تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

متوقف ماندن عملیات متجاوز

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع متوقف ماندن عملیات متجاوز اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

متوقف ماندن عملیات متجاوزمتوقف ماندن عملیات متجاوز

متوقف ماندن عملیات اجرایی متجاوز به چه صورت است

با توجه به تبصره ۱ ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آیا دستور متوقف ماندن عملیات اجرایی متجاوز یا مانع تا صدور حکم به معنای رفع تصرف متصرف از رقبه متنازع فیه یا رفع ممانعت مانع از ملک مورد نزاع است؟

اتفاق نظر

اینکه در تبصره ۱ ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده است مقام قضایی با تنظیم صورت مجلس دستور متوقف ماندن عملیات متجاوز را تا صدور حکم قطعی خواهد داد به معنای رفع تصرف متصرف عدوانی از رقبه متنازع فیه یا رفع ممانعت مانع از ملک مورد نزاع نیست، چرا که اقدامات مذکور منوط به ورود دادگاه در ماهیت موضوع و صدور حکم و قطعیت آن است. لهذا، آنچه از سیاق و مدلول عبارت دستور متوقف ماندن عملیات متجاوز تا صدور حکم قطعی مذکور در تبصره مرقوم استنباط می گردد

متوقف ماندن عملیات متجاوزمتوقف ماندن عملیات متجاوز

در همان حالت و وضعیت ماندن (متوقف ماندن) عملیات متصرف عدوانی و مانع از حق و جلوگیری از ادامه آن است در این زمینه نظریه های مشورتی نیز از اداره حقوقی قوه قضاییه وجود دارد که مؤید همین معناست از جمله: نظریه مشورتی شماره ۷/ ۷۸۰- ۱۳۷۶/ ۳ / ۸ : «دستور متوقف ماندن عملیات متجاوز» تا صدور حکم به معنای رفع تصرف که منظور غایی حکم است نمی باشد بلکه دادگاه با دستور خود جلوی اقدامات بعدی متصرف عدوان ادعایی را می گیرد، مثلا از كاشت درختان بعدی جلوگیری می کند ولی درختان کاشته شده را نمی تواند از جا بکند یا از ۱۲۹ تخریب بقیه دیوار ممانعت به عمل می آورد تا در نهایت حکم دادگاه صادر شده و اعلام گردد. نظریه شماره ۷/ ۲۵۹۲- ۱۳۶۴/ ۵ / ۲۳ : «در اجرای دستور متوقف ماندن عملیات متجاوز وظیفه مأمورین انتظامی این است که به نحوی اقدام کنند که متجاوز تجدید تجاوز ننماید.»

متوقف ماندن عملیات متجاوزمتوقف ماندن عملیات متجاوز

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

متوقف ماندن عملیات متجاوزمتوقف ماندن عملیات متجاوز

نظریه شماره ۷ / ۸۱۲- ۱۳۷۲/ ۳ / ۱۰ : «دستور متوقف ماندن عملیات همان دستور جلوگیری از ادامه تصرف عدوانی است.»

نظر کمیسیون نشست قضایی (۲) جزایی:

همان طور که در اتفاق نظر آمده است منظور از «متوقف ماندن عملیات متجاوز» در تبصره ۱ ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی رفع تصرف از ملک نیست، بلکه بازداشتن متهم از عملیاتی مثل احداث ساختمان، درختکاری و کشت در ملک موضوع شکایت است.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *