تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی به چه صورت است

آیا طرح دعوای خلع ید و رفع تصرف عدوانی ضمن تقدیم یک دادخواست صحیح است؟ در صورت صحیح بودن، دادگاه چگونه اقدام می کند: | الف) آیا ابتدا به موضوع تصرف عدوانی رسیدگی می کند یا به موضوع خلع يد؟ ب) در صورتی که به نظر دادگاه تقدم و تأخری بین رسیدگی به دعاوی

مطروحه نباشد ابتدا باید به کدام یک رسیدگی شود؟ ج) در صورت رسیدگی به دعوای خلع ید و صدور حکم در این موضوع أيا تکلیفی جهت اظهارنظر درباره دعوای تصرف عدوانی دارد؟

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

اتفاق نظر

با عنایت به اینکه ماده ۶۵ قانون آیین دادرسی مدنی اجازه طرح دعاوی متعدد به موجب یک دادخواست را داده است و دعاوی مطروحه نیز دارای یک منشأ هستند لذا دادگاه باید به هر دو دعوا توأما رسیدگی کند و به اسباب و ارکان هر دو دعوا باید توجه داشته باشد و در هر دو مورد اظهارنظر کند و حکم مقتضی صادر نماید.

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل تهران و وکیل با تجربه موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

نظر کمیسیون درباره طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

نشست قضایی (۴) مدنی: در مورد دعاوی متعددی که با یکدیگر ارتباط کامل داشته و دارای منشأ واحد هستند می توان به موجب یک دادخواست اقامه دعوا کرد. لیکن ہر حسب مقررات ماده ۶۵ قانون آیین دادرسی مدنی در صورتی که دادرس دادگاه نتواند ضمن یک دادرسی به آنها رسیدگی کند. دعاوی اقامه شده از یکدیگر تفکیک میشوند و در صورت صالح بودن دادگاه جداگانه رسیدگی می کند. و اگر نسبت به قسمتی از خواسته صلاحیت نداشته باشد با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به مرجع صالح ارسال کند.

طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی طرح همزمان دعوای خلع ید و تصرف عدوانی

در سؤال مطروحه که خلع ید و رفع تصرف عدوانی است دعاوی دارای منشأ واحدی بوده و رسیدگی به آنها با تقدیم یک دادخواست بلامانع است. مسلما در صورت احراز تصرف عدوانی و تصرف غاصبانه و در نهایت صدور حکم به خلع ید غاصب، تقاضای رفع تصرف عدوانی مورد قبول واقع شده و تقدم و تأخر در رسیدگی به این دعاوی منتفی است و دادرس دادگاه در رأی نهایی به رفع تصرف عدوانی و خلع ید از ملک مغصوبه حکم می کند. 

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *