تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی از جمله سازمانهای می باشد که باتوجه به وضعیت زمان جنگ ایران و عراق تاسیس گردید . در زمان جنگ باتوجه به وضعیت غیر عادی تهیه و تولید کالا ها و همچنین ارائه خدمات که  باتوجه به نبود یک وضعیت آرام تشکیل گردید.

 براساس نوشته های مرتبط در زمان جنگ نخست وزیر وقت طی نامه ای از رهبر انقلاب حضرت آیت الله خمینی ( ره) تقاضای دادن اختیارات ویژه ای را نمود و رهبر نیز به دلیل وضعیت کشور آن را پذیرفت که این امر مقدمه ای بر تاسیس سازمان تعزیرات شد .

سازمان تعزیرات از جمله مراجع تخصصی شبه قضائی می باشد که ریاست آن با معاون وزیر کل دادگستری کشور می باشد و این سازمان در سراسر کشور دارای شعباتی می باشد.

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در ایران:

1-  پیشگیری از گران فروشی ، احتکار ، عرضه کالاها و خدمات خارج از شبکه ، عدم درج قیمت در روی کالا ، فروش کالاهای قاچاق ، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری ، عدم صدور فاکتور ، عدم اجرای تعهدات افراد که برای صادرات و واردات کالا ارز دولتی دریافت نموده اند ، قاچاق کالا و ارز ، قاچاق ارز دولتی و…..

به طور کلی نقش اصلی سازمان تعزیرات پیشگیری از جرائم اقتصادی در جامعه می باشد.

این سازمان مانند دادگاه دارای شعبه بدوی و تجدید نظر می باشد .شعب بدوی آن به شعب بدوی رسیدگی ، شعبه قاچاق کالا و ارز و هیات بدوی تقسیم می شود.

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

لازم به ذکر است شما می توانید با بهترین وکیل تهران موسسه حقوقی تهران وکیل به صورت شبانه روزی صحبت کنید و یا با استفاده از واتساپ سوالات حقوقی خود را از وکیل موسسه بپرسید.

برای شکایت در شعبه بدوی، فرد از چه طریقی می تواند قدام کند؟

1-معمول ترین روش در این زمینه مراجعه مستقیم فرد به اداره تعزیرات می باشد که فرد می تاند با مراجعه به آنجا و طرح شکایت کتبی علیه فرد یا افراد مورد نظر اقدام به طرح شکایت نماید.

2-  دومین  روش ،طرح شکایت در سامانه رسمی سازمان تعزیرات می باشد بدین صورت که فرد شکایت خود را در سامانه اداره تعزیرات به ثبت رسانید وبعد خود یا از طریق وکیل اقدام به پیگیری ان نماید .

3- سومین مورد که بیشتر در موارد گران فروشی و مسائل مرتبط ( قاچاق کالا و ارز )  کاربرد دارد تماس تلفنی به مرکز اداره تعزیرات  در شهرستان می باشد .

بعد از طرح شکایت پرونده به شعبه بدوی فرستاده شده و سازمان تعزیرات با انجام تحقیقات و پیگیری ادله و مدارک ارائه شده  اقدام به رسیدگی و صدور حکم در این باره می نماید .

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

با صدور حکم رای صادره به طرفین کایت ابلاغ گردیده و افراد می توانند در شعبه تجدید نظر به حکم صادره اعتراض نمایند . احکام صادره در شعب تعزیرات حکومتی بعد از تجدید نظر قطعی گردیده و افراد دیگر نمی توانند علیه انها اقدام به اعتراض بنمایند.

 البته احکام صادره در شعبه تجدید نظر قابل فرجام خواهی در دیوان عدالت ادارای می باشند. غیر احکام صادره در موارد قاچاق کالا سایر رای های صادره قابل فرجام خواهی می باشند.

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

برای فرجام خواهی از رای صادره در دیوان عدالت اداری افراد می توانند با طرح دادخواست فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری و ثبت آن در سامانه دیوان ، دیوان در این مورد اقدام به رسیدگی می نماید.

دیوان قادر به صدور رای در خصوص ارای سازمان تعزیرات نمی باشد و تنها بعد از فرجام خواهی با بررسی آرای مذکور آن ها را از نظر مطابقت با قانون و مقررات مرود بررسی قرار می دهدو در صورت تایید رای صادره آن را به شعبه جهت ادامه اجرای رای برگردانده و در صورت رد آن جهت بررسی به شعبه تجدید نظر ارسال می گردد.

جهت احقاق حقوق خود در سازمان تعزیرات حکومتی بهترین راه استفاده از وکیل تعزیرات حکومتی مجرب و باسابقه می باشد که دارای تجربه کاری فراوان در این موارد می باشند.

مشاوره حقوقی تعزیرات حکومتیمشاوره حقوقی تعزیرات حکومتی

موسسه حقوقی تهران وکیل یک از این گروه های وکلاء می باشد که افراد می توانند پرونده های خود را با اطمینان به انها سپرده و اقدام به احقاق حق خود نمایند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *