تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر چیست

پرسش: نظریه مشورتی آن اداره کل در خصوص موضوع ذیل اعلام شود:

در جرائم مواد مخدر برای تعیین مجازات معاون جرم اعدام با استناد به ماده ۳۸ قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۱۳۶۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن حبس ابد تعیین می شود اینک اعلام فرمایید با توجه به ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی جدید آیا کماکان ماده ۳۸ قانون مزبور ملاک عمل می باشد یا قانون جديد؟

اعمال مقررات ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ در خصوص چگونگی تعیین مجازات برای معاونین جرم در صورتی است که در شرع یا قانون، مجازات دیگری برای معاون تعیین نشده است؛ بنابراین در مواردی که مجازات معاون جرم در قانون مبارزه با مواد مخدر تعیین شده، باید طبق همین قانون عمل شود. ولی موارد مذکور در استعلام که مجازات مباشر جرم اعدام یا حبس ابد است، از سوی قانون گذار مجازات مشخصی برای این جرائم پیش بینی نشده است، لذا مشمول بند «الف» ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ است.  

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر

نظریه مشورتی شماره ۲۳۲۱/۹۲/۷ مورخ ۵/۱۲/۹۲ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با بهترین وکیل مواد مخدر نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر

نحوه اعمال مجازات مرتکب جرم مواد مخدر در خصوص تعدد جرم

پرسش: با توجه به اینکه در قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۱۳۷۹ و الحاقات بعدی آن در خصوص تعدد جرم و نحوه رفتار با مرتکب آن بیان حکم صریح نشده است آیا مواد مربوط به تعدد جرم در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ خصوصا ماده ۱۳۴ آن قابل اعمال می باشد یا خیر؟

در هر مورد که در قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر که مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است حکم خاصی وجود دارد، باید بر اساس این قانون عمل شود و در مواردی که این قانون ساکت است مشمول عمومات قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ می باشد و چون در خصوص تعدد، مقررات خاصی در قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد؛

مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر مجازات معاون جرم اعدام در مواد مخدر

لذا طبق مقررات ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ در خصوص تعدد جرائم موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر باید عمل شود.

نظریه مشورتی شماره ۲۲۰۵/۹۲/۷ مورخ ۱۹/۱۱/۹۲ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *