تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه به چه صورت است؟

صرف مدخوله بودن شاکیه نمی تواند موجبات منتفی شدن ارتکاب زنای به عنف و اکراه را فراهم نماید.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۴۰۰۷۸۸

تاریخ:۳۰/۰۷/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

در این پرونده به موجب دادنامه به شماره ۹۲۰۹۹۷۳۴۱۳۸۰۰۴۸۸ مورخ ۳۱/۴/۹۲به شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، ۱. (م.ر.) فرزند (ص) ۲. (الف.د.) فرزند (الف) از اتهام انتسابی مشارکت در آدم ربایی و ارتکاب زنای به عنف برائت حاصل نموده، ولیکن از حیث رابطه نامشروع دون زنا، هریک از ایشان به تحمل نود ونه ضربه شلاق محکومیت می یابند که مورد اعتراض شاکیه به نام (م.س.) و نیز محكوم عليه (م.ر.)واقع و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

با این توضیح که حسب محتویات پرونده، شاکیه با شکایت علیه فردی به نام ( ع.ح.)اظهار داشته که به وی تجاوز شده است و متعاقبا اعلام می شود که هویت صحیح متهم، (م.ر.) فرزند (ص)می باشد که با دستگیری و انجام تحقیقات از وی منکر موضوع میشود. (م.س.)فرزند ( ت.)در توضیح شکایت خود اظهار می دارد که از مدرسه به سمت منزل در حرکت بوده است که سه نفر سرنشین یک دستگاه خودروی پراید به زور او را سوار خودرو کرده و به منزلی برده و یک نفر دیگر نیز به آنجا آمده و هر چهار نفر به وی تجاوز کرده اند (برگ ۱۲ پرونده) و یکی از آنها ( م.ر.) و دیگری پسر عمویش به نام (الف.د.) بوده است. (م.ر.)اظهار می دارد که وقتی به آن خانه رسیده، دیده که(الف.د.)به همراه دو نفر دیگر و این خانم در آن منزل می باشند و آن دو نفر را نمی شناسد و او کاری با این دختر نکرده و پسر عمویش این کار را کرده است (برگ ۱۳پرونده). شاکیه در مرحله بعد ضمن تکرار اظهارات خود، بیان می دارد که همگی آنها به زور به وی تجاوز کرده اند و اقدام به فیلم برداری نیز نموده اند. (برگ ۱۷ پرونده) و تعداد ۱۳ فیلم را فرمانده کلانتری بررسی و بازدید کرده است.

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

با معرفی شاکیه به پزشکی قانونی، ضمن اعلام مدخوله بودن، ترکیدگی مخاطی ناشی از دخول اخیر را اعلام می نماید. (برگ ۵۸ پرونده) . در مرحله بعد، (م.ر.)نام متهم دیگر پرونده را (ک.) اعلام می کند (برگ ۶۱ پرونده). با دستگیری (الف.د.) نامبرده نیز منکر موضوع می شود ولیکن متعاقبا اظهار می دارد به ارضایت وی با او نزدیکی کرده است (برگ ۶ پرونده). و (م.ر.) نیز اظهار می دارد که اول (الف) بعد ( ک.) با آن دختر ارتباط داشتند و پس از آن ها نیز با وی با او از عقب نزدیکی کرده است ( برگهای ۷۶ و ۷۵ پرونده). (الف) نیز مجددا اظهار می دارد که یک مرتبه با او رابطه جنسی داشته است (برگ ۸۵ پرونده ونیز برگ ۹۰ پرونده).

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

رأی شعبه ۲4 دیوان عالی کشور درباره اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

در مورد اعتراض مطروحه: ۱. (م.س.) فرزند (ت.) شاکیه پرونده ۲. (م.ر.) فرزند (ص)محكوم عليه پرونده که با طرح شکایت شاکیه عليه چهار نفر دایر بر آدم ربایی و تجاوز به عنف، صرفا راجع به دو نفر از ایشان این و تصمیم شده است که به موجب آن از اتهامات انتسابی برائت حاصل نموده، ولیکن از جهت رابطه نامشروع غير از زنا، حکم بر محکوم صادر شده است، نظر به اینکه از طرفی حسب محتویات پرونده وشکایت شاکیه و اظهارات متهمان دستگیر شده، ایشان چهار نفر بوده اند که به غیر از دو نفر شناسایی شده به اسامی (م.ر.) و (الف.د.) دو نفر دیگر نیز بوده اند که نام یکی از آنها، ( ک.) اعلام شده است؛ ولیکن اساسأ وضعیت آنها و هویت کامل ایشان مشخص نشده و هیچ گونه تصمیمی نیز نسبت به آنها اتخاذ نشده است و از طرفی، راجع به محکومیت متهمان به جهت داشتن رابطه نامشروع اساس مشخص نشده است که منظور از رابطه نامشروع چیست؟

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

آیا داشتن رابطه نامشروع با شاکیه است که در این صورت شاکیه نیز باید متهم تلقی گردد و آیا منظور از آن ارتکاب عمل منافی عفت زن به عنف و اکراه است که فقط متهمان پرونده محکومیت یافته اند و از طرفی دیگر نیز در پرونده به کرات مطالبی در مورد فیلم برداری از شاکیه هنگام ارتکاب عمل منافی عفت توسط متهمان بیان شده است و حتی ذکر شده که فرمانده کلانتری آن را ملاحظه کرده و نیز پلیس آگاهی در مورد آن با کلانتری مکاتبه نموده است (برگ ۲۴ پرونده) ولیکن سرانجام آن مشخص نشده و هیچ گونه تصمیمی نسبت به آن و موضوع تهیه تصاویر مستهجن اتخاذ نشده است و اما حسب نظریه پزشکی قانونی، اگرچه شاکیه مدخوله اعلام شده است که حسب مفاد دادنامه صادره آن را به «ارتباطات مکرر شاکیه»تعبیر نموده اند، آثار دخول اخیر نیز گزارش شده است و صرف مدخوله بودن نمی تواند موجبات منتفی شدن ارتکاب زنای به عنف و اکراه را فراهم نماید، بالأخص که اظهارات متهمان دستگیر شده در مورد نزدیکی با شاکیه، مؤید آن است هرچند که آنها اظهار داشته اند که شاکیه راضی بوده و به عنف نبوده است. از این رو وفق بند «ب» ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی انقلاب در امور کیفری، دادنامه معترض عنه نقض و جهت رفع نواقص و ابهامات مطروحه و شناسایی و دستگیری دو متهم دیگر و رسیدگی مجدد به همان دادگاه صادر کننده رأي ارجاع میشود.

اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه اثبات زنا در صورت مدخوله بودن شاکیه

رئیس شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور – عضو معاون

لشکری – خاوندگار

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *