تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری پرداخته شده است. در صورت نیاز به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

یکی از سازمان بیمه گر عمومی اما غیر دولتی، سازمان تامین اجتماعی است. همانطور که می دانیم این سازمان وظیفه دارد تا بیمه کارگران و حقوق بگیران را پوشش داده و به صورت اختیاری نیز می تواند بیمه مشاغل آزاد و صاحبان حرف را نیز پوشش دهد. حال اگر این سازمان تخلفی مرتکب شود، چگونه می توان از آن شکایت کرد؟ با بررسی نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری می توان از این سازمان شکایت نمود.

1نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

ممکن است افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بسته به دلایلی از خدماتی که این سازمان در اختیار آنها قرار می دهد، رضایت نداشته باشند. در چنین حالتی می توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه نموده و شکایت خود را مطرح کنند. البته باید بگوییم می توان از مسئولین و کارمندان این سازمان نیز شکایت کرد. در صورتی که در خدمات خود کوتاهی کرده باشند یا این که منجر به ضرر و زیان به شهروندان شده باشند. 

برای این که بتوان نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری تنظیم نموده و ارسال کرد، بهتر است با وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار کرد. مسلما وکیل دیوان بهتر می تواند قوانین شکلی و ماهوی تنظیم شکایت از این سازمان را رعایت نموده و برای رسیدگی به پرونده زمان بگذارد. 

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت ادارینمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

انواع نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

شکایاتی که علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت تنظیم می شوند، به دو صورت انجام می شوند. نوع اول شکایتی است که از سوی افراد بیمه شده و افراد ذینفع به دلیل برخی اقدامات و تصمیمات این سازمان تنظیم می شود. در حالی که نوع دوم شکایت از سازمان تامین اجتماعی درخواست ابطال آیین نامه ها یا بخشنامه هایی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح می شود. دال بر این که این قوانین و آیین نامه ها خلاف شرع و قانون بوده و از صلاحیت و اختیارات تامین اجتماعی خارج است. 

3نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

برای اینکه بتوانید اقدام به طرح نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری نمایید، لازم است در مورد قوانین دیوان عدالت اداری در خصوص سازمان تامین اجتماعی اطلاعات داشته باشید. معمولا مردم عادی از این قوانین اطلاعات ندارند، اما این افراد می توانند با انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری، به خوبی شکایت خود را تنظیم کرده و به دیوان عدالت ارسال کنند و یا همچنین می توانند با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری با بهترین وکیل دیوان موسسه تهران وکیل ارتباط برقرار نمایند.

11نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

نوع اول دعاوی مطروحه در دیوان، اصولا در شعب دیوان عدالت اداری رسیدگی می شود. اما نوع دوم دعاوی مطروحه سازمان تامین اجتماعی، مستقیما در هیات عمومی دیوان رسیدگی می شوند. از این رو لازم است در نحوه تنظیم شکایت از تامین اجتماعی با دقت و تخصص از قوانین استفاده کنید. 

نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت ادارینمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

نحوه طرح شکایت از تامین اجتماعی 

طبق بند 1 ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری،  رسیدگی به اعتراضات و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان ها، واحد های دولتی، شرکت های دولتی، سازمان تامین اجتماعی، شهرداری ها، وزارتخانه ها و … در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. پس در صورت بروز هرگونه مشکل بین مردم و نهادهای دولتی، باید شکایت به دیوان عدالت اداری تسلیم شود. 

13نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

از آنجایی که شعبه اصلی دیوان عدالت اداری تنها در تهران مستقر است، ممکن است هر شخصی نتواند از شهرها و استان های مجاور نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری را تنظیم نموده و به تهران رود. این دسته از اشخاص لازم است وکیل دیوان عدالت اداری انتخاب نموده و روند رسیدگی و طرح شکایت را به ایشان بسپارند. تا با پرداخت هزینه وکیل دیوان عدالت اداری در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند شکایت را در دیوان عدالت اداری مطرح کرده و به پرونده رسیدگی کند. 

تهران وکیل بهترین و متخصص ترین وکلای دیوان عدالت اداری را در اختیار شهروندان قرار می دهد تا بتوانند با مشورت ایشان، شکایت خود را تنظیم نموده و روند رسیدگی به آن را پیگیری نمایند.

برای ارتباط با یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای حتما به صفحه مربوطه مراجعه نماببد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *