تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

هزینه وکیل چک برگشتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع هزینه وکیل چک برگشتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 هزینه وکیل چک برگشتیهزینه وکیل چک برگشتی

چک به اصطلاح نوشته‌ای است که به موجب آن صادر کننده وجهی را که در نزد طرف مقابل یعنی محال علیه دارد؛ کلاً یا بعضاً برگشت داده می‌شود و یا به دیگری واگذار می‌شود. دقت شبکه در هنگام تنظیم چک محل و تاریخ صدور چک به صورت خوانان نوشته شود و به امضای صادر کننده درآید.

انواع چک

چک عادی چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و دارنده آن تضمینی جذب اعتبار صادرکننده ندارد.

چک تایید شده چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و توسط بانک برای پرداخت وجه آن تایید می‌شود.

چک تضمین شده چکی است که توسط بانک آینده هم نباید به درخواست مشتری صادر و پرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می‌شود.

مسافرتی چکی است که توسط بانک صادر و در هر یک از شعب آن بانک‌ها توسط نمایندگان و کارگزاران پرداخت می‌شود.

امروزه جایگزین شدن چک به عنوان وجه نقد با توجه به مزایای بالای آن به جهت راحتی در مبادلات اقتصادی و جلوگیری از مشکل جا به جایی نقدینگی فیزیکی پول و همچنین کسب اعتبار در معاملات تجاری باعث شده که چک نقش اساسی و مهمی داشته باشد که به تبع آن به دلیل کثرت استعمال چک ممکن است، مشکلاتی نیز برای طرفین ایجاد کند.

مطالبه وجه چک با آخرین اصلاحات که یکی از پرکاربردترین اسناد تجاری میان مردم چک می‌باشد. گاهی پیش می‌آید که بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی کامل از قوانین اقدام به صدور چک در زمان مختلف می‌کنند که ممکن است بعد از آن نیز مشکلاتی ایجاد کند.

قانون چک برگشتی به چه صورت است؟

قانون چک برگشتی با توجه به اصطلاح قانون چک در سال ۹۷ به محض اینکه چک به دلیل کسری یا عدم موجودی برگشت خورد بانک‌ها با درخواست دارنده چک موظف هستند. چرا در سامانه بانک مرکزی ثبت و کد رهگیری و گواهی عدم پرداخت را تحویل دارنده چک در این اقدام توسط بانک‌ها موجب می‌شود؛ تمامی حساب‌های بانکی و مالی صادر کننده چک مسدود شود و تمامی خدمات بانکی متوقف شود؟ از قبیل اینکه درگیر صاحب چک نمی‌تواند حساب جدید افتتاح کند و حتی کارت عابر بانک دریافت کنند؛ معمولاً از دریافت وام تحصیلات محروم می‌شود که با توجه به مصوبه جدید محدودیت شدیدتری نسبت به آن اعمال می‌شود.

چک برگشتی و ممنوع الخروجی اقدام از طریق مراجع قضایی دادگاه منجر به ممنوع الخروجی خواهد شد. البته در مواردی ممکن است از طریق شکایت کیفری آن هم در مبالغ بالا و کلان وجه چک موفق به گرفتن ممنوع الخروجی علیه صادر کننده باشد. اما بهترین و قوی‌ترین راه برای ممنوع الخروج کردن صادر کننده چک‌های برگشتی اقدام از طریق اداره ثبت به نظر تنها امتیاز و مدیریت اقدام از طریق اداره ثبت می‌باشد.

در قانون جدید خلاف سنوات گذشته متقاضی دریافت دسته چک باید دارای شرایط مورد نظر قانونی باشد و آنها را با توجه به اعتبار و تراکنش‌های متقاضی دریافت گزارش رتبه بندی اعتباری با مجوز بانک مرکزی مجاز به صدور و تحویل دسته چک برای متقاضی می‌باشد. البته در ماورای قانون جدید چک الکترونیکی و موردی برای جلوگیری از افزایش تقاضا برای صدور دسته چک در نظر گرفته می‌شود که نیاز به اعتبارسنجی و رتبه بندی ندارد.

موارد تعقیب کیفری چک در صورتی که چک صادر شده، سفید امضا باشد. در صورتی که وصول چک بستگی به شرط خاصی نباشد؛ چنان چه در متن چک ۱۸ باشد که چک باید تضمین انجام تعهدات و معامله باشد. در مواردی که چک بدون تاریخ صادر شود، به کدام از طریق ثبت در دعاوی چک برگشتی با توجه به اصلاحیه قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷ دارنده چک برگشتی می‌تواند علاوه بر دادگاه از طریق اداره ثبت اقدام به مطالبه چک کند؛ چندین نکته اهمیت دارد. اینکه فقط اداره ثبت محلی مجاز رسیدگی نیست که باید در حوزه آن اداره مستقل باشد و چه در آن باید برگشت داده شود.

هزینه وکیل چک برگشتیهزینه وکیل چک برگشتی

از جمله معایبی که در این اقدام می‌توان در نظر داشت این است که دارنده اداره ثبت نمی‌تواند علیه سایر مسئولین چک ظهرنویس و ضامن اقدام کنه برخلاف دادگاه‌ها ولی اگر شخصی از طریق شکایت کیفری اقدام کرده باشد؛ می‌تواند همزمان درصد نیز اقدام کنند. اما در اقدام به مراتب هزینه کمتری پرداخت می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

انواع چک برگشتی حقوقی

چک برگشتی حقوقی

چک برگشتی حقوقی به چکی گفته می‌شود که در آن تنها صادر کننده چک قابل تعقیب و مجازات کیفری می‌باشد و نمی‌توان درباره آن تقاضای توقیف اموال و دارایی‌های او را نیز مطرح کرد. در چنین مواقعی موضوع باید توسط وکیل صدور چک و دادگاه پیگیری شود که برگشتی کیفری نوع دیگری از چکی است که در آن صاحب چک می‌تواند در صورت برگشت خوردن چک به دادگاه‌های کیفری مراجعه کند و علیه صادرکننده چک طرح شکایت کند. دادگاه نیز بلافاصله کمی به برگشت مبلغ چک می‌دهد و اگر صادر کننده از آن عاجز باشد؛ به هبس زندان محکوم می‌شود.

‏چک‌های برگشتی در محاکم قضایی و دادگاه‌ها بسیار فراوان می‌باشد. لازم است بدانید که وصول چک برگشت خورده از طریق مختلف قابل انجام می‌باشد. به علاوه بهتر است به یاد داشته باشید که پشت سر گذاشتن روند اصول چک بسیار طاقت فرساست و بدون وکیل متخصص چک برگشتی شاید غیرممکن باشد.

هزینه وکیل چک برگشتیهزینه وکیل چک برگشتی

برای وصول چک بلامحل بهتر است از وکلای متخصص استفاده کنیم. بدیهی است که استفاده از خدمات وکیل نیازمند پرداخت حق الوکاله است. این حق الوکاله به موارد متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال سختی کار شرایط پرونده زحمت وکیل در این میان بسیار تاثیرگذار است اما به طور میانگین می‌توان گفت که این هزینه حدود ۱۰% از مبلغ کل کشور را شامل می‌شود. علاوه بر هزینه وکیل هزینه‌های جانبی وجود چک برگشتی را نیز باید در نظر گرفت. هزینه اخذ گواهی عدم پرداخت از طریق بانک هزینه دادرسی که با توجه به چه چیزی تغییر می‌کند. در این زمینه می‌توانید با بهترین وکلا در بهترین موسسه حقوقی تهران وکیل پرونده دادرسی و بزرگ را آغاز کنید و با پرداخت هزینه شکایت چک برگشتی با نازل‌ترین قیمت حقوق خود را پس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه‌ می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می‌باشند و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شماست و سعی دارند با به کارگیری دانش و تجربه خود، مطلوب‌ترین نتایج را برای پرونده‌ی شما حاصل کنند؛ پس با اطمنیان خاطر وکلای مجموعه تهران وکیل را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *