تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

صدور حکم بر بطلان دعوی خواهان اعسار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در مورد صدور حکم بر بطلان دعوی خواهان اعسار چه می دانید؟ آیا به کمک یک وکیل ملکی نیاز دارید؟ شما می توانید از طریق شماره های موجود در وب سایت با بهترین وکیل ملکی در موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

فعلا تتبعوا الهوی آن تعدلوا

تاریخ……شماره…..پیوست…..

 

دادنامه

به تاریخ: ۳۰/۱۰/۸۳         پرونده کلاسه:.    دادنامه:۱۳۲۵

مرجع رسیدگی شعبه …. دادگاه حقوقی…

خواهان: علی اصغر با وکالت………………

خوانده: سازمان مسکن و شهرسازی…………..

خواسته: ابطال نظر کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری

وکیل

گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق عليه خوانده بالا تقديم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده مقرر دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ضمن اعلام ختم رسیدگی به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه

در خصوص دعوی آقای علی اصغر فرزند………… عليه سازمان مسکن و شهرسازی …… به خواسته ابطال نظریه شماره ۱۱۲۱ ک ۷۹ مورخ ۳۰/۶/۷۹کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری صادره در خصوص پرونده کلاسه ۴۰۵ فرعی از یک اصلی…. همچنین ابطال سند مالکیت صادره به نام دولت جمهوری اسلامی با توجه به اینکه اعتراض معترض به نظریه کمیسیون در قالب دادخواست تقدیمی در تاریخ ۸/۴/۸۱ به عمل آمده در حالی که اعلام آن در تاریخ های ۱۳ و ۲۳ و ۱۳۸۰ و خارج از مهلت مقرر بوده با استناد به ماده واحده قانون تعیین مهلت اعتراض به نظریه وزارت مسکن و شهرسازی موضوع ماده ۱۲ قانون زمین شهری ۱۲/۶/۱۳۶۶ رای به رد دعوی خواهان صادر می گردد رای دادگاه وفق موازین قانونی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان می باشد.

رئیس شعبه …. دادگاه حقوقی…..

رای دادگاه تجدیدنظر استان / تایید دادنامه

فلا تتبعوا الهوی آن تعدلوا

تاریخ……شماره….پیوست……

دادنامه

به تاریخ:۱۷/۵/۸۴        شماره دادنامه:۲۲۳       کلاسه پرونده:

مرجع رسیدگی شعبه……………… دادگاه تجدیدنظر استان ….

تجدیدنظرخواه: آقای علی اصغر با وکالت آقای……

تجدیدنظرخوانده: سازمان مسکن و شهرسازی

تجدیدنظر خواسته: از دادنامه ۱۳۲۵ مورخ ۳۰/۱۰/۸۳ صادره از شعبه… دادگاه عمومی…

گردشکار: دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای علی اصغر با وکالت آقای…………….. نسبت به دادنامه شماره ۱۳۲۵- ۳۰/۱۰/۸۳ شعبه…………………….. دادگاه عمومی حقوقی…………. که به موجب آن قرار رد دعوای وی علیه سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران صادر شده است، صرف نظر از این که مرجع رسیدگی به دعوای اعتراض به نظریه کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری دادگاه های عمومی دادگستری هستند و دادن دادخواست به دیوان عدالت اداری علیرغم نظر وكيل محترم تجدیدنظرخواه نمی تواند به عنوان اعتراض در فرجه قانونی قلمداد شود، نظر به اینکه رسیدگی به دعوای مزبور مستلزم احراز مالکیت معترض نسبت به ملک می باشد در حالی که حسب اعلام اداره ثبت مربوط به آقای علی اصغر هیچگاه مالکیت رسمی نسبت به پلاک ثبتی ۴۱۵ فرعی از یک اصلی بخش ۱۰ تهران نداشته تا در دعوای اعتراض به نظریه کمیسیون ماده ۱۲ راجع به این ملک، ذینفع شناخته شد زیرا حسب ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک تا زمانی که ملکی در دفتر املاک به نام کسی ثبت نشود آن شخص مالک ملک مزبور شناخته نخواهد شد، لذا چون اعتراض موجهی که موجب نقض دادنامه باشد به عمل نیاورده است، ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته به استناد ماده ۳۵۵ قانون آئین دادرسی در امور مدنی نتیجتا تایید می شود این رای قطعی است.

جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان می توانید با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *