تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خلع ید مستاجر + خلع ید از مستاجر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع خلع ید مستاجر + خلع ید از مستاجر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

خلع ید مستاجر + خلع ید از مستاجر

خلع ید مستاجر به چه صورت است

اصطلاح حقوقی و قانونی خلع ید در مفهوم عرفی خود و در معنای عام خود در قوانین و مقررات مربوطه مانند قانون اجرای احکام مدنی در سه معنای کلی دعاوی سه گانه تصرف یعنی دعوای تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق، تخلیه ید و خلع ید به معنای خاص استعمال می شود. اما در طرح دعوا در مرجع قضایی صالح لازم است هر یک از این دعاوی به خوبی شناسایی شود و خواسته اصلی دعوا تحت عنوان خاص در نظر گرفته شود.

در خصوص خلع ید مستاجر باید گفت که اگر چه اصطلاح خلع ید مستاجر در معنای عرفی بین مردم رواج دارد اما این استعمال به لحاظ حقوقی و قانونی چندان صحیح نیست. در حقیقت هنگامی که موجر مالی را به مستاجر خویش اجاره می دهد با رضایت کامل خود این کار را انجام می دهد اما پس از مدتی ممکن است به دلایل مختلف مانند منقضی شدن موعد اجاره یا عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر و… ادامه ی تصرفات قانونی مستاجر در ملک استیجاری قانونی نباشد. در این حالت است که موجر می تواند دعوای تخلیه ید از عین مستاجره که در بیان عرفی با عنوان خلع ید مستاجر شناخته می شود مطرح کند.

در خصوص خلع ید مستاجر یا به بیان صحیح تر تخلیه ید از عین مستاجره نحوه تنظیم دادخواست و مرجع صالح به رسیدگی بسیار اهمیت دارد. مطابق با قانون در خصوص دعوای خلع ید مستاجر یا به بیان صحیح تر تخلیه ید از عین مستاجره باید در غالب موارد شورای حل اختلاف را برای صدور دستور تخلیه یا حکم تخلیه مقام صالح به رسیدگی دانست.

توجه به این نکته بسیار دارای اهمیت است که طرح دعوای خلع ید مستاجر یا تخلیه از عین مستاجره دارای ظرافت ها و پیچیدگی های خاص قانونی و دادرسی است لذا توصیه ی ما این است که در خصوص طرح دعوای خلع ید مستاجر با یک وکیل متخصص و مجرب ملکی مشورت نمایید.

خلع ید مستاجر

خلع ید و تخلیه ید چیست

تفکیک دو دعوای خلع ید و تخلیه ید در دعاوی ملکی مسئله ای است که تنها وکیل متخصص در دعاوی و پرونده های ملکی از آن اطلاع دارد و با احاطه و اشراف علمی و عملی خود می تواند بهترین و سریع ترین تصمیم ممکن را جهت احقاق حقوق از دست رفته ی موکل خویش اتخاذ نماید. در غالب موارد با تنظیم اشتباه نوع خواسته مانند قید دعوای خلع ید مستاجر به جای تخلیه ید ممکن است موجبات اطاله دادرسی گردد و طبیعتا در مواردی با افزایش خواسته هزینه دادرسی بیشتر لازم شود.

در خصوص دعوای خلع ید مستاجر در غالب موارد دیده می شود که اشخاص به سبب عدم آگاهی از تشریفات پیچیده ی دادرسی دچار مشکل می شوند و این به معنای تضییع حقوق آنان است در حالی که در چنین مواردی رجوع به یک کارشناس حقوقی و وکیل متخصص و مجرب در دعاوی ملکی می تواند بسیار کارساز باشد. وکیل متخصص ملکی در دعوای خلع ید مستاجر ابعاد تخصصی موضوع را برای شما تشریح خواهد کرد.

همچنین موسسه حقوقی تهران وکیل با کادر متخصص وکلای ملکی و مشاورین حقوقی خود در زمینه دعاوی ملکی و خلع ید مستاجر به شیوه های مختلف تلفنی، حضوری و آنلاین آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود.

خلع ید مستاجر با توجه به روند زندگی شهری و کلان شهری و با توجه به مسائلی مانند مهاجرت که در جوامعی مانند ایران که بحث مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مسئله ای مانند اجاره و اجاره نشینی بارز شده  است بسیار بسیار ذهن دولت مردان و اینجیوها و سازمان های قضایی را به چالش کشیده است

خلع ید از مستاجر

.به طبع باعث ایجاد مقررات و رویه های قانونی و اداری در مورد معقوله اجاره شده است و در این وادی مصداقی از مصادیق اجاره مورد بحث قرار می گیرد به نام ، مسئله ای است که این روزها پرونده های بسیاری را در شعبه های حل اختلاف و دیگر مراجع قضایی به خود اختصاص داده است .

مقررات اجاره به دلیل تفاوت های قوانین در سال های گذشته و وجود رویه ها و تناقضات در مفاهیم اجاره وفهم مقررات اجاره و موارد مربوط به آن را برای مردم عادی که آشنایی به حقوق ندارند را کمی دشوار کرده است در سال های گذشته و وجود رویه ها و تناقضات در مفاهیم اجاره مقررات اجاره و مواد مربوط به آن را برای مردم و آشنایی با علم حقوق را ندارند کمی دشوار کرده است .

تصویب مقررات اجاره در سال های 56 و 62 و 76 و مقررات قانون مدنی در مورد اجاره عناصر قانونی و چهارچوب مقررات اجاره را تعیین کرده اند .

قرارداد اجاره به عام بودن آن در زندگی شهری در بنگاههای املاک توسط شاهدین و بنگاه دار بسته می شود و ممکن است به صورت اجاره نامه عادی و یا عادی از نوع کد رهگیری دار باشد و در هر صورتی این نوع یعنی کد رهگیری نوع اجاره نامه را از حالت عادی خارج نمی کند.

و با توجه به اینکه طبق اصول حقوقی و استناد به مواد قانونی مدنی عقود معین یا نامعین هستند یعنی عقودی که در قانون نامبرده شده اند و قوانین نسبتا مفصلی برای آن در قانون تنظیم شده است و آن را عقد معین می نامند و عقد اجاره یا قرارداد اجاره به مفهوم یک قرارداد یا عقد معین می باشد.

با توجه به قوانین مدون کشور عقود معین و نامعین هردو اثر قانونی و ضمانت اجرای قانونی دارند .

وکیل خلع ید مستاجر

و عقود نامعین طبق م 10 ق. م معتبر و دارای آثار قانونی هستند و طبق م . 1. ق. م هر قراردادی که بین طرفین منعقد شده باشد و مخالف اصول حقوقی و اخلاق حسنه و نظم عمومی جامعه نباشد بین طرفین لازم الاجرا می باشد .

با توجه به معین بودن اجاره در قانون و با توجه به تبسن قرارداد اجاره و توافق در مورد قرارداد مفاد قرارداد امضاء شده بین طرفین لازم الاجرا می باشد.

طرفین باید قبل از امضاء قرارداد اجاره و بعد امضاء کننده و اکثر مشکلات و مسائل حقوقی مطرح شده در مراجع قضایی مبین مطالعه و یعد امضاء کننده و اکثر مشکلات و مسائل حقوقی مطرح شده در مراجع قضایی مبین مطالعه نکردن اجاره نامه یا قرارداد اجاره می باشد قبل از شروع به تحقیق در مورد خلع ید مستاجر لازم است چند اصطلاح حقوقی تعریف شود .

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وکیل متخصص خلع ید مستاجر

خلع ید از مستاجر :

خلع ید : یعنی پایان دادن به استیلای شخصی که در مال غیر منقول تسلط دارد با دلایل قانونی نسبت به مال و ممکن است که استیلای شخص قبل بودن قانونی یا مسیر قانونی بوده باشد .

مستاجر : کسی یا شخصی است که ( منظور از شخص این است که ممکن است شخص حقوقی یا حقیقی باشد ) با قرارداد اجاره منافع عین معین را تملک کرده است و این تملک باید به مدت معلوم باشد و طرف مقابل را موجر یا صاحب عین مال می باشد که منافع عین را اجاره داده است .

با توجه به مقدمات گفته شده دعوای خلع ید مربوط به موارد بالا نمی باشد هدف از ذکر موارد بالا قرارداد بحث خیلی در طرح دعوای حقوقی می باشد و داشتن قرارداد و اصول قرارداد کمک شایان به مردم و دستگاه قضا می کند مبنی بر اینکه از پرونده ها و اطاله دادرسی در دادگاه جلوگیری شود . با توجه به شباهت های زیادی که بین اصلاحات حقوقی در قوانین وجود دارد . اصلاحاتی مانند خلع ید – تخلیه و تصرف عدوانی …. شباهت زیادی به هم دارند . دعوا خلع ید مستاجر زمانی مطرح می شود که قرارداد اجاره از قبل بین طرفین وجود ندارد

خلع ید مستاجر + خلع ید از مستاجر

و کسی که دعوای خلع ید مستاجرمطرح می کند شخصی است که نسبت به موضوع دعوا حق مالکیت می کند و شخص قبلی نسبت به موضوع تصرف کرده و ممکن است که ید قبلی مجاز یا غیر مجاز باشد ( ید در اصطلاح حقوقی یعنی تصرف نسبت به مال اعم از منقول یا غیر منقول است .) و خواهان دعوا با توجه به دلایل خوانده دعوا را غاصب می داند و با توجه به اینکه قراردادی وجود ندارد یا مورد اجاره دعوای خلع ید مستاجر را مطرح می کند.

در مورد روند کلی عقد اجاره از این قرار است که بعد از اتمام مهلت عقد اجاره مستاجر یا باید قرارداد را تمدید کند یا ملک مورد اجاره را تخلیه نماید اما خارج از این موضوع که مستاجر قراردادی ندارد و بعد از مدتی که باید نسبت به عین مستاجر تخلیه نماید طرف دعوا باید دعوای خلع ید از مستاجر را مطرح کند . واین نیاز به  دلایل محکم از طرف خواهان دارد. و محکمه نسبت به دلایل ابرازی خواهان و روشن شدن غصب مستاجر حکم صادر می کند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *