تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اجازه به شرط تملیک

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اموال و دارایی‌ها انواع مختلفی دارد که برحسب یک تقسیم بندی مهم می‌توان آن‌ها را به منقول (همچون اتومبیل) و غیرمنقول (همچون خانه و زمین) تقسیم کرد. این اموال سبب ایجاد روابط حقوقی متنوعی میان افراد جامعه می‌شود و قرارداد‌های بسیاری هم‌چون خرید و فروش، اجاره، هبه (بخشیدن) در خصوص آن‌ها تنظیم می‌شود. هریک از این قرارداد‌ها نیز قواعد خاصی دارد که در قوانین مختلف پیش‌بینی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین قرارداد‌هایی که میان اعضای جامعه تنظیم می‌گردد و نام آن را بسیار شنیده شده است و در زندگی بسیار از آن استفاده می‌شود، «قرارداد اجاره» است. علاوه بر قرارداد اجاره که به صورت سنتی میان افراد جامعه انجام می‌شود،  امروزه نام «اجاره به شرط تملیک» نیز بسیار شنیده می‌شود. اجاره به شرط تملیک یکی از انواع قرارداد‌های اجاره می‌باشد که در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است.

موقع عقد اجاره با توافق مالک و مستاجر برای مدت زمانی مشخص که در عقد اجاره مسخص شده مستاجر می‌تواند از مال معینی برای مدت مشخصی از آن استفاده کند. مستاجر مالک مال مورد اجاره است و در ازای مالکیت در این مدت زمان مالک تمام‌ منافع می‌باشد که در ازای مالکیت منافع در این مدت زمان معین که براساس آن اجازه‌ی استفاده از آن مال را پیدا می‌کند، مبلغی را به عنوان اجاره‌بها به موجر (اجاره‌دهنده یا مالک) می‌پردازد.

بعد از پایان مدت اجاره مستاجر باید مال مورد اجاره را به صاحب اصلی خود برگرداند زیرا با اتمام این بازه‌ی زمانی حقی که برای مستأجر در خصوص استفاده از مال به وجود آمده بود، به پایان می‌رسد. اینکه میزان اجاره‌بها به چه میزان باشد و عین مستأجره برای چه مدتی به عنوان اجاره در اختیار مستأجر باشد، همگی بستگی به توافقی که میان‌مالک و مرتهن بسته شده است.

شرط تملیک از جمله شروطی می‌باشد که در ذیل عقد اجاره و رهن مورد استفاده است و قرار داد اجاره این چنین شرطی مورد استفاده است که به آن شرط مالکیت اجاره می‌گویند.

اگر مستأجر به تمامی تعهدات درج شده در این قرارداد عمل کند، در پایان مدت اجاره، مالک عین مستأجره (مال اجاره‌شده) خواهد شد. اجاره به شرط تملیک نوعی قرارداد اجاره است که در نهایت به مالک شدن مستأجر منتهی می‌شود و مستاجر با پایان قرار داد مالک آن مال مورد اجاره می‌شود.

در صورتی که مستاجر به تمام تعهدات خود در مدت زمان مشخص شده عمل کند، مالک نیز موظف است در مدت مقرر شده در قرار داد مالکیت آن مال را به مستاجر انتقال دهد. در مالکیت اجاره معمولاً یک شرطی در ضمن عقد انجام شده و دو طرف معامله به آن متعهد شده اند.

بالا بودن قیمت مسکن و عدم توان‌مالی افراد برای خرید منزل و تمایل افراد برای داشتن خانه‌ای که متعلق به خودشان باشد، این روش در ابتدا برای خریدوفروش خانه مورد استفاده بود تا به این وسیله افرادی که توان مالی کافی برای پرداخت بهای مسکن به‌صورت یک جا را ندارند، بتوانند از این طریق و با این شیوه‌ی پرداخت اقساطی مسکنی  برای خود فراهم کنند، اما به مرور زمان در مورد اموال دیگر نیز به‌کار گرفته شده‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *