تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده

آیا اجرت المثل زمین کشاورزی غصب شده، که در تصرف غیر بوده است با نقد رایج تقویم می گردد یا از محصولی که متصرف، کشت و برداشت کرده است؟

اتفاق نظر

در فرض سؤال مبنی بر اینکه: ضمان اتلاف است یا غصسب میان حقوقدانان اختلاف وجود دارد. در ماده ۲۲۰ قانون مدنی نیز نحوه پرداخت مشخص نشده است و باید به عرف رجوع شود. در عرف رایج اگر عین، غصب یا تلف شود مثل آن را می دهند، اما در فرض سؤال که اتلاف منفعت است باید با ارجاع امر به کارشناس و محاسبه غلبه عوض یکی از منافع قیمت پرداخت شود مگر آنکه طرفین بر پرداخت مثل توافق کنند.

محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده محاسبه اجرت المثل زمین غصب شده

نظر کمیسیون

نشست فضایی (۵): با تذکر این مطلب که ماده استنادی در اتفاق نظر اعلام شده، ماده ۳۳۰ قانون مدنی است که اشتباه ماده ۲۳۰ درج گردیده، اعلام نظر می شود اجرت المثل املاکی که در عرف برای آن اجاره منظور می شود و به حکم عرف و عادت می توان به اجاره داده برعهده غاصب این گونه املاک است و باید اجرت المثل ایام تصرف را با جلب نظر کارشناس پرداخت کند

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • سلام
    شخص حقوقی در یک زمین 8 هکتاری که 5 هکتارش به معامله فضولی منتقل شده و 20 سال است منافع کارگاه تولیدی کسب میکند آیا اجرت المثل ایام تصرفش را به مثل اراضی مجاورش که مزروعی و یونجه و بلال کشت میکنند باید بدهد یا مثل همان منفعتی که برده است کارگاه تولیدی شده و تعقییر بهره برداری کرده است ممنون و متشکرم

    • سلام اوقات شریف بخیر اجرت المثل ایام تصرف مثل اراضی مجاور باید پرداخت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *