تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دستور تخلیه + بهترین + متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل دستور تخلیه + بهترین + متخصص پرداخته شده است. شما می توانید سوالات حقوقی خود را از طریق مشاوره حقوقي رایگان موسسه تهران وکیل بپرسید.

 

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

وظایف وکیل دستور تخلیه

مالک و مستأجر برخی اوقات فراموش می‌کنند که قرارداد بین آنها یک سند حقوقی می‌باشد که باید بر اساس آن رفتار کرد و در صورت نقض امکان پیگرد قانونی وجود دارد. به موجب این قرارداد صاحبخانه ملک خود را در ازای بهای مشخص و برای مدت زمان مشخص در اختیار مستأجر قرار می‌دهد. اگر زمان قرارداد منقضی شود و مستاجر اقدام به تخلیه ملک نکند، وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به موجر کمک کند، تا او را از دست مستاجر قانون‌شکن نجات دهد. وکیل دستور تخلیه کسی است که ضمن آگاهی از قوانین مدنی تسلط و مهارت خاصی روی قوانین مربوطه مستاجر و مالک دارد و سعی می‌کند با تکیه بر علم و اطلاعات حقوقی حق قانونی موکلش را پس بگیرد.

زمانی که نمی‌شود دستور تخلیه گرفت، چه باید کرد؟

قانونگذار برای مواردی که امکان دریافت دستور تخلیه نیز حکم تخلیه را قرار داده حکم تخلیه باید در دادگاه توسط قاضی مشخص شود و از دسترسی شورای حل اختلاف خارج می‌شود. زمانی که سر رسید قرارداد مالک و مستأجر فرا نرسیده باشد و قرارداد منقضی نیست، اگر مالک اصرار بر تخلیه ملک مسکونی کند؛ باید به دنبال حکم قضایی باشد. همچنین در زمان قرارداد رسمی بین موجر و مستاجر بسته نشده باشد، دو شاهد پای قرارداد را امضا نکرده باشد و یا شرطی در قرار دادن باشد که مالک بر اساس آن اصرار به تحولی حمل کند، باید این کار را از سوی دادگاه صالحه و توسط وکیل پیگیری کند و نمی تواند از طریق وکیل دستور تخلیه و شورای حل اختلاف اقدام کند.

برای پیدا کردن وکیل دستور تخلیه به کجا باید مراجعه کرد؟

پیشنهاد ما به شما مجموعه حقوقی تهران وکیل است. این مجموعه با سابقه درخشان و متشکل از وکلای پایه یک دادگستری و وکلای ملکی برجسته است که با ارائه مشاوره حقوقی راهبردی و پذیرفتن وکالت شما در پرونده‌های متعدد می‌تواند برگ برنده باشد. اگر به دنبال گرفتن حق خود می‌باشید و اطلاعات حقوقی ناقص داری و قصد دارید که یک وکیل با تجربه به عنوان نماینده حقوقی در کنار خود داشته باشید تا حکم تخلیه ملک مسکونی را دریافت کنید؛ گروه وکلای تهران وکیل از زبده‌ترین وکلا تشکیل شده است و بهترین گزینه پیش روی شما می‌باشد.

آیا مستاجر می‌تواند به حکم تخلیه اعتراض کند؟

مستاجر نمی‌تواند به دستور تخلیه اعتراض کند و اگر در آخرین مهلت داده‌ شده، ملک را تخلیه نکند؛ نمایندگان قانونی این کار را انجام می‌دهند. اما مستاجر به حکم تخلیه می‌تواند اعتراض کند و موجب توقف آن شود. اگر مستاجر تقاضای دادرسی فوری کند و اگر ادعا کند، اسناد ارائه شده از طرف مالک جعلی می‌باشد و اگر ادعا کند که اجاره نامه را تمدید کرده می‌تواند از تخلیه ملک جلوگیری کند.

اجرای دستور تخلیه به چه صورتی می‌باشد؟

وکیل دستور تخلیه پس از اعلام نظر اعضای شورای حل اختلاف برای تخلیه ملک مسکونی درخواست اجرا می‌کند. در این مرحله باید مبلغی را به عنوان قرض‌الحسنه قرارداد اجاره به صندوق دادگستری واریز کند. بعد از این مرحله برای آخرین بار برای مستاجر به صورت فوری تخلیه واحد مسکونی در نظر می‌گیرد. اگر بازهم مستاجر قصد رفتن نداشته باشد، یک دادرس برای اجرای حکم تخلیه به همراه مامور کلانتری اقدام به تخلیه ملک می‌کند.

مدت زمان صدور دستور تخلیه مرجع رسیدگی به تخلیه ملک تجاری مسکونی شورای حل اختلاف می‌باشد. در قانون آمده این شورا باید بدون نوبت به صورت فوری به درخواست وکیل دستور تخلیه رسیدگی کنند. روند رسیدگی زمان طولانی نمی‌خواهد، چرا که اعضای شورا تنها با بررسی اصالت سند مالکیت و مطالعه شرح قرارداد بین مالک و مستاجر به جمع بندی نهایی می‌رسند.

شرایط دستور تخلیه و مدارک مورد نیاز

اگر درگیری بین مالک و مستاجر بر اثر یک ملک مسکونی یا تخلیه ملک تجاری باشد، مرجع رسیدگی به آن شورای حل اختلاف می‌باشد. اگر ملک اداری یا تجاری باشد، حوزه رسیدگی به آن دیگر شورا نیز در این شرایط وکیل دستور تخلیه با ارائه مدارکی مثل اصل سند مالکیت و اصل قرارداد بین موجر و مستاجر از شورای حل اختلاف درخواست رسیدگی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاورین و وکلای صاحب تجربه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل سعی در کسب اعتماد شما مشتریان عزیز را دارند به همین خاطر با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی هستند.

آیا می دانید دستور تخلیه چیست و یک وکیل دستور تخلیه چگونه می تواند دستور مقام قضایی را برای تخلیه یک ملک بگیرد؟

بسیاری از افراد و به خصوص صاحبخانه ها به دنبال این هستند تا ملک یا واحد مسکونی خود را که در اختیار مستاجر یا هر فرد دیگری (بنا به هر دلیلی) می باشد را پس بگیرند و برای همین نیازمند دستور تخلیه ملک هستند.

در صورتی که مستاجر شما پس از پایان مهلت ذکر شده در اجاره نامه خانه را تخلیه نکند و یا ملک شما توسط فردی بدون اجازه شما اشغال شده باشد، می توانید با کمک یک وکیل ملکی متخصص دستور تخلیه به راحتی موفق به باز پش گرفتن آن شوید.

به این منظور می توانید در مورد روال قانونی رسیدگی به پرونده های حقوقی مرتبط با دستور تخلیه از کارشناسان حقوقی سوال کنید. موسسه حقوقی تهران وکیل در این متن تلاش کرده است تا اطلاعات مفیدی را در ارتباط با دستور تخلیه و چگونگی طرح دعاوی مرتبط با آن در محاکم قضایی در اختیار شما قرار دهد.

در پایان خواهیم گفت که موسسه حقوقی تهران وکیل (با بهره مندی از بهترین وکلای دادگستری در تهران)، امکان معرفی بهترین وکیل دستور تخلیه به شهروندان گرامی را خواهد داشت.

آیا برای گرفتن دستور تخلیه باید پرونده کیفری تشکیل داد؟

پرونده های کیفری هنگامی تشکیل می شوند که یک جرم به وقوع پیوسته باشد و نیاز به محکومیت فرد مرتکب در محاکم قضایی باشد. برای همین شاید برای شما سوال باشد که آیا عدم تخلیه منزل و یا اشغال آن توسط دیگری جرم محسوب می شود؟

برای روشن شدن کیفری یا حقوقی بودن موضوع باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که اگر فردی با اجازه شما وارد ملک تان شده باشد و از آن استفاده کند، از نظر محاکم قضایی صرف ورود (که با اجازه شما صورت گرفته است) جرم محسوب نمی شود و در صورتی که جرم دیگری اتفاق نیفتاده باشد نمی توان پرونده کیفری در این مورد تشکیل داد.

نکته دیگر در ارتباط با وقتی است که یک فرد با اجازه شما وارد ملک تان می شود و از آن استفاده می کند، اما از تخلیه ملک در زمان مقرر خودداری کند و حتی قصد داشته باشد ملک شما را تصرف کند (یا به هر دلیل دیگری ملک را تخلیه نکند).

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

در این صورت اگر سند ملک (که در دفاتر ثبت اسناد به ثبت رسیده است) به نام شما باشد می توانید شکایت کرده و از ملک خود رفع تصرف نمایید.

اما مواردی مانند رفع تصرف با تخلیه کاملا متفاوت هستند و برای همین ما در ادامه در مورد روابط موجر و مستاجر و تخلیه ملکی که به اجاره داده شده است توضیحات بیشتری خواهیم داد و اشاره ای به لزوم تنظیم دادخواست و تشکیل پرونده حقوقی توسط شما و یا یک وکیل متخصص دستور تخلیه خواهیم نمود.

پرونده های حقوقی برای دستور تخلیه

مطالب گفته شده در بخش قبل در ارتباط با رابطه صاحب خانه و مستاجر نیست و بیشتر مربوط به زمانی است که فردی قصد تصرف ملک یا زمین فرد دیگر را داشته باشد و نیاز به رفع تصرف باشد.

برای همین در صورتی که شما به دنبال گرفتن دستور تخلیه برای مستاجر خود هستید باید از طرق قانونی دیگری وارد شوید تا بتوانید دستور تخلیه منزل خود (پس از پایان مهلت قرارداد یا اجاره نامه) را دریافت کنید.

نکته:

بیشتر پرونده هایی که برای تخلیه یک ملک و یا خانه تشکیل می شوند جنبه حقوقی دارند و کمتر پرونده ای در ارتباط با رابطه موجر و مستاجر تشکیل می شود که برای تخلیه خانه جنبه کیفری داشته باشد.

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

دقت در تنظیم دادخواست برای دریافت دستور قضایی برای تخلیه

یک نکته مهم این است که در طرح دعاوی در محاکم قضایی (که در این مورد بیشتر در شورای حل اختلاف باید بررسی شود) اشتباهات بزرگی در تنظیم دادخواست صورت می پذیرد که امکان دریافت دستور تخلیه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

برای مثال ممکن است که عنوان دادخواست به اشتباه رفع تصرف انتخاب شود و یا این که دادخواستی با عنوان خلع ید برای تحویل به مراجع قضایی تنظیم شود. توجه داشته باشید که این گونه دادخواست ها امکان دارد که از نظر حقوقی از پایه اشتباه باشند و توسط شورا رد شوند.

با توجه به این موضوع و امکان تنظیم اشتباه دادخواست توصیه می کنیم که ضمن توجه به مطالب گفته شده در این متن در صورت نیاز سعی کنید از یک وکیل متخصص دستور تخلیه برای تنظیم دقیق دادخواست خود کمک بگیرید تا شاهد تلف شدن وقت و هزینه خود برای تنظیم دادخواست نباشید.

تفاوت دستور تخلیه و حکم تخلیه

یک نکته دیگر در تفاوت موجود بین دستور و حکم تخلیه است. تفاوت دستور و تخلیه حکم تخلیه در استفاده از کلمه دستور و یا حکم می باشد که هر یک معنی خاص خود را دارد.

شاید بدانید که حکم قاضی در مراحل بدوی قابل تجدیدنظر خواهی می باشد. برای همین در صورتی که به دنبال حکم تخلیه باشید به معنی این است که حتی در صورت دریافت حکم تخلیه ممکن است که طرف مقابل درخواست تجدیدنظر را بنماید.

این در حالی است که دستور تخلیه بر خلاف حکم تخلیه نیازی به تجدیدنظر خواهی ندارد و در واقع مانند دستور قاضی برای فروش ملک و یا … است که باید اجرا شود (برای همین است که گفته می شود بهترین حالت برای تخلیه یک ملک گرفتن دستور تخلیه می باشد).

به این منظور نیاز به دارا بودن شرایط و مدارک خاصی خواهد بود. می توانید از یک وکیل ملکی متخصص کمک بگیرید تا شرایط و مدارک مورد نیاز برای این کار را به شما بگوید و در صورت نیاز از جانب شما پیگیر دریافت دستور تخلیه برای ملک شما باشد.

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

وکیل متخصص دستور تخلیه

در صورتی که شما اجاره نامه معتبر داشته باشید می توانید از وکیل دستور تخلیه کمک بگیرید و یا این که خودتان اقدام به تنظیم دادخواست و ثبت آن در شورای حل اختلاف شهر و یا روستای خود شوید و در اسرع وقت دستور تخلیه را بگیرید.

به طور کلی اکثر دعاوی بین موجر و مستاجر این شورای حل اختلاف است که باید به پرونده رسیدگی کند و شما برای طرح دعاوی خود باید با قوانین موجر یا مالک و مستاجر و نحوه تنظیم دادخواست آشنا باشید تا بتوانید پیگیر پرونده های حقوقی خود باشید.

اهمیت اجاره نامه برای تخلیه

یک مدرک بسیار مهم که برای پیگیری پرونده باید وجود داشته باشد اجاره نامه معتبر است که برای پیگیری تخلیه ملک لازم است.

در این هنگام اگر قرارداد اجاره منزل به صورت رسمی ثبت شده است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد (همچنین در صورتی که اجاره نامه با امضای دو شاهد داشته باشید می توانید با تنظیم دادخواست به خواسته خود برای تخلیه ملک برسید).

در غیر این صورت کار شما سخت تر می شود و باید مدت زمان بیشتری را برای تخلیه ملک خود تا صدور حکم مراجع قضایی منتظر بمانید.

پرداخت مبلغ ودیعه برای دستور تخلیه

در صورتی که شما و یا وکیل دستور تخلیه که پیگیر پرونده است با تنظیم دادخواست در شورای حل اختلاف حاضر شوید، ابتدا صحت مدارک ارسالی توسط این شورا مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن با توجه به اجاره نامه باید مبلغ ودیعه را واریز کنید.

در این بین مباحثی در مورد احتمال وارد شدن خسارت به ملک و یا منزل وجود دارد که هر یک به طور جداگانه قابل بررسی هستند و در صورت نیاز با صدور حکم از مستاجر دریافت می شوند.

همان طور که می بینید گرفتن دستور تخلیه با پیگیری فرد یا یک وکیل متخصص دستور تخلیه (در صورت فراهم بودن شرایط و مدارک مستند) امکان پذیر است.

برای همین در صورتی که مشکلی با مستاجر خود پس از پایان مهلت مقرر در اجاره نامه داشته باشید می توانید با یک وکیل وکیل ملکی مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

نحوه صدور دستور تخلیه

در بالا اشاره ای به مهم ترین مراحل صدور دستور تخلیه شد. حالا شما می دانید که در صورت دارا بودن مدارک لازم می توانید با ثبت دادخواست حقوقی در دفاتر الکترونیک قضایی و پیگیری آن در شعبه شورای حل اختلاف محل قرار گرفتن ملک به خواسته خود برسید. با این وجود در بسیاری از موارد ممکن است که نیاز به حضور مستاجر برای تصمیم گیری نهایی باشد.

زیرا که ممکن است شورای حل اختلاف از مستاجر بخواهد تا در یک جلسه به شورا مراجعه کند تا امکان تصمیم گیری نهایی گرفته شود و یا در صورت امکان بین مستاجر و صاحب خانه سازش برقرار شود.

در صورتی که شما بتوانید در این جلسات به سازش برسید با صورت جلسه کردن توافق صورت گرفته در پرونده یک مهلت قانونی برای تخلیه تا وقت معین به مستاجر داده خواهد داد.

اما در هر صورت اگر سازش صورت نپذیرد با توجه به این که دستور تخلیه باید اجرا شود، نسبت به اجرای دستور صادر شده توسط مرجع قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

مدارک مورد نیاز برای دستور تخلیه

در بالا مدارک مورد نیاز برای گرفتن دستور تخلیه توسط صاحب ملک (یا وکیل او) مورد اشاره قرار گرفت.

به اهمیت داشتن اجاره نامه برای گرفتن دستور قضایی برای تخلیه در بالا اشاره شد (که باید توسط شما یا وکیل دستور تخلیه ضمیمه دادخواست شود).

در این بخش لازم است گفته شود که مالک باید ثابت کند که ملک متعلق به او می باشد که این کار در صورت داشتن سند رسمی کار سختی نخواهد بود. در صورتی که سند رسمی نداشته باشید می توانید از اسناد دیگر مانند قولنامه که نشان دهنده مالکیت شما بر ملک می باشد استفاده کنید.

در نهایت نیاز دارید مبلغ ودیعه را که از مستاجر دریافت کرده اید به صندوق سپرده دادگستری واریز کنید تا امکان دریافت دستور تخلیه را داشته باشید.

اعطای وکالت به وکیل دستور تخلیه

در صورتی که مشکلی با مستاجر خود داشته باشید می توانید وکالت پرونده را به یک وکیل دستور تخلیه بدهید تا از طرف شما پیگیر پرونده و گرفتن دستور قضایی باشد.

به خصوص در صورتی که فکر می کنید پرونده شما ممکن است با پیچیدگی هایی روبرو باشد و برای مثال خسارت هایی به ملک وارد شده باشد (و یا مشکل خاص دیگری وجود داشته باشد) بهتر است با وکیل متخصص در میان بگذارید.

آیا دادن وکالت به وکیل دستور تخلیه لازم است؟

شما می توانید خودتان در صورتی که آشنایی کافی با نحوه تنظیم دادخواست و پیگیری پرونده دارید اقدام به ثبت دادخواست در دفاتر الکترونیک قضایی و پیگیری پرونده خود در شورای حل اختلاف بنمایید. به همین دلیل دادن وکالت در پرونده به وکیل دستور تخلیه الزامی نیست.

اما در هر صورت بنا به هر دلیلی که نیاز به یک وکیل برای پیگیری پرونده داشته باشید بهتر است که بهترین وکیل متخصص دستور تخلیه را برای وکالت در پرونده خود پیدا کنید.

دستور قضایی برای تخلیه ملک

دستور تخلیه باید توسط ضابطین دادگستری اجرا شود و تا آن زمان ممکن است که مستاجر خودش ملک یا خانه شما را تخلیه کرده باشد. در این صورت بدون هیچ مشکلی می توانید ملک خود را در اختیار داشته باشید.

 اما در صورتی که ملک شما تا زمان اجرای دستور تخلیه واگذار نشده و مستاجر به همراه وسایل منزل خود در خانه مانده باشد، در مرحله اول از او درخواست می شود تا ملک را تخلیه کند.

ممکن است در صورت نیاز، به مستاجر برای مدت زمان خاصی مهلت داده شود تا خودش ملک را تخلیه کند. در غیر این صورت از ضابطین قضایی درخواست می شود تا دستور صادر شده را اجرا کنند.

به این منظور ماموران انتظامی با حضور در محل دستور قضایی را اجرا می کنند (در صورت نیاز امول موجود در خانه را به یک امین اموال می سپرند یا آن ها را به انبار برای نگهداری از آن ها بنا بر قانون منتقل کنند).

در پایان امیدواریم مطالب گفته شده در ارتباط با چگونگی طرح دعاوی حقوقی برای گرفتن دستور تخلیه برای شما مفید واقع شده باشد.

وکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصصوکیل دستور تخلیه+بهترین+متخصص

لازم به ذکر است موسسه تهران وکیل با دارا بودن از بهترین وکیل تهران و وکیل ملکی متخصص آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *