تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقول

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 در این مطلب به موضوع مرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقول اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 مرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقولمرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقول

رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقول به چه صورت است؟

رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع مال غیرمنقول در صلاحیت دادگاه محل وقوع ملک است.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۶۹۵۰۰۴۸۸

تاریخ: ۱۳۹۲/۰۴/۲۹

رای دادگاه

خواهان آقای (ح.ج.) و خانم (م.ق.) با وکالت آقای (س.ن.)دادخواستی به خواسته صدور حکم به تأیید فسخ بیع نامه شماره ۸۵۰ – ۱۷/۷/۱۳۹۰و قرارداد پیش فروش ضم آن مقوم به ۵۱,۰۰۰,۰۰۰۰ ریال به طرفیت خوانده آقای (د.ص.)تنظیم و تقدیم دادگاه نموده است دادگاه صرف نظر از صحت و سقم قضیه و نظر به اینکه حسب اعلام خوانده اقامتگاه وی شهرستان اسلامشهر و خارج از حوزه قضائی شهرستان پاکدشت می باشد؛ لذا مرجع صالح به رسیدگی دادگاه های عمومی شهرستان مذکور می باشند؛ بنابراین دادگاه و مستندا به بند ۱ ماده ۸۴ و رعایت ماده ۸۹ قانون آیین دادرسی مدنی و با اتکا به ماده ۱۱ قانون مرقوم قرار عدم صلاحیت خویش را به اعتبار و شایستگی دادگاه های عمومی شهرستان اسلامشهر صادر و اعلام میدارد مقرر است دفتر محترم پرونده از آمار شعبه کسر ضمن برگشماری با حفظ بدل مفید به مرجع ذی صلاح ارسال گردد.

رئیس شعبه ۵ دادگاه عمومی حقوقی پاکدشت – علوی

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

مرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقولمرجع رسیدگی به دعوای اعلام فسخ بيع غير منقول

رای شعبه ۵۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

در پرونده امر بین شعبه پنجم دادگاه عمومی پاکدشت و شعبه سوم دادگاه عمومی اسلامشهر اختلاف در صلاحیت به وجود آمده است بدین نحو که دادگاه پاکدشت به لحاظ اقامتگاه خوانده قرار عدم صلاحیت صادر نموده است و دادگاه اسلامشهر به لحاظ محل وقوع ملک اعتقاد به صلاحیت دادگاه عمومی پاکدشت دارد با توجه به ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی که دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول و همچنین توابع مربوط به آن را در صلاحیت دادگاه محل وقوع ملک میداند در اجرای ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی مدنی با اعلام صلاحیت رسیدگی توسط شعبه پنجم دادگاه عمومی پاکدشت حل اختلاف در صلاحیت می گردد. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۵۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *