تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل زمین شهری + متخصص + شماره تماس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مساله ای که بایستی درباره آنها تصمیم گیری می شد، در مورد اراضی وسیعی بود که در اختیار اشخاص قرار داشت و عمدتا ممکن بود به جای آبادانی و تولید، صرف تجارت و خرید فروش و… شود. از طرفی دیگر طبق شرع ، اراضی و زمین های موات باید در اختیار حاکم اسلامی قرار می گرفت نه اشخاص دیگر. قانون مالکیت اراضی و نیز لایحه قانونی لغو مالکیت اراضی شهری واقع در محدوده استحفاظی شهر تهران در سال ۵۹ به تصویب شورای انقلاب رسید.

همانطور که دیده شد امور و قوانین راجع به زمین شهری بسیار دچار تغییر شده اند لذا در اینجا لزوم استفاده از “وکیل زمین شهری” درک می شود.

انواع زمین  در قانون زمین شهری

  1. زمین موات:

در قانون زمین شهری، زمین موات به زمینی گفته می شود که سابقه عمران و آبادی و احیا نداشته اند. به عبارتی از زمین های موات بهره برداری نمی‌شود. عدم بهره برداری از زمین موات می‌تواند به دلایل مختلف از جمله نرسیدن آب به آن زمین ها و یا پوشیده شدن آنها با شن و ماسه باشد. زمین های مواتی که با وجود مقررات قانون لغو مالکیت اراضی موات شهری بدون مجوز قانونی از تاریخ تیر ماه سال ۱۳۵۸ به بعد احیا شده اند همچنان در اختیار دولت خواهد بود. از ظاهر قانون برداشت می شود که زمین های غیر موات برای بنیاد هایی که دولتی نمی باشند شامل این ماده نمی شود.

  1. زمین بایر:

این زمین ها اگرچه در حال حاضر ساختمان و تاسیساتی ندارند اما سابقه عمران و آبادانی دارند ولی در اثر گذشت زمان این زمین ها بدون استفاده باقی مانده اند.

  1. زمین دایر:

زمین های دایر به زمین هایی می گویند که طبق قانون زمین شهری، علاوه بر اینکه احیا شده اند به صورت مستمر نیز مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. به عبارت ساده تر زمین هایی هستند که هم احیا و هم آباد هستند و هم اینکه مالک از آن استفاده می کند، مثل زمین های کشاورزی.

کمیسیون ماده 12 به موضوعات و مسائلی که در مورد زمین های موات که در آن آبادی و عمران وجود ندارد رسیدگی می کند. قانونگذار با تصویب ماده 12 تشخیص و تعیین مالکیت زمین بایر و دایر و ساخت واحد مسکونی و واگذاری زمین و زمین معوض را به عهده وزارت مسکن و شهرسازی سپرده است. وزارت مسکن و شهرسازی از زمانی که استعلام را دریافت کرد، یکماه مهلت دارد که در خصوص زمین موات و دولتی اعلام نظر کند.

 

وکیل متخصص پرونده های مربوط به زمین شهری

یکی از مشکلات شایع در حوزه ملک و اراضی، مربوط به زمین شهری است که در قانون به آن اشاره شده است و در آن به تعیین و تکلیف وضعیت اراضی شهری پرداخته است. یکی از وکالت های تخصصی در حوزه املاک، وکالت در امر زمین شهری می باشد ، بنابراین با توجه به تخصصی بودن پرونده های مربوط به زمین شهری، پیشنهاد می شود برای افزایش موفقیت و به نتیجه رسیدن پرونده وکارهای خود به وکیل متخصص پرونده های مربوط به زمین شهری مراجعه کنید.

وکیل زمین شهری ، وکیلی است که در مورد موضوع املاک و زمین های شهری به طور ویژه فعالیت دارد و دارای پروانه وکالت دادگستری می باشد. وکیل متخصص امور زمین شهری به قوانین مالکیت در قانون مدنی تسلط داشته و با استفاده از راه کارهای قانونی تمامی مشکلات مربوط به این امر را مرتفع خواهد کرد. وکیل زمین شهری ضمن استناد به قوانین و مقررات مربوط به زمین شهری، در دعاوی مرتبط با دیوان عدالت اداری و با استفاده از دانش و تجربه کافی در این حوزه ، اقدام به طرح دعوای می نماید.

اگر به دنبال یک وکیل ملکی هستید، خوش شانس هستید. افراد بزرگ زیادی وجود دارند که می توانند در مورد هر مشکل حقوقی که ممکن است داشته باشید کمک کنند. برخی از محبوب ترین وکلای زمین شهری در حقوق مالکیت، قانون تجارت و غیره تخصص دارند. مهم نیست که با چه نوع مشکل حقوقی روبرو هستید، یک وکیل خوب زمین شهری می تواند به شما در عبور از آن کمک کند. و اگر به کمک حقوقی نیاز دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، مطمئن شوید که پایگاه داده ما را از بهترین وکلای زمین شهری در منطقه خود بررسی کنید.

وکلای زمین شهری در قانون زمین و املاک متخصص هستند. آنها به توسعه دهندگان، صاحبخانه ها و مستاجران کمک می کنند تا در محیط پیچیده نظارتی شهر حرکت کنند. آنها همچنین ممکن است راهنمایی هایی را در مورد مسائل منطقه بندی یا مشتریانی که در دادگاه نماینده دارند ارائه دهند.

وکیل تضمینی زمین شهری

ضمانت‌نامه‌های زمین شهری، قراردادهای قانونی بین شهرداری‌ها و مالکان هستند که آینده زمین شهری را در شهرداری تضمین می‌کند. مالکان زمین به ازای هر توسعه ای که در زمین آنها اتفاق می افتد غرامت مالی دریافت می کنند و شهرداری مسئول اطمینان از بهره وری زمین است. این تضمین ها به تثبیت محله ها و بالا نگه داشتن ارزش املاک کمک می کند و در عین حال منبع مالی برای خدمات شهری نیز فراهم می کند.

تضمین زمین شهری می تواند ابزار مهمی برای احیای محله های قدیمی، جلوگیری از جابجایی مستاجران و حمایت از توسعه اقتصادی باشد. آنها همچنین می توانند کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که زمین های ارزشمند برای استفاده ساکنان و مشاغل محلی در دسترس باقی می مانند.

انواع مختلفی از ضمانت‌های زمین شهری وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. برخی از ضمانت‌ها فقط شامل ترتیبات بین شهرداری و مالکان زمین هستند، در حالی که برخی دیگر مستلزم مشارکت سازمان‌های دولتی مربوطه هستند. صرف نظر از نوع ضمانت نامه، داشتن یک وکیل مجرب در کنار شما ضروری است اگر می خواهید مطمئن شوید که حقوق شما محافظت می شود.

بهترین وکیل زمین شهری

هنگام جستجوی وکیل زمین شهری موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این وکلای دادگستری به انواع مسائل حقوقی مانند منطقه بندی و قانون ساخت و ساز رسیدگی می کنند. آنها همچنین می توانند در مورد خرید یا فروش ملک مشاوره ارائه دهند. مهم است که وکیلی را پیدا کنید که در شهر یا شهر خاص شما با تجربه باشد. همچنین ممکن است بخواهید از اطراف برای توصیه ها بپرسید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *