تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر

بررسی ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و نحوه چگونگی تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر

نظرهای ابرازی

نظر اول: به صرف اقرار متهم مبنی برداشتن سابقه اعتیاد و یقین قاضی به گفتار وی می توان اکتفا کرد و رأی بر محکومیت به شلاق متهم صادر کرد.

نظر دوم: با توجه به اطلاع اكثر متهمان از مفاد مواد ۱۵ و ۱۶ قانون فوق الذکر و لحاظ نظریه های اداره حقوقی قوه قضائیه، صرف اظهار و اعلام متهم مبنی بر داشتن سابقه اعتیاد که معمولا جهت رهایی از مجازات جریمه نقدی صورت می پذیرد کافی نبوده و لزوما باید در این خصوص از اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی به عنوان مرجع ذی صلاح استعلام کرد.

نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر

نظر سوم: در خصوص عنوان اتهامی به فردی که بیش از یک بار به اتهام اعتیاد مواد مخدر دستگیر شده با استناد به ماده ۱۶ قانون مذکور که از عبارت (تکرار) استفاده کرده و عبارت اعتیاد مجدد در آن وجود ندارد، تفهیم اتهام به اعتیاد صحیح بوده و نیازی به تفهیم اعتیاد مجدد نیست.

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته و از مشاوره رایگان دادگاه خانواده و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر نحوه تفهیم اتهام به متهمان اعتیاد به مواد مخدر

نظر کمیسیون نشست قضائی (۵) جزایی 

در ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن مصوب ۳/۸/۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصوب ۱۷/۸/۱۳۷۶ رای معتادانی که سابقه تکرار جرم اعتیاد به مواد مخدر دارند، مجازات شدید در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، دادسرا در مقام تحقیقات مقدماتی مکلف است سابق متهمین به داشتن اعتیاد به مواد مخدر را از مراجع ذی صلاح استفسار کند و ضمن تفهیم اتهام اصلی به متهم و تفهیم دلایل اتهامی در جهت حفظ حقوق متهم برای دفاع، سوابق اعلام شده را نیز تفهیم و تأمين مقتضی اخذ کند و در کیفرخواست نیز مراتب را تذکر دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *