تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

آیا حمل مواد مخدر جرم محسوب می شود

حمل مواد مخدر از جرائم مستمر است و بنابراین دادگاهی که محل کشف و دستگیری باند حمل مواد مخدر بوده می تواند به جرم ارتکابی متهمی که در ارتباط با باند بوده ولو در جای دیگری دستگیر شده باشد، رسیدگی کند.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۹۰۹۴۰۱۰۰۸

تاریخ:۰۴/۱۱/۱۳۹۱

خلاصه جریان پرونده

حسب محتویات پرونده شعبه ۲ دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه، به موجب دادنامه شماره ۰۰۰۱۶۰۱ -۲۵/۷/۹۱ پس از اصدار حكم نسبت به شش نفر از متهمین پرونده، در خصوص اتهامات آقای (ف.ط.) دائر بر خرید، حمل و نگهداری و فروش ۹۹/۲ کیلوگرم کراک (هروئین فشرده) شهرستان کرج اعلام گردیده است، صرفنظر از صحت و سقم موضوع، مستندا به مواد۵۴ ، ۵۲ و ۱۷۹ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری، قرار عدم صلاحیت به اعتبار و شایستگی محاکم انقلاب کرج صادر نموده است.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

در این مرحله پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرج ارجاع که دادگاه مرجوع اليه طی شماره ۲۷۵ ۰۰۰ -۱۷/۱۰/۹۰ با توجه به اینکه محل کشف مواد و دستگیری کلیه اعضاء باند، شهرستان کرمانشاه بوده و به غیر از این مورد، نسبت به بقیه اعضاء باند رسیدگی و رأی مقتضی صادر گردیده و از طرفی به لحاظ اینکه میزان مواد مکشوفه نسبت به همه افراد، یکسان بوده و رسیدگی به یکی از اعضای باند، بدون حضور بقیه، در صورتی که مشخصات ارائه شده از سوی آنان واقعی بوده و صوری نباشد را مقدور ندانسته و به استناد مواد ۵۳، ۵۴، ۵۵، ۵۶ و ۱۵۸ آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری، قرار عدم صلاحیت به شایستگی و صلاحیت دادگاه انقلاب کرمانشاه صادر که به لحاظ حدوث اختلاف، پرونده در اجرای ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع و به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می گردد. هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای احمدی عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای دکتر احتشامی دادیار دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه «عقیده بر حل اختلاف به صلاحیت دادگاه های کرمانشاه را دارم.» مشاوره نموده، چنین رأی می دهد.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با بهترین وکیل مواد مخدر نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

رای دیوان عالی کشور درباره حمل مواد مخدر

با توجه به محتویات پرونده، گذشته از انکار بزه خرید و حمل و نگهداری و فروش ۹۹/۲ کیلوگرم هروئین از جانب آقای (ف.ط.)نظر به اینکه بزه حمل مواد از جمله جرائم مستمر بوده و محل کشف مواد و دستگیری سایر متهمین حوزه قضائی کرمانشاه بوده و بزه انتسابی به نامبرده، مرتبط با آنان می باشد که دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه، نسبت به مشاراليهم مبادرت به صدور رأی نموده است؛

مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر مرجع قضائی صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر

لذا مستندا به ماده ۵۴ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری، با تأیید قرار صادره از دادگاه انقلاب اسلامی کرج به صلاحیت محاکم انقلاب کرمانشاه، ترجیحأ شعبه ۲ حل اختلاف می گردد.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *