تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه  

رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه به چه صورت است

در جرم رابطه نامشروع، چنانچه شاکیه، مدعی باشد اکراه شده است و یقینی برخلاف ادعا وجود نداشته باشد، مسئولیت متوجه وی نیست.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۸۰۰۰۶۵

تاریخ:۳/۲/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

آقای(خ. ف.) فرزند (ت.) به اتهام زنای به عنف با خانم (ف.پ.) در شعبه ۷ دادگاه کیفری استان اردبیل محاکمه شده است، توضیح اینکه خانم (ه.پ) مادر ( ف.)ضمن تقدیم شکوائیه ای به دادگاه عمومی بخش … مدعی شده که در ۱۲/۲/۹۰ دخترم (ف.) در حین رفتن به منزل خواهرش توسط آقای (خ. ف.)با توسل به زور سوار ماشینش نموده، او را ربوده و در نقطه نامعلومی مخفی نموده، خواهان رسیدگی هستم (ص ۱). تحقیقات نامحسوس نیروی انتظامی نشانگر آن است که آقای (ف) قصد ازدواج با (ف.) را داشته که با مخالفت خانواده (ف) مواجه و با فرد دیگری ازدواج نموده و بعد از گذشت یک هفته ازدواجش، ایشان (ف.) را نیز جهت ازدواج با وی به تهران فراری داده است …. (ص ۵).

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

در۱۹/۲/۹۰خانم ( ف.پ.)با مراجعه به دادگاه بخش… گفته: آقای (ف.) حدودا دو و نیم سال است که با اینجانبه ارتباط تلفنی و حضوری داشته و اخيرا نام برده با دختر دیگری فرار کرده و تقریبا یک ماه بعد از آن زمانی که می خواستم به اردبیل بروم با خودرو پژو جلو اینجانب نگه داشت و گفت بیا سوار شو و چون از فرار قبلی اش باخبر بودم، از رفتن امتناع کردم، اصرار نمود و پیاده شده و به زور مرا به داخل خودرو انداخته به اردبیل منزل برادرش برد… و از آنجا مرا به تهران برد و در یکی از خیابان های تهران مرا رها کرد و بعد گوشی اش را خاموش کردن و چون قبلا با همدیگر تماس جنسی داشتیم و با من نزدیکی کرده و پرده بکارتم را زایل نموده بعد از مدتی به من زنگ زد و گفت برو از من شکایت کن تا دادگاه ما را مجبور به ازدواج کند…. لذا به دادگاه آمده ام… در دو سال و نیم که با من رابطه داشت با من نزدیکی کرده، در تابستان ۸۹ با من این کار را کرده و بعد که ازدواج با دیگری کرد و من دیدم آبرویم رفته خود را سوزاندم که خانواده ام مطلع شدند … (ص 8).

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

در ۲۰/۲/۹۰ پزشکی قانونی از شاکیه معاینه به عمل آورده و اعلام نموده: …….. نام برده باکره نبوده و مدخوله می باشد، پارگی در پرده بکارت در ساعت های ۳ و ۶ گزارش گردیده، زمان دخول بیش از یک ماه بوده، ولی زمان پارگی را به طور دقیق نمی توان تعیین کرد و با توجه به گذشت زمان در حال حاضر آثار تجاوز و دفاع در نام برده مشاهده نمی شود… در حال حاضر حامله نمی باشد . (ص ۱۲). بعد از پیگیری های متمادی، متهم در ۱۲/۴/۹۰ در دادگاه کفری استان حاضر و اظهار نموده: شاکیه را میشناختم هم دهاتی هستیم، مرتکب زنا نشدم، به من تهمت می زنند، خانواده آنها شرور می باشد…ارتباط تلفنی اصلا نداشتم، اتهام وارده را قبول ندارم، او را سوار خودروی پژو ۲۰۶ خودم ننموده ام، ایشان را به اردبیل و تهران نبرده ام، ۴ ماه است که ازدواج و عروسی کرده ام، نمی دانم چرا از من شکایت کرده … در بدنم جای زخم هست- [در] دادگاه ملاحظه شد در بازوی راست متهم زخم قدیمی وجود دارد. ایشان – (ف) را نمی شناسم، شاید دوستان [و یا] فامیل جای زخم من را به ایشان گفته است، برادرم در اردبیل منزل مسکونی دارد (ص ۵۸). در۵/۶/۹۰ در جلسه دادگاه شاکیه شکایت و اظهارات خود را تکرار نموده و متهم در قبال آنها گفته: تمام اظهارات شاکیه دروغ است، اصلا شاکیه را نمی شناسم.

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

وکیل شاکیه ادعای موکل خود را با توضیحات و ادله بیان نموده و متهم در جواب مطالب وکیل مزبور گفته: اظهارات وی صحت ندارد، شهود مزبور مرا نمی شناسند، اتهام دروغ است، مرتکب زنا با شاکی نشدم (ص ۹۹). جلسه نهایی دادگاه در۳/۸/۹۰با حضور شاکی، متهم و وکیلانشان و … تشکیل و شاکی و وکیلش به تفصیل مطالب خود را تکرار و متهم به انکارهای خود ادامه داده مبنی بر اینکه اتهام را قبول ندارم. شاکیه را نمی شناسم و توجيهات سابق الذکر را تکرار نموده ولی اذعان نموده که شاکیه با تلفن های وی تماس می گرفته. از متهم سؤال شده شما با شماره پدرتان با شاکی تماس گرفته اید؟ جواب داده: خير شاید از منزل ما، خواهرم تماس گرفته باشد، تلفن های دیگر مال من نیست، ارتباط تلفنی با هم نداشتیم، وکیل متهم گفته: موکل اتهام را قبول ندارد، شکایت شاکیه کذب می باشد، اگر به ایشان تجاوز شده بود در همین روز شکایت می نمود … موكل فاقد سابقه است، دلیلی بر اتهام نیست، تقاضای حکم برائت دارم… دادگاه با اخذ آخرین دفاع از متهم ختم رسیدگی را اعلام و اکثریت سه نفری چنین اصدار رأی نموده اند:

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

رای دادگاه درباره رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

در خصوص اتهام (خ. ف.) فرزند (ت.) متولد ۱۳۶۸، اهل … بخش شهرستان گرمی، دایر بر زنای به عنف، با عنایت به محتویات پرونده، نظر به این که متهم در کلیه جلسات دادگاه منکر بزه انتسابی شده و ادله کافی مبنی بر وقوع بزه مذکور وجود ندارد على هذا دادگاه به استناد قاعده تدرء الحدود بالشبهات و اصل ۳۷ قانون اساسی رأی به برائت متهم موصوف صادر و اعلام می گردد و در مورد اتهام خانم (ف.پ.) به اتهام زنای غیرمحصنه نظر به این که مشارالیها مدعی اکراه شده و یقینی برخلاف ادعا وجود ندارد على هذا دادگاه به استناد ماده ۶۷ قانون مجازات اسلامی رأی به برائت مشارالیها را صادر و اعلام می نماید؛ اما عمل متهم ردیف اول از مصادیق عمل منافی عفت به غیر از زنا می باشد؛ زیرا طبق تحقیقات انجام شده و صورت جلسه تحقیقات محلی مورخ۱۸/۲/۱۳۹۰ متهم، شاکی را جهت ازدواج به تهران برده و حتی شاکی مشخصات بدنی متهم که زخم در کنار بازوی راست و پهلو بوده اشاره کرده و متهمان امر را در جلسه دادگاه تأیید کرده است و توجها به این که با شماره تلفن که متعلق به پدر متهم بوده تماس های متعدد با شاکی گرفته شده است که مجموعا قرائن مذکور حکایت از ارتکاب بزه عمل منافی عفت دارد على هذا دادگاه به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی متهم ردیف اول را به تحمل نود ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید و نظر به اینکه متهم ردیف دوم ادعای اکراه کرده و اعلام داشته جهت ازدواج اغفال شده است على هذا دادگاه با پذیرش قول رأی به برائت متهم اخیر را صادر و اعلام می نماید، رأی صادره حضوری و ظرف مهلت بیست روز قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور می باشد. پس از ابلاغ رأی وکیلان طرفین به آن اعتراض و پرونده متعاقب ارسال به دیوان عالی کشور به این شعبه ارجاع شده است.

وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه وکیل رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

رای شعبه 6 دیوان عالی کشور درباره رابطه نامشروع مادون زنا به اکراه

با توجه به محتویات پرونده به ویژه اظهارات شاکیه در مورد سابقه ارتباط تلفنی و حضوری و رفتن به تهران با متهم، رسیدگی شعبه محترم هفتم دادگاه کیفری استان اردبیل و لحاظ انکار آقای (خ.ف.) فرزند (ت.) و بلا بینه و دلیل اثباتی بودن خانم (ف.پ.)و صدور حکم بر برائت نام برده از اتهام زنای به عنف و احراز عمل منافی عفت غیر زنای او و حکم بر محکومیت به تحمل نود ضربه شلاق تعزیری اشکال اساسی از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی ندارد و اعتراض آقای (ح.ص.) وکیل محكوم عليه و اعتراض خانم (ژ.پ.)به وکالت از شاکیه به ترتیب به محکومیت و برائت مؤثر در نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته نیست؛ لذا با استناد به بند «الف» ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی معترض عليه ابرام می گردد.

رئیس شعبه ۶ دیوان عالی کشور – مستشار

عروجی – احمدی

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *