تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نظریه مشورتی الزام به تحویل مبیع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

خرید بودن تحویل مبیع قبل از اثبات مالکیت رای شعبه دادگاه تجدیدنظر بدون تحویل ملک قبل از اثبات مالکیت خلع ید بودن تحویل مبیع قبل از اثبات مالکیت عمومی دعوای تحویل بدون در نظر گرفتن گواهی پایان کار مالکیت بود و قبل از اثبات مالکیت تحویل مبیع قانونی می­باشد و تجدید‌نظر‌خواهی آن نسبت به آن قسمت از دادنامه شماره فلان در تاریخ فلان صادرات شعبه دادگاه عمومی که به موجب آن تجدید نظر خواه به انجام تعهدات می­باشد و تحویل واحد مسکونی طبقه همکف و گرفتن گواهی پایان کار برای ساختمان مورد معامله؛ پرداخت هزینه دادرسی و پرداخت حق‌الوکاله در حق تجدیدنظرخواهی محکوم شده، وارد و موجه می­باشد و دادنامه صادره مخلص قانون و اصول دادرسی می­باشد. زیرا طرح دعوای تحویل مبیع و گرفتن گواهی پایان کار قبل از احراز و اثبات مالکیت قابل استفاده نیست و ثبت اسناد کلیه حقوق خود و معاملات راجع به املاکی که قبلاً در دفتر املاک ثبت شده، در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود می‎باشد و اجباری است.

در حال حاضر در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نمی­شود و هم اینکه قانون در دفتر اسناد و املاک ثبت می­شود و دولت فقط کسی را که ملک به نام او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور و منتقل شده و این انتقال در دفتر املاک به نام او ثبت شده، مالک می­شناسد.

این جا به تحویل بین مشاوره و اجرای حکم محکومیت خوانده به تحویل مبیع مشاعی، دعوای الزام به تحویل مبیع مشاعی چه اشخاصی باشد و موضوع نظریه مشورتی است. بر اساس ماده ۳۵۳ قانون مدنی مبیع ممکن است مفروض باشد یا مشائیان به طور کلی در این زمینه باید دانست مشاور در مقابل مفروض از مال مفروز دارای یک مالک است ولی در مال مشاع یک نفر شراکت دارد و سهم آن­ها در تمام اجزا مال منتشر شده است و مال مشاع دارای مشکلات و مسائل حقوقی و اختصاصی خاص است. البته این ایراد را در فرض اینکه مالکین اهل مذاکره و توافق باشند، مرتفع می‌شود.

در مواردی که حکم خلع ید علیه تصرف ملک مشاع به نفع مالک قسمتی از ملک مشاع صادر شده باشد، از تمام ملک خلع ید می­شود ولی تصرف محکوم الله در ملک مشمول مقررات املاک مشاعی می­باشد. نظریه مشورتی تسلیم مال مشاعی فروخته شده، به خریدار فقط به صورت مشاور در حد مشاهده فروشنده واقع شرایط و تصمیم باید به گونه‌ای باشد که خریدار بتواند از کلیه حقوق بهره­مند باشد که فروشنده دارد و چنانچه بین خریدار و دیگر شرکت‌های مشاعی در مورد نحوه تصرف خریدار در مال مشاع است، فسخ شود و بر اساس ماده ۴۳ قانون مدنی عمل می­شود و طرح دعوای الزام به تحویل مبیع به فروشنده کافی است و نیازمند طرح دعوا علیه دیگر شرکای مال مشاعی نیست. این مطلب در مورد الزام به تحویل مبیع مشاعی و نحوه اجرای حکم تحویل مبیع مشاعی تدوین می­شود.

وقت و زمان تحویل موضوع قرارداد با هم رابطه متقابل دارند و تصمیم و قبل از آثار عقد درست می‌باشد و عدم قدرت بر تسلیم موجب بطلان قرارداد می‌شود. همچنین تصمیم نادرست برای طرف مقابل حق فسخ ایجاد و طرف مورد معامله قبل از عقد را منفسخ می­کند و در حصول قبض مبایعه شرط نیست چرا که قبل از عمل حقوقی نمی­باشد. البته این به شرطی است که موضوع معین باشد ولی هرگاه موضوع تصمیم کلی باشد؛ برای تعیین فردی که باید تسلیم شود، به اذن متعهد می­باشد و بر اساس ماده ۳۷۱ قانون مدنی تصمیم موضوعات باید مقدور باشد و هر گاه تسلیم موضوع تعهد غیر مقدور باشد، معامله باطل است.

البته لازم به ذکر است که در صورتی که طرفین تاریخی را برای تسلیم مبیع قرار دهند، قدرت برتر تیم در آن شرکت می­باشد و در زمان انعقاد دیگر اینکه هر گاه با یک فرد نسبت به بعضی از منابع قدرت تصمیم دارد و نسبت به بعضی دیگر ندارد. به این نسبت به بعضی که قدرت بر تسلیم دارد، صحیح و نسبت به بعضی دیگر باطل است و در تعریف تصمیم و تحویل مورد معامله مقرر شده که تسلیم یعنی دادن معنی به صرف مشتری به نحوی که از تصرفات باشد و قبل یعنی استیلاء مشتری بر مبنای لازم به ذکر است که تصمیم از تسلیم مادی و غیرمادی باشد. بنابراین هدف از تسلیم این است که تعهد اجرا شود و اجرای این تعهدات اغلب به وسیله فروشنده می­باشد و گاهی خود خریدار را از پیش در اختیار قرار می‌دهد و نیاز به تصویب مجدد دارد.

نکته مهم در تحقق تصمیم این است که در تصمیم طرف مقابل باید متمکن از آن­ تصرف و انتفاع باشد. البته قاعده ثابتی در تسلیم وجود ندارد و در این صورت باید به حرف شروع کند و تسلیم شرط صحت عقد مانند بیع شود و وقتی که تحویل و تسلیم موضوعات شرط صحت باشد، بر اساس ماده ۳۶۴ قانون مدنی القاطع قبل از تسلیم است که از زمان توافق طرفین ممکن است زمان و وقت تصمیم در قرارداد ذکر شود و محیطی برای تصمیم مشخص شود. چنین قراردادی را قرارداد موجر مدت دار می­گویند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *