تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مجوز تضمینی تغییر کاربری باغ و ویلا از جهاد کشاورزی + وکیل تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این روزها با گران شدن ارزش زمین‌ هایی که کاربری مسکونی دارند؛ خیلی از افراد به دنبال تغییر کاربری زمین های باغی و کشاورزی شان هستند تا از این طریق بتوانند پولی به جیب بزنند. باید گفت که در ایران به دلیل استراتژیک شدن محصولات باغی و کشاورزی، گرفتن مجوز این کار بسیار دشوار شده است و افراد زیادی از این کار مغموم ماندند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در رابطه با گرفتن مجوز تغییر کاربری باغ از جهاد کشاورزی به صورت تضمینی صحبت کنیم. موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از بزرگترین و با تجربه ترین موسسات در زمینه گرفتن انواع مجوز است و شما می توانید در صورت تمایل با آن ها تماس بگیرید.

اراضی که مشمول قانون حفظ کاربری هستند، کدام اند؟

همان طور که اشاره کوتاهی نسبت به این قضیه داشتیم، تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی سفت و سخت دنبال می شود و جهاد کشاورزی با متخلفان برخورد می کند. این قضیه به دلیل افزایش تولیدات داخلی و عدم نیاز به واردات محصولات است که با تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی به مسکونی، در این قضیه تداخل ایجاد می شود. به طور مثال می دانید که برنج جزو محصولات استراتژیک است و قوت غالب مردم ایران می باشد. امروزه به دلیل کم شدن زمین های برنج و تبدیل آن ها به خانه و ساختمان، تولیدات برنج کاهش یافته و جهاد کشاورزی در شمال کشور به سختی مجوز برای تغییر کاربری می دهد. اما بجز این زمین ها تمامی اراضی که در حکم اراضی کشاورزی هستند  خارج از محدوده شهر و شهرک ها به حساب می‌ آیند، نمی توانند تغییز کاربری بدهد و مشمول این قوانین هستند.

تشخیص کشاورزی بودن زمین بر عهده کدام نهاد است؟

برای اینکه بتوانید مجوز تغییر کاربری زمینتان را بگیرید،باید بدانید که جهاد کشاورزی ایران وظیفه ارائه انواعمجوز تغییر کاربری را دارد و شما هم برای دریافت آن باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنید. مراجع قضایی و اداری، تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه استعلام می گیرد و سپس مجوز را صادر می نماید.

چگونه می توان مجوز تغییر کاربری گرفت؟

باید بدانید که برای گرفتن مجوز تغییر کاربری باید تلاش زیادی کنید؛ زیرا این مجوز به سادگی داده نمی شود و علت اصلی آن را در بالای مطالب گفتیم. شما در این راه به فردی نیاز دارید تا از طریق تجربه او تقاضا نامه مناسب بنویسید. این شخص مناسب در اغلب اوقات وکیل است؛ زیرا تنها کسی می باشد که بر قوانین تسلط داشته و با ارگان های مختلف دولتی در ارتباط بوده است. اگر شما هم می خواهید از تجربیات این فرد استفاده کنید، حتما با موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید.

وکیل چگونه به شما در گرفتن مجوز تغییر کاربری ویلا کمک می کند؟

وکیل با تنظیم یک دادخواست دقیق و اصولی، می تواند شما را راهنمایی کند. شاید ندانید اما نوشتن تقاضا نامه و اینکه شما از چه لحن و عباراتی استفاده کنید، بسیار مهم است. بعد از نوشتن تقاضا نامه وکیل با روابط خاصی که دارد می تواند دادخواست شما را سریع تر پیش ببرد تا درگیر روابط و نامه بازی های اداری نشوید. یک وکیل مجرب و حرفه ای با استفاده از تجربیات عالی خودش می تواند دقیقا شما را به هدف و مقصود اصلی تان برساند.

روند گرفتن مجوز تغییر کاربری باغ

برای اینکه بتوانید مجوز مربوطه را دریافت کنید، باید در ابتدا تقاضا نامه بنویسید تا مدیریت جها کشاورزی در خصوص قابلیت طرح شما تصمیم بگیرید. سپس کارشناس امین جهاد کشاورزی برای مشاهده زمین و تکمیل فرم پرونده نزد باغ شما می آید و تمام موارد را یادداشت می کند. دراین بین پرونده شما توسط شهرستان تکمیل و باید در این زمان استعلامات لازم را دریافت کنید. سپس می توانید آن را به دبیرخانه کمیسیون ارسان کنید و جزو تبصره ماده یک بررسی پرونده می باشد. سپس در انتها کمیسیونی تشکیل می شود و بر اساس بیشترین آرا رای صادر می گردد که آیا به زمین شما مجوز تعلق می گیرد یا خیر.

شرایط لازم برای اخذ مجوز تغییر کاربری

برای اینکه بتوانید تغییر کاربری بگیرید، باید اصل سند زمین و سند مالیت را داشته باشید. همچنین اگر زمین موروثی است، باید وکالت نامه مرتبط را دریافت کنید. سپس مراحل مختلف پرونده را تکمیل و آن را دنبال نمایید.

بهترین وکیل برای گرفتن مجوز تغییر کاربری باغ به صورت تضمینی | تهران وکیل

اگر به دنبال پیدا کردن یک وکیل هستید تا مجوز تغییر کاربری را به صورت تضمینی، برایتان بگیرد، می توانید همین حالا با موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید و از خدمات آن ها استفاده نمایید. تمامی وکیل هایی که در این موسسه معتبر در حال کار هستند، دارای پروانه پایه یک از دادگستری می باشند. همچنین شما نه تنها از تجربیات یک وکیل بلکه از تجربه و هوش چند وکیل به صورت همزمان استفاده می کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *