تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تجاوز + به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل تجاوز+ به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصص اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

فهرست 

 

وکیل تجاوز+ به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصصوکیل تجاوز+ به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصص

تجاوز به عنف 

تجاوز به عنف به معنی برقراری رابطه جنسی با زور، اجبار و تهدید و همچنین بدون رضایت است. حکم فردی که این جرم را انجام می دهد اعدام بوده و این جرم با اقرار فرد، شهادت و یا علم قاضی ثابت می شود.

تجاوز به عنف عنوانی است که برای روابط جنسی که بدون رضایت شخص انجام می‌شود، به کار می رود. منظور از تجاوز به عنف هم زنای به عنف است هم لواط به عنف.

اما معمولا آن را با نام  زنای به عنف می شناسیم. کلمه عنف در فرهنگ لغت به معنی خشونت است، بنابراین زنای به عنف یعنی انجام دادن زنا با زور و اجبار و بدون رضایت زن که در واقع اختیار کامل از زن گرفته می شود.

تجاوز به عنف، عنف معنوی را نیز در برمی گیرد. عنف معنوی به این معنی است که شخص متجاوز بدون این که از نیروی جسمانی استفاده کند، روان شخص مقابل را مورد تجاوز قرار می دهد.

بعضی از فقها در مورد زنا، زنای به عنف را زنای اکراهی نیز می دانند. و در باب دیات عنف به عنوان تندی و درشتی معنا شده است.

بهترین وکیل تجاوز به عنفبهترین وکیل تجاوز به عنف

مجازات زنای به عنف

حکم شخصی که مرتکب زنای به عنف می شود، قتل اوست. در این جا فرقی بین محصن و غیر محصن نخواهد بود. در مواد قانون مجازات اسلامی نیز بیان شده است که مجازات زنای به عنف، اعدام متجاوز و زنا کننده است.

اما نکته مهم این است که در زنای به عنف اگر زانیه باکره باشد، زانی علاوه بر این که اعدام خواهد شد باید ارش البکاره و مهرالمثل را نیز پرداخت کند. ولی اگر زن باکره نبوده فقط مجازات اعدام و مهرالمثل برای او در نظر گرفته می شود.

بعضی از فقها برای زنای به عنف مهرالمثل را ثابت دانسته و برخی دیگر این مورد را ثابت نمی دانند.

یکی دیگر از احکامی که در مورد آن بین فقها اختلاف وجود دارد این است که در زنای به عنف اگر زن برای دفاع از خود زنا کننده را به قتل برساند، دیه ای بر گردن او نیست.

و نکته دیگر این که اگر زنای به عنف بر عکس باشد یعنی زن با زور و تهدید مرد را مجبور به انجام زنا کند، حکم زنای به عنف برای او اعمال نمی شود.

 

وکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصصوکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصص

راه های اثبات جرم زنای به عنف

تجاوز به عنف از دو طریق اثبات می شود. اول با اقرار و شهادت است.

برای اقرار به جرم زنا، زنا کننده باید چهار مرتبه اقرار به انجام زنا کند. و یا چهار نفر نزد قاضی شهادت دهند. به این ترتیب جرم اثبات می شود.

بعضی ها تصور می کنند این روش تنها برای جرم هایی است که با رضایت طرفین انجام گرفته، به همین دلیل برای حفظ آبروی طرفین قانون چهار بار اقرار یا شهادت را نظر گرفته است. اما برای تجاوز به عنف  نباید از همان روش استفاده کرد و یک اقرار و دو شهادت کافی است.

روش دوم علم قاضی است. قاضی می تواند بر اساس علم خود حکم صادر کند و نوبت به سایر ادله نمی رسد. ایندر صورتی است که دلیلی بر خلاف علم قاضی وجود نداشته باشد.

وکیل تجاوز به عنف

تجاوز یکی از مسائلی است که سالهاست باعث اختلال در نظم جامعه شده است و از پیامدهای آن این است که روح و روان افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وکیل تجاوز به عنف کسی است که کمک می کند چنین آسیب هایی را که بر حقوق افراد وارد شده است را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

برای پیگیری این موضوعات و جستجوی وکیل در این زمینه ، می توانید از گروه تهران وکیل، بهترین وکلا را انتخاب کرده و این موضوعات را از طریق قانونی با کمک یک وکیل متخصص به صورت تضمینی حل کنید.

امروزه موضوع تجاوز از موضوعاتی است که معمولا پنهان می ماند و افراد به هر دلیلی این موضوع را پیگیری نمی کنند.

زمانی که در مورد جرائم جنسی بحث می شود ممکن است فکر کنید آماری که سالانه مطرح می شود صحیح است، اما در واقع این گونه نیست زیرا اکثرا کسانی که مورد تجاوز قرار می گیرند هیچ گاه به دادگاه مراجعه نکرده و این موضوع را پیگیری نمی کنند.

دلیل این کار این است که فرد برای حفظ آبروی خود تصمیم می گیرد این موضوع را پنهان کند و به سراغ وکیل تجاوز به عنف نمی رود که البته این روش کاملا اشتباه است.

زمانی که تجاوز به عنف اتفاق می افتد سکوت فرد آثار منفی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال زمانی که فرد متجاوز متوجه این باشد که جرم او پیگیری و رسیدگی نمی شود، و به جای این که مجازات شود به جرم خود ادامه می دهد، زیرا می داند که کسی این موضوع را پیگیری نمی کند.

از طرف دیگر آسیب هایی که برای فرد بعد از این اتفاق پیش می آید، زندگی او و شرایط و آینده ی او را تحت تاثیر قرار می گیرد. وکیل تجاوز به عنف در این مواقع به فرد کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کرده و به او اطمینان و تضمین می دهد که حقوق او پایمان نخواهد شد.

 

وکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصصوکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصص

ویژگی های وکیل تجاوز به عنف

برای انتخاب بهترین وکیل تجاوز به عنف باید به خصوصیات او و ویژگی های او توجه داشته باشید. برای انتخاب وکیل می توانید به گروه وکلای تهران وکیل مراجعه کنید. این گروه دارای وکلایی متخصص و با تجربه است.

اولین ویژگی که وکیل تجاوز باید داشته باشد این است که پرونده های موفقی در زمینه تجاوز داشته باشد.

یک وکیل متخصص با توجه به پرونده های که حل و فصل نمونده به تمامی جوانب پرونده آگاهی دارد و به خوبی می داند در چه مرحله ای از چه مدارک و مستنداتی استفاده کند.

 یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب این است وکیل باید فن بیانی قوی داشته باشد تا در دادگاه بتواند به خوبی از موکل خود دفاع کند. وقتی که وکیل بتواند به خوبی از موکلش دفاع کند می تواند جرم را در دادگاه ثابت کند.

 

وکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصصوکیل تجاوز+ به عنف+حکم+زنای به عنف+بهترین+متخصص

یکی دیگر از اصلی ترین وظایف وکیل این است که باید به موکل خود مشاوره حقوقی ارائه دهد. به خصوص در پرونده های جرائم جنسی که فرد آسیب پذیر است و نیاز به آرامش دارد.

برگزاری جلسات برای مشاوره از طرف وکیل، به موکل این اطمینان را می دهد که وکیل او به خوبی می تواند از این پرونده دفاع کند. در این جلسات مشاوره وکیل تجاوز به عنف، موکل خود را از تمام  جهات پرونده آگاه می کند و به او کمک می کند تا در مراجع قضایی بتواند به نفع خود پرونده را حل و فصل کند.

با توجه به نقص تحقیقات، درصورتی که تحقیق محرمانه و نامحسوس از سوابق متهم و وضعیت اخلاقی و اجتماعی وی بتواند در کشف حقیقت مربوط به اثبات زنا مفید واقع شود، از موارد نقض رأی است.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۱۰۶۰۰۴۷۱

تاریخ: ۱۴/۰۸/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

آقای (م.الف.) فرزند (ع.) با وکالت تسخیری آقای (پ.ص.) به اتهام زنای به عنف با دوشیزه (ز.ق.) موضوع شکایت مادرش (م.س.) تحت پیگرد قرار گرفته است و اجمال قضية حسب محتویات پرونده از این قرار است: مادر (ز.ق.) با تقدیم شکوائیه به دادسرای ارومیه در تاریخ۱۷/۵/۱۳۹۱ برعلیه (م.الف.) اظهار داشته: مشتکی عنه ناپدری (ز.ق.) است که یازده ساله است و از حدود سه سال پیش مکرر در زمانی که من در منزل نبودم به وی تجاوز کرده و به تازگی از این جریان اطلاع پیدا کرده ام. تقاضای رسیدگی و اشد مجازات برای مشتکی عنه و معرفی طفل به پزشکی قانونی نموده است. دادسرا با توجه به نوع اتهام، پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت خود به شایستگی و صلاحیت محاکم کیفری استان و به آن مرجع ارسال نموده است. دادگاه وقت فوق العاده به تاریخ ۲۶/۵/۹۱تشکیل خانم (م.س.) اعلام داشته متهم (م.الف.) چندین مرتبه به دخترم که دختر ناتنی متهم است (ر.) تجاوز نموده و از زمان شکایت متواری شده است. تقاضای معرفی دخترم (ز.ق.) به پزشکی قانونی دارم، (ز.) نیز اظهار داشته: از نه سالگی که با او زندگی می کنیم در را باز کرد و به نزد من آمد و به من تجاوز کرد موضوع را با همسر پدرم در میان گذاشتم ضمنا دخول صورت گرفته و پزشک گفته بکارت ندارم. پزشکی قانونی پرده بکارت را از نوع حلقوی قابل اتساع توصیف و اعلام داشته دارای ساییدگی در حوالی ساعت پنج و هفت می باشد که در اثر دخول جسم سخت در حدود بیش از یک ماه از زمان معاینه حادث گردیده است (ص ۸). متهم در تاریخ۱/۶/۹۱جلب و به پلیس آگاهی استان دلالت می شود دادگاه در مورخ ۱۱/۶/۹۱ شکایت شاکیه را به وی تفهیم که اظهار می دارد: من با مادر (ز.) ازدواج کرده ام ولی با دوشیزه مذکور زنا نکرده ام و اتهام را قبول ندارم و علت شکایت این است مادر (ز.) از من پول خواست نداشتم شکایت کرد و اتهام را رد می نماید.

وکیل متخصص تجاوز به عنفوکیل متخصص تجاوز به عنف

در جلسه رسمی دادگاه که با حضور متهم و وکیل وی و شکایت در تاریخ۲۴/۷/۹۱ تشکیل گردیده است مادر ز. اعلام داشته: مدام شکم دخترم درد می کرد تا اینکه در خانه پدرش جریان را به نامادری خود گفته بود شوهر بعد از اطلاع از جریان از خانم متواری شد بعد او را دستگیر کردند (ز.) هم اعلام می دارد: از (م.الف.) شکایت دارم و سه بار در خانه به من تجاوز کرده است.من از او خواستم مرا به پارک ببرد گفت اگر با او آن کار را نکنم نمی برد مجبور شدم بگذارم او با من آن کار را انجام دهد… سه بار این عمل را انجام داده است … موضوع را به نامادری ام گفتم او هم به مادرم گفت مرا به دکتر بردند و آن زمانی که با من این عمل را انجام داد نمیدانستم زشت است. متهم پس از تفهیم اتهام ضمن رد اتهام می گوید: وقتی زنم شنید شوهر سابقش ازدواج کرده است با شوهر سابقش صحبت می کرد و به من گفت من به امید روزی بودم که باز با شوهر قبلی ازدواج کنم وقتی این حرف را زد منزل را ترک کردم وقتی برگشتم دیدم (ز.) نیست گفتم کجا است گفتند به منزل پدرش رفته و با این ادعا آبروی مرا برده اند. (ز) با یک پسر رابطه داشت من پرینت دارم. وکیل تسخیری متهم اعلام می دارد: موكل فردی است مؤمن و اهل مسجد و اظهارات خانم (ز.ق.) متناقض است و جملاتی که بیان داشته تلقینی است، على هذا نظر به انکار شدید متهم و فقد دلیل شرعی بر اثبات توجه اتهام به موکل و حاکمیت اصل برائت تقاضای حکم برائت وی را نموده است. خانم (م.س.) طی سندی که تحت شماره ۳۱۲۳-۱۱/۸/۹۱در دفترخانه ۶۷ ارومیه تنظیم شده نسبت به (م.الف.) اعلام رضایت می کند (ص ۵۸) و طی نامه ای خطاب به دادگاه اعلام داشته: بامتهم دارای اختلاف خانوادگی بودیم الان رضایت خود را از شوهرم اعلام میدارم (ص ۶۰). در جلسه مورخ ۱۳/۹/۱۳۹۱ که با حضور نماینده دادستان و شکات و متهم و وکیل وی تشکیل گردیده نماینده دادستان تقاضای اتخاذ تصمیم قانونی می نماید. شاکیه اعلام داشته: به متهم رضایت داده ام به شرط اینکه به زندگی خود برگردد و نفقه مرا بدهد و الا رضایتی ندارم ضمنا نامادری دخترم حاضر به گواهی نشد. (ز.ق.) نیز اظهار داشت: آنچه به سر من آمده کاملا راست است و من بی جهت آبروی خود را نمی بردم. متهم اعلام داشته: اولا: من رضایت را قبول نمی کنم و مرتکب آن عمل نشده ام. وکیل نیز دفاعیات خود را بیان داشته و دادگاه پس از اخذ آخرین دفاع به موجب دادنامه شماره ۰۶۴۳ مورخ ۱۵/۹/۹۱ در خصوص اتهام آقای (م.الف.) دایر به زنای به عنف یا دختر همسرش با عنایت به راههای اثبات زنا در قانون و شرع که احصاء گردیده و عدم اقرار متهم به زنای به عنف در مورد بزه زنای به عنف متهم با دوشیزه (ق.) به لحاظ فقد دلیل اثباتی شرعی حکم برائت متهم نامبرده را صادر و اعلام می نماید اما اتهام وی را در رابطه با ارتكاب عمل منافی عفت با دوشیزه (ز.) با عنایت به شکایت شکات، گواهی پزشکی قانونی و متواری بودن متهم بعد از شکایت و سایر محتویات پرونده محرز تشخیص و به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی وی را به تحمل ۹۹ ضربه شلاق تعزیری و یک سال اقامت اجباری در شهرستان تکاب محکوم می نماید. پس از ابلاغ دادنامه وکیل متهم از رای صادره تجدیدنظرخواهی و استدلال می نماید موضوع شکایت اولیه زنای به عنف بوده و همین اتهام به متهم تفهیم گردیده است و در این خصوص حکم برائت صادر گردیده است و محکومیت متهم تحت عنوان ارتكاب عمل منافی عفت برخلاف صریح قسمت اخیر ماده ۱۲۶ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری می باشد؛ چرا که ماده مذکور بیان می دارد موضوع اتهام و دلایل آن باید به صورت صریح به متهم تفهیم گردد در حالی که مانحن فیه این اتهام تفهیم نشده و سپس ادامه داده موكل فردی متدین و اهل مسجد است و متواری هم نبوده، بلکه در منازل مردم مشغول نظافت بوده و برقراری ارتباط نامشروع عقلا و شرعا با کودک نه ساله امکان ندارد و متهم به خاطر رضای خدا با خانم (م.س.) ازدواج کرده است. علیهذا بنا به مراتب مذکوره درخواست نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را نموده، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال گردیده و رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.

 حکم  زنای به عنف حکم زنای به عنف

رای شعبه ۳۳ ديوان عالی کشور درباره تجاوز به عنف

با توجه به محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده، نظر به اینکه:

  1. درباره اظهارات شاکیه مبنی بر: «.. تا اینکه موضوع را با همسر پدرم (س) در جریان گذاشتم و موضوع را به او گفتم او گفت تجاوز کرده است.» تحقیقی صورت نگرفته است (هرچند (س) زن پدر و نامادری شاکیه احضار گردیده است.)

۲. درباره اظهارات متهم مبنی بر اینکه: «(ز.) با یک پسر رابطه داشت اسم او (و.) است من ثابت می کنم.» تحقیق نشده است. هرچند متهم بعدا اضافه کرده که من نمی گویم (و.) به او تجاوز کرده است.)

۳.تحقیق محرمانه و غیر محسوس درباره سوابق متهم و وضعیت اخلاقی و اجتماعی وی به کشف حقیقت کمک خواهد کرد. نظر به مراتب بالا، برائت متهم از اتهام زنای به عنف و محکومیت وی به اتهام عمل منافی عفت، قابل ابرام نیست؛ بنابراین ضمن وارد دانستن اجمالی اعتراض وکیل متهم و مستندا به بند ۲ قسمت «ب» ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری، دادنامه تجدیدنظر خواسته به شماره ۶۴۳-۱۵/۹/۹۱شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی نقض و پرونده جهت رسیدگی مجدد به همان شعبه صادر کننده رأي ارجاع می گردد.

رئیس شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور – مستشار

نیازی – جعفری

بلاوجه بودن صدور حکم زنا در صورت عدم تحقق دخول

اگر گزارش پزشکی قانونی در جرم زنا، دلالت بر تحقق دخول نداشته بلکه نافی آن باشد، صدور حکم زنا توسط دادگاه بلاوجه است و لااقل شبهه در تحقق زنا می باشد ولو انجام عمل منافی عفت مادون زنا به نظر قابل احراز باشد.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۸۰۰۵۲۸

تاریخ:۲۸/۰۸/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

حسب محتویات پرونده اقایان ۱. (م.ح.) فرزند (م.) متولد ۱۳۷۰ ۲. (ح.ب.) فرزند (ی.) متولد ۱۳۶۶ ۳. (ج.م.) فرزند (م.) متولد ۱۳۷۰ ۴. (خ.ش.) فرزند ح متولد ۱۳۷۱ به اتهام شرکت در آدم ربایی نسبت به خانم (ز.ر.) متولد ۱۳۷۳ به علاوه متهم ردیف اول دایر بر تجاوز به عنف به وی و متهم ردیف دوم دایر ارتکاب عمل منافی عفت (مادون زنا) نسبت به وی و متهم ردیف سوم دایر بر معاونت در ارتکاب عمل منافی عفت تحت تعقیب کیفر قرار گرفته اند. اجمالا این که خانم (م.م.) طی شکایتی به تاریخ ۱۰/۲/۹۱ اعلام نموده نامبردگان در مورخ ۹/۲/۹۱ فرزندم (ز.ر) را از شاهرود به یکی از باغ های اطراف شاهرود برده و اقدام به تجاوز به وی نموده اند (ص ۱). شاکیه توضیح داده: روز شنبه مورخ ۹/۲/۹۱دخترم ساعت ۱۳ از منزل خارج شده و با فردی به نام (م.ح.) که طی قرار قبلی که با هم گذاشته بودند از درب منزل با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ به اتفاق دوستانش به نام های (ج)، (خ.) و (ح.ب.) و (ی.) را سوار نموده و به ست سی سر برده و به وی تجاوز به عنف شده است. مجني عليها اظهار نموده: حدود پنج ماه پیش به مطبوعاتی (ج) مراجعه که با شخصی به نام (م.) که آنجا کار می کرد آشنا شدم که از وی خوشم آمد از وی شماره تماس خواستم به من داد و مرتبا با هم در تماس تلفنی بودیم در این مدت دو بار با هم در منزل (ح) و یک بار هم در باغ واقع در..با هم خلوت نمودیم و آنجا به من تجاوز کرد که این دو بار یک بار از جلو و یک بار هم از عقب بود. (ح.ب.) همیشه همراه وی بود که (ح) نیز در حد سطحی با من در تماس بوده است. روز شنبه مورخ۹/۲/۹۱ که طی تماس قبلی که بیان نمود شما را می خواهم ببینم با اصرار وی آمدم بیرون که دیدم به اتفاق دوستانش منتظر من هستند پرسیدم اینها کی هستند گفت تا یک جایی ما را می رسانند بعد می روند که من سوار خودرو پژو ۴۰۵ شدم سمت سی سر رفتیم.

وکیل تجاوز به عنف و حکم زنای به عنفوکیل تجاوز به عنف و حکم زنای به عنف

س: وقتی داخل باغ شدید چه اتفاقی افتاد؟

ج: همه دوستانش به نام های (ج.خ) و (ح.ب.) به اتفاق (م.) پیاده شدند ابتدا (م.) مرا داخل خانه باغ برده به من تجاوز نمود، آن سه نفر هم به (م.) پیشنهاد دادند که با من عمل خلاف را انجام دهند (م.) قبول نکرد فقط (ح.ب.) به صورت سطحی با من ملامسه نمود (ص ۴ و ۵). حسب معاینات به عمل آمده در مورخ ۱۱/۲/۹۱ توسط پزشکان متخصص زنان آثار جراحت و ضربه در پرده بکارت و قرمزی در ناحیه مقعد مشهود است که می تواند ناشی از فشار جسم سخت قابل انعطاف (نظير الت تناسلی در حال نعوظ) طی یک هفته اخیر حادث شده باشد (ص ۱۱). (ح.ب.) اظهار نموده: بنده دانشگاه بودم که (م.) با من تماس گرفت و گفت با دوستانم می خواهم برویم دور بزنیم تو هم می ایی؟ گفتم می آیم. جلوی مدرسه چمران دیدم (م.) و یک خانم و کنارش (خ.) و راننده (ج) با یک دستگاه پژو ۴۰۵ آمدند که آنها سه نفر عقب بودند و با حالت خنده می گفتند و خوش و بش می کردند و فکر می کردم نامزدم. است نشستم و حرکت کردیم به سمت … تا برویم باغ ما وقتی رسیدیم باغ، من و (ج) و (خ.) رفتیم برای خوردن چاقاله و (م.) و نامزدش با هم در باغ دور زدند. (م.) گفتن بگذار داخل خانه باغ را ببینم کلید را به او دادم که حدود یک ساعت آنها داخل خانه باغ بودند بعد آمدند بیرون و سوار ماشین شدیم …. (ص ۹). (م.ح.) اظهار نموده: (ز.ر.) بر اثر تماس و خواهش و التماس از بنده درخواست قرار کرد سر کوچه خودشان سوار ماشین شد تجاوز دروغ است. بنده حدود بیست دقیقه یا نیم ساعت در باغ بوده و بنده با ایشان صحبت کردم که به درد رفاقت نخورده و خانواده بنده آبرودار هستند و دنبال این برنامه ها نیستم و سپس سوار شده و رفته ایم (ص ۸۰). من با وی داخل خانه باغ تنها شدیم فقط صحبت نمودیم (ص ۱۴). آقای (خ.ش.) اظهار نموده: از آقای (م.) پرسیدم این خانم کیست؟ گفت نامزد آقای (ح.) می باشد. می خواهم ایشان را به باغ برسانیم. آقای (م.) رانندگی ماشین را به عهده داشت. (ح.ب.) جلو کنار راننده بود. (ز.ر.) پشت راننده کنار درب نشسته بود و آقای (ح.) هم کنار خانم (ر.) و من کنار آقای (ح.) نشست (م.) آقای (ح.) و خانم (ر.) و (ح.ب.) را جلویک باغ پیاده کردیم و برگشتم و من و آقای (ج.م.) اصلا وارد باغ نشدیم و اگر داخل باغ اتفاقی افتاده من اطلاعی ندارم (ص ۷۰ و ۷۱). آقای (ح.م.) اظهار نموده: (م.ح.) که دوستم می باشد تماس گرفت و گفت اگر ماشین داری بیا برویم باغ من قبول کردم و با ماشین پدرم به اتفاق (خ.) و (ح.ب.) و (م.ح) و(ز.ر.) به باغ (ح.ب)رفتم ؛ولی مرتکب خلافی نشدم و قصد آدم ربایی نداشتم من اصلا داخل باغ نشدم … چون به آقای (ح.) اطمینان داشتم از ایشان سؤال نکردم که این خانم کیست و آنها را سوار کردم و به باغ بردم. شعبه اول دادگاه کیفری استان سمنان مستقر در شهرستان شاهرود پس از رسیدگی طی دادنامه شماره ۰۰۰۴۶-۳۰/۶/۹۱ با اتفاق آراء به شرح آتی انشاء حکم نموده است: در خصوص اتهام آقایان ۱ (م.ح.) فرزندم. ۲. (ح.ب.) فرزند (ی) ۳. (ج.م.) فرزند (م.) مبنی بر زنا نسبت به شاکیه خانم (ز.ر.) و با وکالت (ح.الف.) در مورد متهم ردیف اول و ارتكاب عمل منافی عفت غیر از زنا با اکراه در مورد متهم ردیف دوم و معاونت در ارتکاب عمل منافی عفت غیر از زنا در مورد متهم ردیف سوم، با توجه به جامع محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده نظریه پزشکی قانونی اظهارات شاکیه و وکیل وی اظهارات متهمان و دفاعیات بلاوجه آنان مخصوصا اظهارات متهم ردیف دول در جلسات دادرسی و قبول وی در خصوص اصل موضوع و اعلام نشانی بدن وی توسط شاکیه جهت اعضای دادگاه علم حاصل گردیده و بزه های انتسابی محرز، لذا با استناد ماده ۱۲۰ و ۶۳ و ۶۴ و ۶۳۷ و ۴۳ قانون مجازات اسلامی متهم ردیف اول را محکوم به تحمل یکصد ضربه شلاق حد زنا و متهم ردیف دوم را محکوم به هشتاد ضربه شلاق تعزیری و متهم ردیف سوم را محکوم به شصت ضربه شلاق تعزیری می نماید. و در خصوص اتهام متهم ردیف اول نسبت به تجاوز به عنف و اتهام متهمان مارالذکر و اقای (خ.ش.) فرزند (ج) مبنی بر شرکت آدم ربایی با عنایت به جامع محتویات پرونده و فقد ادله اثباتی رأی بر برائت آنان به استناد اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صادر و اعلام می گردد. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور می باشد. دادنامه صادره در مورخ۱۹/۷/۹۱ به آقای (ح.ر.) به عنوان وکیل تسخیری متهم (م.ح.) و در مورخ۶/۸/۹۱ به متهم (ج.م.) و در مورخ ۲۷/۷/۹۱ به آقای (ح.الف.) وکیل شاکیه (ز.ر) ابلاغ، که نامبردگان به شرح لايحه تقدیمی به ترتیب به تاریخ های ۹/۸/۹۱ و ۱۰/۸/۹۱ و ۲۰/۸/۹۱ درخواست تجدیدنظر نموده اند. وکیل آقای (ح) در لایحه تقدیمی اجمالا عنوان نموده، موکل تمام اتهامات وارده را منکر گردیده و بیان داشته که به هیچ وجه با شاکیه نزدیکی ننموده و عمل زنایی نسبت به او انجام نداده است و ادله قانونی و شرعی در خصوص انتساب بزه زنا مستوجب جلد به موکل در پرونده وجود ندارد و قانون گذار فقط علم خاص را برای قضات شرعی معتبر دانسته است و در پرونده شبهات فراوانی وجود دارد و در موارد شبهه باید بر اساس قاعده دراء حکم برائت صادر شود. آقای (م.) در لایحه خود اجمالا اظهار نموده: من فقط آنها را سوار ماشین کردم بدون این که از قصد و نیت و برنامه های آنان مطلع باشم. وکیل شاکیه در لایحه تقدیمی اجمالا عنوان نموده آقای (م.ح.) با تهدید موکلم را از منزل خارج نموده و به زور سوار بر خودرو می نماید و به باغ می برند و (م.ح.) به زور لباس نامبرده را خارج و اقدام به نزدیکی به صورت سه بار پیاپی مینماید … پس از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور هیئت رسیدگی به این شعبه (۶) ارجاع شده است.

هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای احمدی عضو ممیز و ملاحظه اوراق پرونده در خصوص دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۲۳۱۶۱۰۰۰۴۶-۳۰/۶/۱۳۹۱تجدیدنظر خواسته مشاوره نموده، چنین رأی می دهد:

وکیل تجاوز+ به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصصوکیل تجاوز+ به عنف+ حکم+ زنای به عنف+ بهترین+ متخصص

رأی شعبه 6 دیوان عالی کشور درباره تجاوز به عنف

با توجه به محتویات پرونده به ویژه اظهارات اولیه (ز.ر.) در مورد محل آشنایی و گرفتن شماره تلفن (م.ح.) و ارتباط تلفنی و با هم رفتن به باغ و منزل (ح.ب.)رسیدگی شعب محترم دادگاه کیفری استان سمنان مستقر در شاهرود و لحاظ انکار (م.ح.) و بلابینه و دلیل اثباتی بودن (ز.ر.) و تبرئه نامبرده از اتهام تجاوز به عنف هم چنین تبرئه او و دیگر متهمين به نام های (ح.ب.)( ج.م.)و ( خ.ش.)از اتهام آدم ربایی (بدون شاکیه) اشکال اساسی از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی ندارد و اعتراض آقای ( الف) وکیل خانم (ز.ر.)بر برائت نامبردگان هم مؤثر در نقض نیست، لذا با استناد به بند «الف» ماده ۲۶۵ قانون دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی معترض عليه در موارد مذکور ابرام می گردد؛ اما در مورد محکومیت (م.ح.)به تحمل حد زنای به غیر عنف عنایت به نظریه پزشکی قانونی که دلالت بر تحقق دخول ندارد بلکه نافی آن می باشد و لااقل شبهه در تحقق زنا است (ولو انجام عمل منافی عفت مادون زنا به نظر قابل احراز می باشد). همچنین محکومیت آقای (ح.م.) به اتهام معاونت در ارتکاب عمل منافی عفت به لحاظ عدم احراز وحدت قصد نامبرده با (ح.) اعتراض او به محکومیت خود به تحمل شصت ضربه شلاق تعزیری و اعتراض آقای (ر.) وکیل آقای (م.ح.) به محکومیت موکل خود به تحمل حد زنای به غير عنف وارد است؛ لذا با اسناد به بند ۲ قسمت ب ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری از جهت لزوم تحقق و تأمل در مستندات نقض و رسیدگی مجدد به همان شعبه محترم ارجاع می گردد.

رئیس شعبه ۶ دیوان عالی کشور – مستشار

عروجی – احمدی

۳.تعدد معنوی جرایم سرقت و عمل منافی عفت

مقررات تعدد معنونه جرم در صورتی قابل اعمال است که هر دو اتهام جنبه تعزیری داشته باشد و در جایی که یک اتهام حدی و دیگری تعزیری باشد قابلیت اجرا ندارد.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *