تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید. 

 

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

مسئله مهمی که با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری با آن مواجه خواهید شد، اجرای حکم دیوان عدالت پس از رسیدگی به پرونده است. اما آیا با نحوه اجرا و نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری آشنا هستید؟ آیا شهروندانی که با ادارات مختلف دچار مشکل می شوند و به دیوان عدالت اداری شکایت می کنند، همگی وکلای با تجربه دیوان هستند؟ باید بگوییم خیر. از این رو لازم است شهروندان وکیل دیوان عدالت اداری را برای تنظیم درخواست اجرای حکم دیوان انتخاب کنند. 

طبق قانون دیوان عدالت اداری، واحدی تحت عنوان واحد اجرای احکام دیوان عدالت وجود دارد که به نحوه اجرای حکم صادره از سوی دیوان رسیدگی می کند. در صورتی که محکوم علیه از اجرای حکم دیوان خودداری نماید یا امتناع ورزد، وکیل دیوان می تواند نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری را تنظیم کرده و به دیوان تسلیم کند. در این صورت واحد اجرای احکام، با اعمال ضمانت های اجرایی، اجرای حکم صادره از سوی دیوان را تضمین خواهد نمود. 

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

از آنجایی که رسیدگی به پرونده های شکایت دیوان عدالت اداری کمی از پیچیدگی برخوردار هستند، لازم است شهروندان و مردم عادی برای طرح شکایت از ادارات به دیوان، به سراغ وکیل متخصص دیوان عدالت اداری روند. در غیر این صورت قادر نخواهند بود به درستی دادخواست تنظیم نموده و از دیوان خواستار رسیدگی به پرونده شکایت خود باشند.

برای اطلاع بیشتر می توانید با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید و از هزینه وکیل دیوان عدالت اداری خبردار شوید.

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

تنظیم نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

طبق ماده 107 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، تمام اشخاص و مراجع مذکور که در ماده 10 همان قانون به آن اشاره شده است، مکلف هستند آراء دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجرا کنند. از این رو در صورت عدم اجرای حکم دیوان پس از ابلاغ، وکیل دیوان می تواند نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری تنظیم نموده و آن را به واحد اجرای احکام دیوان عدالت ارسال نماید. 

البته همانطور که در ماده 108 قانون تشکیلات و دادرسی دیوان اشاره شده است، شعب دیوان پس از ابلاغ رای به محکوم علیه، نسخه ای از آن را به انضمام پرونده به واحد اجرای احکام دیوان عدالت اداری ارسال خواهند نمود. پس از آن محکوم علیه موظف است در طی 1 ماه اقدام به اجرای حکم دیوان نماید و نتیجه را به صورت کتبی به واحد اجرای احکام گزارش کند. 

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

همانطور که پیش از این بیان نمودیم رسیدگی به پرونده های دیوان امری پیچیده است که از اطلاعات کم مردم عادی و حتی برخی وکلای پایه یک نیز خارج است. از این رو لازم است شهروندان برای رسیدگی به پرونده های دیوان، اقدام به انتخاب وکیل متخصص و باتجربه دیوان عدالت اداری نمایند. 

خودداری از اجرای آراء دیوان عدالت توسط محکوم علیه

در برخی از پرونده ها، محکوم علیه ممکن است از اجرای حکم دیوان عدالت خودداری نماید. در چنین شرایطی واحد اجرای احکام دیوان عدالت اداری مراتب موضوع را در اسرع وقت به رئیس دیوان گزارش می دهد. رئیس دیوان پرونده را به شعبه ای که رای قطعی را صادر کرده است ارسال نموده و این شعبه موظف خواهد بود خارج از نوبت، به موضوع استنکاف محکوم علیه از اجرای حکم دیوان رسیدگی نماید.

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

در این مرحله وکیل دیوان عدالت اداری نیز می تواند با ارسال نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری به واحد اجرای احکام، روند رسیدگی به پرونده را در شعبه صادر کننده رای، تسریع نماید. پس بدون تردید داشتن وکیل دیوان که به تمام قوانین دیوان عدالت از جمله قانون تامین اجتماعی، قانون امور مالیاتی، شهرداری، کمیسیون ماده 99 و ماده 100 شهرداری و … واقف است، می تواند کمک شایانی در تسریع روند پرونده موکل نماید. 

نمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت ادارینمونه درخواست اجرای حکم دیوان عدالت اداری

موسسه حقوقی تهران وکیل باتجربه ترین و متخصص ترین وکلا را به شهروندان معرفی می کنند، تا بدون نیاز به خروج از منزل به راحتی طرح شکایت به دیوان نموده و پرونده را برای رسیدگی به وکیل خود بسپارند. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *