تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

آیا حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف الزامی است

در رسیدگی به اتهام زنای به عنف، چنانچه وکیل تسخیری، تعیین نشده باشد، رسیدگی ناقص و دادنامه نقض می گردد.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۱۰۱۰۰۰۴۷

تاریخ:۱۶/۰۲/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

در تاریخ ۴/۳/۱۳۹۰ خانمی به نام (م.ز.) فرزند (ر) به موجب شکوائیه ای خطاب به ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قوچان اعلام کرده است که فردی به نام آقای (ر.م.) که همسایه دیوار به دیوار منزلمان می باشد از حدود ۵ سال قبل به کرات برای بنده ایجاد مزاحمت نموده است، در حدود یک سال قبل که از مدرسه به منزل در حال حرکت بودم با گرفتن گلوله بنده مرا مورد ضرب و جرح قرار داده است و مجروح نمود و سپس به داخل حیاط برده و در محل دستشویی اقدام به تجاوز به عنف نموده است که به علت ترس حاصله تاکنون حرفی نزده ام،

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

حال با عنایت به اینکه نام برده متأهل می باشد، لذا تقاضای رسیدگی راخواستارم. شکایت به پلیس امنیت اخلاقی شهرستان قوچان ارجاع شده است شاکیه به پزشکی قانونی معرفی شده است. مرجع یا شده به موجب نامه ای به شرح برگ ۱۱ اعلام نموده است از صاحب عكس الصاق فوق که خود را (م.ز.) فرزند (ر) معرفی می نماید معاینه به عمل آمد طبق معاینه انجام شده توسط متخصص زنان در ساعت ۱۱ مورخ۵/۳/۹۰ پرده بکارت سالم و پارگی ندارد. شاکیه در دادسرا نیز با تکرار اظهارات قبلی (البته با کمی تغییر) ادعای خودش را علیه متهم اقای (ر.م.) مبنی بر تجاوز به عنف از عقب (پشت) مطرح کرده است و علت شکایت نکردن بعد از گذشت یک سال از زمان وقوع را مریضی مادرش عنوان نموده است

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

و ادامه داده است هیچ کس نبود چون سر ظهر بوده و به دلیل این که جلو دهانش را گرفته نتوانسته سر و صدا کند (ص ۱۲-۱۳). بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای قوچان با توجه به نوع اتهام اقدام به صدور قرار عدم صلاحیت به صلاحیت و شایستگی دادگاه کیفری استان خراسان رضوی نموده است. پرونده به شعبه ۴۱ دادگاه یاد شده مستقر در قوچان ارجاع شده است. دادگاه در تاریخ ۷/۳/۹۰ با حضور شاکیه و متهم تشکیل شده است. شاکیه اظهار داشته است من از آقای (ر.م.)شاکی هستم که از مدرسه می آمد نزدیک خانه بودم که من را گرفت و برد داخل باغچه و از آنجا به زور برد به دستشویی دستش را داخل حلقم برده بود نمی توانستم حرف بزنم بعد سرم را زد به دیوار و شلوارم را درآورد و از پشت به من تجاوز کرد.

س: آیا تجاوز در حد دخول بوده است؟

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

ج: بله از ناحیه مقعد داخل کرد متوجه نشدم چون درد داشت.

س: آیا کسی از این موضوع خبر دارد؟

ج: خیر کسی ندیده و خبر ندارد به کسی هم موضوع را نگفتم (ص ۱۶). لازم به توضیح است که نامه ای به شرح برگهای ۴ و ۵ و ۶ ضمیمه پرونده است که توسط متهم و خطاب به پدر و مادرش نوشته شده است که توسط شاکیه به دادگاه تحویل شده است. آقای (ر.م.) فرزند (ر) پس از تفهیم اتهام به اینکه: اتهامت مبنی بر تجاوز به عنف و زنا دخولی نسبت به شاکیه تفهیم چه دفاعی دارید؟ اظهار داشته است: من قبول ندارم در خصوص وضعیت اخلاقی من و این خانم تحقیق کنید ایشان هر روز سوار ماشین یک نفر می باشد، اگر ایشان دو شاهد معتبر داشته باشد من قبول دارم. من سال ۸۸ ازدواج کردم و الان هم متأهل هستم با این خانم هیچ رابطه ای نداشته ام من شاهد دارم که مادرش او را می زده است و می گفته برو بگو این آقا این کار را کرده است (ص ۱۷-۱۸). دادگاه بار دیگر در مورخ ۲۵/۷/۱۳۹۰ با حضور نماینده محترم دادستان و متهم تشکیل شده است. ابتدا نماینده محترم تقاضای محکومیت متهم به اتهام زنای به عنف با شاکیه را نموده است. سپس اتهام انجام زنا با شاکیه خانم ( م.ز.)به متهم تفهیم شده است، نام برده در پاسخ اظهار داشته است: قبول ندارم. اگر من زنا کرده ام مگر پزشکی قانونی وجود ندارد. اگر زنا کردم چرا در آمده شکایت کرده است. پدر به خاطر زمین از مادرش شکایت کرده و دادگاه او را محکوم کرده است، به دروغ آمده در قبال شکایت من شکایت کرده است. وی به عنوان آخرین دفاع اظهار داشته است: اول خدا دوم قانون هرچه تصمیم بگیرید (ص ۴۰). شاکیه با تأخیر در جلسه دادگاه حاضر شده و ضمن شکایت از متهم بابت ارتكاب تجاوز به عنف از پشت (عقب)اظهارات قبلی خودش را تکرار کرده است. شاکیه و متهم در جلسه دیگر دادگاه (ص ۴۷-۴۸-۴۹) که با حضور دادستان محترم تشکیل شده است، اظهارات قبلی خود را تکرار نموده است و متهم در خصوص کاغذ و نامه ای که شاکیه داده است اظهار داشته است: من با مادرم جر و بحث کرده بودم ناراحت بودم رفتم یک نامه نوشتم و به مادرش دادم که ببرد تحویل مادرم بدهد حتی دو نفر شاهد دارم که در حضور دو شاهد آن نامه را به مادر این خانم دادم که ببرد تحویل مادرم بدهد.

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی به موجب دادنامه شماره ۹۰۰۹۹۷۵۱۹۰۰۰۰۰۳۴_ ۷/۸/۱۳۹۰ آقای (ر.م) فرزند (ر)را از اتهام زنا تبرئه نموده است؛ لكن اتهام متهم را در حد عمل منافی عفت دون زنا به عنف و اجبار محرز دانسته و وی را با استناد به ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرده است. محكوم عليه آقای ( ر.م.)به موجب لایحه ای در دو برگ که از زندان ارسال داشته است به حکم صادره اعتراض و تقاضای تجدیدنظر در آن را نموده است. پرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور به این مرجع ارجاع شده است.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران و بهترین وکیل کیفری اماده ارائه تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف لزوم حضور وکیل در رسیدگی به اتهام زنای به عنف

رای شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور درباره رسیدگی به اتهام زنای به عنف

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (ر.م) فرزند (ر) نسبت به دادنامه شماره ۹۰۰۹۹۷۵۱۹۰۰۰۰۰۳۴-۷/۸/۱۳۹۰صادره از شعبه ۴۱ دادگاه کیفری استان خراسان رضوی مستقر در شهرستان قوچان توجها به عنوان اتهامی ( زنای به عنف)و این که در رسیدگی به پرونده مفاد تبصره ذیل ماده ۱۸۶ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری (ضرورت حضور و دخالت وکیل تعیینی یا تسخیری حسب مورد) رعایت نشده است، لذا دادنامه فوق الذکر مشتمل بر نقص تحقیقاتی تلقی و نقض می گردد. رسیدگی مجدد به شعبه صادرکننده حکم محول می شود. دفتر پرونده اعاده گردد.

رئیس شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور – مستشار

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

حسینی- صبوری نژاد

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *