تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل برائت از زنای محصنه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل برائت از زنای محصنه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

وکیل برائت از زنای محصنه چه وظایفی بر عهده دارد؟

با عنایت به جامع اوراق پرونده، جهات صدور رأی، استدلال منعکسه و مستندات ابرازی، اعتراض تجدیدنظرخواه نسبت به دادنامه شماره ۹۰۰۹۹۷۳۸۱۴۵۰۰۲۲۴ _ ۶/۹/۱۳۹۰صادره از شعبه پنجم دادگاه تجدیدنظر (کیفری استان) چهارمحال و بختیاری به گونه ای نیست که اساس دادنامه تجدیدنظرخواسته را مخدوش ساخته و موجب بی اعتباری آن شود و رأی مرقوم با توجه به واقعیت های مضبوط در پرونده طبق موازین قانونی اصدار یافته و از حیث رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز اشکال مؤثری ملاحظه نشد؛ بنابراین مستندا به بند (الف) ماده ۲۶۵ انون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری ابرام می گردد.

وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

عدم لزوم صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادسرای عمومی در رسیدگی به اتهام زنای محصنه

در رسیدگی به اتهام زنای محصنه، چنانچه عنوان اتهامی، رابطه نامشروع و عمل منافی عفت تشخیص داده شود، نیازی به صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادسرای عمومی نبوده و دادگاه کیفری استان، نسبت به آن اتخاذ تصمیم می نماید.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۹۳۰۰۰۵۹

تاریخ:۲۸/۰۱/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

حسب محتویات پرونده خانم (ف.ک.) به اتهام زنای محصنه با آقای ( ف.ط.) فرزند (ف.)با شکایت آقای (م. ک.) همسر خانم (ف.ک.) تحت تعقیب شعبه ۷۲ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفته. به موجب دادنامه فوق الاشعار به لحاظ فقدان ادله قانونی و شرعی کافی در جهت احراز وقوع بزه انتسابی به استناد بند «الف» ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و اصل ۳۷ قانون اساسی حکم به برائت وی از جهت زنای محصنه صادر و اعلام و در خصوص ارتکاب عمل منافی عفت و ایجاد رابطه نامشروع مرقوم داشته است که «نظر به اینکه رسیدگی به اتهام مذکور بدوآ در دادسرا بوده و سپس در صورت صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری استان خواهد بود

وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

در این خصوص به ارسال بدل پرونده پس از قطعی شدن رای به دادسرای مربوطه اظهارنظر می شود.» و در پایان اضافه نموده: «رأي صادره ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور می باشد.» متعاقبا آقای (ر.م.) به وکالت از شاکی، آقای (م. ک.) به دادنامه شماره ۱۸۱ ۰۰-۱۵/۷/۹۱ صادره از شعبه ۷۲ دادگاه کیفری استان تهران اعتراض و درخواست تجدیدنظر کرده. معترض در لایحه تقدیمی اولا: اظهار داشته است که متهمان نزد بازپرس محترم به ارتکاب فعل زنا اقرار و اعتراف کرده اند و چندین بار اقرار نموده اند و لذا برائت خانم (ف.ک.) از اتهام زنای محصنه وجاهت قانونی ندارد؛

وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

ثانيا: حسب قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب، خود دادگاه می بایست وارد رسیدگی می شد زیرا تحقیقات، انجام شده و هیچ نقصی نداشته نیاز به کیفرخواست داشته باشد. پرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور به این شعبه ارجاع و اعضای شعبه ضمن تشکیل جلسه و قرائت گزارش آقای راجی عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی جناب آقای خانی دادیار محترم دادسرای دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه اتخاذ تصمیم قضائی در پرونده حاضر می بایست در دادگاه کیفری استان ابرام می شود به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.

وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

رای شعبه ۲۹ ديوان عالی کشور درباره برائت از زنای محصنه

اعتراض تجدیدنظرخواه آقای (ر.م.) وکیل شاکی اقای (م. ک.)نسبت به رأی تجدیدنظرخواسته به شماره دادنامه ۰۱۸۱ ۰صادره از دادگاه کیف استان تهران راجع به قسمت اتهام خانم (ف.ک.)دایر بر زنای محصنه به لحاظ فقدان ادله قانونی و شرعی حکم به برائت صادر نموده که حکم صادره وفق مقررات اصدار یافته و از این جهت ابرام می گردد؛ ولیکن اقدام دادگاه در قسمت اتهام عمل منافی عفت [و] ایجاد رابطه نامشروع بر اساس رأی وحدت رویه شماره ۷۰۹ مورخ ۱/۱۱/۱۳۸۷ دیوان عالی کشور نیازی به صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادسرای عمومی نبوده؛

وکیل برائت از زنای محصنهوکیل برائت از زنای محصنه

ضروری است دادگاه کیفری استان راجع به رابطه نامشروع مشاراليها اتخاذ تصمیم نماید. ضمنا اعتراض تجدیدنظرخواه وارد نبوده؛ رأى اصداری با عنایت به مراتب فوق ابرام و تأیید میشود.

رئیس شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور – مستشار

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *