تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر به چه صورت است

عنصر معنوی جرائم در دو بخش سوءنیت عام و سوءنیت خاص قابل بررسی است و در جرائم قاچاق مواد مخدر انگیزه نیز در برخی مصادیق دارای اهمیت است.

الف)سوءنیت عام: جهت وقوع تمامی مصادیق جرائم مواد مخدر که در مصوبه مبارزه با مواد مخدر ذکر شده اند، به سوءنیت عام نیاز است؛ یعنی مرتکب باید بخواهد عملی را که مقنن نهی نموده، انجام دهد و به طور مثال از روی قصد و آگاهی خرید و فروش یا وارد کردن و صدور مواد مخدر را انجام دهد.

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

ب) سوءنیت خاص: برخلاف سوءنیت عام که در تمامی مصادیق جرائم مذکور در مصوبه و جهت وقوع این جرائم لازم می باشد، سوءنیت خاص در برخی مصادیق جهت تحقق جرم لازم است و برخی از مصادیق، جهت تحقق، نیاز به سوءنیت خاص ندارند. در بیشتر مصادیق جرائم مواد مخدر نیاز به سوءنیت خاص نیست و در مورد ماده ۲۱ مصوبه نیز سوءنیت خاص در سوءنیت عام مستتر است و همچنین جرم موضوع ماده ۲۲.

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

ج)انگیزه: در برخی مصادیق جرائم مواد مخدر، انگیزه نیز دارای اهمیت است. به طور مثال جهت تحقق مصداق مندرج در ماده ۲ که کشت شاهدانه است انگیزه تولید کننده باید تولید مواد مخدر باشد و یا در ماده ۳ انگیزه فرد از حمل، نگهداری یا اخفاء سرشاخه های گلدار باید تولید مواد مخدر باشد.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین موسسه حقوقی  می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید

عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر عنصر معنوی جرائم قاچاق مواد مخدر

و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید و وکالت خود را به آنها اجازه دهید بنابراین در نظر داشته باشید که وجود شماره تماس وکیل در گوگل به اینترنت به معنی تخصصی شان می باشد ما در تهران وکیل متخصص ترین و متبحرترین وکلا را به شما معرفی مینماییم.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *