تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

قلمرو شرط داوری در فسخ معامله + وکیل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع قلمرو شرط داوری در فسخ معامله + وکیل + تضمینی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 قلمرو شرط داوری در فسخ معامله + وکیل + تضمینیقلمرو شرط داوری در فسخ معامله + وکیل + تضمینی

قلمرو شرط داوری در فسخ معامله به چه صورت است؟

در صورتی که شرط داوری در قرارداد راجع به حل اختلافات ناشی از تفسیر قرارداد باشد، این شرط، اختلافات ناشی از اجرای قرارداد از جمله فسخ قرارداد را در برنمی گیرد.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۱۸۰۰۸۲۵

تاریخ: ۱۳۹۱/۶/۲۷

رای شعبه ۱۸۲ دادگاه حقوقی تهران درباره قلمرو شرط داوری در فسخ معامله

در خصوص دعوای خواهان (ص.غ.) به طرفیت خواندگان (ر.و.م.غ.) به خواسته صدور حکم بر بی اعتباری (فسخ) صلح نامه مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۹ به شرح خواسته با عنایت به محتویات پرونده صرف نظر از این که فسخ با اراده انشایی یکطرفه صاحب حق خیار فسخ به صورت ایقاع محقق می گردد و خواهان علی رغم تصریح در متن دادخواست تقدیمی اظهارنامه ارسالی را تقدیم دادگاه نداشته آنچه از مفاد قرارداد موضوع خواسته متبادر به ذهن می گردد آن است که طرفین با اراده آزاد، آقای (الف) را به عنوان داور در اجرای قرارداد انتخاب نموده و امضای داور در ذیل صلح نامه نیز به عنوان قبول امر داوری در ذیل قرارداد منقوش گردیده که با این وصف و تعیین نهاد داوری از سوی طرفین برای حل و فصل قضیه موجبی برای رسیدگی اختلافات حاصله از قرارداد در دادگاه در بین نبوده و ادعای خواهان در متن لایحه تقدیمی ناظر بر اختیارات داور صرفا در تفسیر قرارداد با توجه به تمرين ناظر در اختیارات داور صرفا در تفسير قرارداد با توجه به تعریف نهاد داوری در قانون و عرف متداول بین عوامل موجه نموده و نمی تواند موثر در مقام باشد؛ لذا دادگاه مستندا به مفهوم مواد ۲-۴۵۴-۲۵۵ قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد دعوای مطروحه را صادر می نماید. قرار صادره بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

وکیل قلمرو شرط داوری در فسخ معامله وکیل قلمرو شرط داوری در فسخ معامله

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وئیس شعبه ۱۸۲ دادگاه حقوقی تهران – آژیده

رای شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره قلمرو شرط داوری در فسخ معامله

دادنامه تجدیدنظر خواسته به شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۱۳۴۰۰۳۲۶ مورخ۱۳۹۱/۴/۲۶صادره از شعبه ۱۸۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن قرار رد دعوی تجدیدنظرخواه( ص.غ.) به طرفیت (ر. و.م.غ.) به خواسته فسخ صلح نامه مورخ۱۳۹۰/۱۲/۹ اصدار گردیده است، مخالف قانون و مقررات موضوعه بوده و اعتراض به شرح لایحه اعتراضیه وارد و متضمن جهت موجه در نقض آن است زیرا که هرچند طرفین قرارداد مورخ۱۳۹۰/۱۲/۹ به شرح قرارداد مدرکیه آقای (الف) را به عنوان داور معرفی و داور نیز با امضای ذیل قرارداد مراتب داوری را مورد پذیرش قرار داده است؛

بهترین وکیل تضمینی قلمرو شرط داوری در فسخ معامله بهترین وکیل تضمینی قلمرو شرط داوری در فسخ معامله

ولیکن محدوده اختیار داور مرضی الطرفین صرفا ناظر به تفسیر قرارداد بوده و تسری به مراحل اجرایی قرارداد ندارد و متعاقدين به شرح بند ۵ قرارداد مزبور توافق نموده اند که در صورت عدم اجرای هریک از بندهای قرارداد از ناحیه هریک از طرفین، طرف مقابل می توان نسبت به طرح دعوی کیفری و حقوقی اقدام نماید علیهذا موضوع معنونه منصرف از تفسیر قرارداد [و] خارج از محدوده وارد است؛ بنابراین دادگاه با قبول لایحه اعتراضیه و انطباق آن با ماده ۳۴۸ از قانون آیین دادرسی مدنی و با استناد به قسمت اخیر ماده ۳۵۳ از قانون مرقوم ضمن نقض دادنامه معترض عنه پرونده را جهت رسیدگی و اظهارنظر ماهوی به دادگاه صادر کننده قرار منقوض اعاده می نماید. رأی صادره قطعی است.

مستشاران شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *