تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

نگاهی به مهمترین نکات در نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

نسخه های چاپی نمونه  دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری را از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا پایگاه اینترنتی دیوان عدالت اداری تهیه کنید.

در بیشتر کشورهای پیشرفته ی دنیا مقررات کار و استخدام در هر دو بخش دولتی و خصوصی تابع یک قانون واحد است و به این ترتیب از هر گونه سوء برداشت و تصمیمات متناقض جلوگیری می شود اما در ایران استخدام و مقررات کار مستخدمین دولت و کارکنان ادارات دولتی تابع قوانین دیوان عدالت اداری بوده و مقررات استخدام در بخش های خصوصی تابع قانون کار است و این مساله در  بسیاری موارد باعث سردرگمی های فراوان می شود. بنابراین  آشنایی افراد با قوانین و مرجع صالح رسیدگی به این موضوع  و البته نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری در چالش های مختلف کارمندان اداری به ویژه در رابطه با  اخراج ناعادلانه و شرایط و نحوه بازگشت به کار، بسیار راهگشا است.

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

آیا کارکنان قراردادی هم می توانند دادخواست بازگشت به کار را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنند ؟

در سالهای اخیر ساختار استخدامی کارکنان دولت دستخوش تغییرات فراوان شده به گونه ای که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان بخش های دولتی  مشمول استخدام رسمی نبوده و غالبا رابطه ی کاری آنها با سازمان مربوطه در قالب قراردادهای مختلف از قبیل قرارداد کار معین و زمان معین تعریف می شود از طرف دیگر قانونا امکان بکارگیری افراد مشمول قانون کار در دستگاههای اجرایی وجود دارد بنابراین موارد بیشماری وجود دارد  که افراد نمی دانند برای احقاق حق خود باید به مراجع تعریف شده در قانون کار مراجعه کنند یا دیوان عدالت اداری ؟

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

برای پاسخ روشن به این موضوع بایستی قرارداد و نحوه ی ارتباط شخص با سازمان مربوطه به دقت بررسی شود. چنانچه رابطه فرد با سازمان از طریق شرکت یا پیمانکاری خاص و غیر دولتی باشد تابع قوانین استخدام کارگران و تابع قانون کار است و چنانچه شخص مستقیما تحت نظر سازمان یا اداره دولتی مشغول به کار شده باشد مرجع رسیدگی دیوان عدالت اداری بوده و فرد در گام نخست بایستی نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری را پر کرده و شکایت را پیگیری نماید.

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

 علاوه بر قوانین عمومی هر یک از سازمان ها و ادارات قوانین داخلی ویژه ای در خصوص بازگشت به کار کارکنان دارند که در رای نهایی تاثیرگذار است.

 مهمترین مواردی که حتما باید در نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری ذکر شود

هرچند نسخه های از قبل آماده شده و چاپی نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری موجود بوده و شما می توانید این نمونه ها را از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دیوان عدالت اداری تهیه کنید اما با این وجود بد نیست بدانید که ذکر دقیق مشخصات شاکی ، دلیل اخراج و تقدیم مستندات از قبیل رونوشت قرارداد ،معوقات پرداخت نشده و بیان دقیق و البته مختصر خواسته از مهمترین نکاتی است که بایستی در این دادخواست قید شود.

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و دیوان این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

نکات مهم در مورد دعاوی بازگشت به کار کارکنان دولت

-چنانچه پس از صدور رای قطعی دیوان عدالت اداری کارفرما به بهانه های مختلف از بازگشت به کار فرد جلوگیری نماید مرتکب جرم شده و می توان شکایت کیفری مبنی بر عدم اجرای حکم مطرح کرد

-توجه داشته باشید که علاوه بر قوانین عمومی هر یک از سازمان ها و ادارات قوانین داخلی ویژه ای در خصوص بازگشت به کار کارکنان دارند که ممکن است در رای نهایی تاثیرگذار باشد

نمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت ادارینمونه دادخواست بازگشت به کار دیوان عدالت اداری

– در مواردی که به علت نوع قرارداد و نوع کار انجام شده ، تعیین مرجع صالح رسیدگی به دعوای بازگشت به کار فرد شبهه داشته و امکان تعیین دقیق قانون و مرجع صالح رسیدگی وجود نداشته باشد   قانون اصلی قانون کار خواهد بود  و دادخواست با اتکا به مقررات این قانون و در هیات های رسیدگی مستقر در اداره کار رسیدگی خواهد شد.

با توجه به اینکه دعاوی بازگشت به کار جزو پرشمارترین دعاوی مطرح شده در دیوان عدالت اداری بوده و مقررات مختلف سازمان ها در این خصوص حائز پیچیدگی های فراوان  است  در  صورت مواجهه با این موضوع بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی با وکیل متخصص این موضوع مشورت نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *