند پرداخت حقوق پرستان حتی ممکن است بر کیفیت کاری آن ها تاثیر منفی بگذارد.

لازم به ذکر است که پرستاران می توانند از صفر تا صد هر آنچه را که در قانون برای آن ها در نظر گرفته شده، مطالبه کنند. در صورت مشاهده هر گونه اقدامی از جانب نهاد های مربوطه که باعث کاهش حقوق به صورت غیر قانونی شود، می تواند با شکایت پرستاران از دیوان عدالت اداری پیگیری شود. ساعات اضافه کاری پرستاران، کارانه، حقوق پایه، سوابق بیمه و … همگی از حقوق روشن و واضح پرستان به حساب می آید.

 

شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداریشکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری

نحوه مطرح کردن شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری

مطرح کردن شکایت پرستاران و هر پرسنل اداری دیگری به دیوان عدالت اداری، نیازمند تقدیم دادخواست است. در واقع برگه دادخواست نوعی فرم آماده است که در آن تمامی اطلاعات لازم از طرفین ثبت می شود. ضمنا به منظور دریافت دادخواست می توانید به دفاتر پستی سراسر کشور مراجعه کنید و یا اینکه به صورت غیر حضوری نسبت به دانلود دادخواست از سایت دیوان عدالت اداری اقدام نمایید.

 لازم به ذکر است که پرداخت هزینه ای تحت عنوان هزینه دادرسی به منظور به جریان انداختن پرونده شکایت، ضروری خواهد بود. در صورتیکه ارجاع پرونده از جانب سایر مراجع قضایی به دیوان عدالت اداری صورت گرفته باشد، نیازی به ارسال دادخواست وجود ندارد و همچنین هزینه ای نیز بابت دادرسی دریافت نمی شود.

نحوه نوشتن دادخواست به منظور ارائه شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری

  • اولین نکته ای که در نوشتن دادخواست باید مد نظر داشته باشید، وارد کردن اطلاعات کامل شاکی است؛ در این مرحله مشخصات محل سکونت، آدرس پستی، ایمیل، اطلاعات شناسنامه ای و… همگی از مشخصاتی هستند که باید در فرم دادخواست آورده شود. لازم به ذکر است که وکیل قانونی می تواند به وکالت از شاکی تمامی این مراحل را انجام دهد.
  • از دیگر اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن دادخواست پرستاران، درج نام دستگاه مربوطه و نشانی آن است که در واقع منظور، همان محل خدمت پرستار خواهد بود.
  • در مرحله بعد لازم است که موضوع شکایت به طور کامل برای مرجع رسیدگی کننده شرح داده شود. در نوشتن موضوع شکایت توجه داشته باشید که ابهامی در بیان مسئله وجود نداشته باشد.
  • حال نوبت به شرح متن شکایت می رسد؛ در این مرحله علت شکایت و موضع اصلی به طور کامل و البته خلاصه شده بیان می گردد. توجه داشته باشید که متن دادخواست نباید حاوی خط خوردگی و یا غلط املایی باشد به همین دلیل لازم است که در نوشتن آن از یک وکیل با تجربه و مطمئن کمک گرفته شود.
  • در نهایت پس از نوشتن دادخواست، لازم است که نسبت به امضای فرم اقدام کرد که البته در این مرحله وکیل قانونی نیز به نیابت از شاکی می تواند متن دادخواست را امضا کند.

نتیجه گیری

نوشتن متن دادخواست و همچنین پیگیری مراحل ارائه شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری، امری چندان ساده هم نیست بلکه نیاز به دانش و صرف زمان دارد؛ به همین دلیل بهترین کار، پیدا کردن یک نماینده قانونی کاربلد برای انجام امور قضایی است. در صورتیکه قصد دارید اطلاعات بیشتری را در رابطه با شکایت پرستاران به دیوان عدالت اداری داشته باشید، می توان به صورت رایگان از مشاوره وکلای حاضر در تهران وکیل استفاده نمایید. تهران وکیل با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ وکیل دیوان عدالت نمونه، پشتیبان تمامی مسائل قضایی شما خواهد بود که به منظور بهره گیری از خدمات آن ها می توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *