تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

وظایف وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط 

لزوم صدور کیفرخواست در رسیدگی به جرائم غیر منافی عفت

چنانچه دادگاه کیفر استان با توجه به صلاحیت اضافی صلاحیت رسیدگی به جرم آدم ربایی را نیز داشته باشد، در این مورد رسیدگی در دادگاه باید با صدور کیفرخواست از دادسرا صورت گیرد.

شماره دادنامه: ۱۷۸ ۹۲۰۹۹۷۰۹۱۰۶۰۰

تاریخ:۰۵/۰۳/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

تجدیدنظر خواه آقای (ن.س.) به اتهام ارتکاب لواط موضوع شکایت آقای ( ع.س.)تحت پیگرد قرار گرفته و حسب گزارش قبلی پس از رسیدگی ها لازم به موجب دادنامه شماره ۲۰۰۳۹۷ مورخ۲۶/۱۰/۱۳۹۰ شعبه دوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی از بزه انتسابی لواط اعم از ایقابی و غیره تبرئه شده و بزهکار وی در حد ارتكاب فعل حرام برای دادگاه محرز و به استناد فرع پنجم از فروع شش گانه کتاب حدود تحریرالوسیله حضرت امام (قده)به تحمل شصت ضربه شلاق تعزیری محکوم گردیده است.

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

متعاقب تجدیدنظرخواهی محكوم عليه با وکالت آقای (غ.ق.) پرونده جهت رسیدگی به شعبه سی و سوم دیوان عالی کشور ارسال و پس از تنظیم خلاصه جریان پرونده: (ص ۱۲۲) برابر دادنامه شماره ۶۰۰۳۵ مورخ ۲۰/۶/۱۳۹۱ نظر به اینکه:

۱.در خصوص آدم ربایی اظهارنظر نشده است.

٢. در رسیدگی ها به شاکی اتهام تفخيذ تفهیم ولی اظهارنظر صورت نگرفته است.

۳. مصداق فعل حرام مشخص نگردیده است که چه عملی است آیا مشمول ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی یا ۱۲۴ همان قانون است که در این صورت استناد به منابع فقهی فاقد وجاهت قانونی است. با توجه به مراتب دادنامه از باب نقص، نقض و رسیدگی به همان شعبه محول گردیده است. دادگاه کیفری استان در تاریخ۱۵/۷/۹۱ در وقت فوق العاده و با حضور نماینده دادستان پرونده را تحت نظر قرار داده و با توجه به دارد اعلام دیوان عالی با اعلام ختم رسیدگی طی دادنامه شماره ۲۰۰۲۹۲ مورخ۳/۸/۱۳۹۱مجددا متهم (ن .س) را از بزه لواط تبرئه نموده و در خصوص شکایت دیگر شاکی مبنی بر آدم ربایی با عنایت به سوابق رفت و آمد فی مابین شاکی و متهم و این که شاکی با رضایت شخصی سوار اتومبیل متهم گردیده به علت عدم کفایت دلایل رأی بر برائت صادر گردیده است

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

و در مورد اتهام (ع.س.) مبنی بر تفخیذ نظر به ادعای عنف از سوی وی و اینکه اصولا تفخیذی برای دادگاه احراز نگردیده است. شاکی نیز در این مورد تبرئه شده است. در ارتباط با فعل حرام که دیوان عالی کشور ضرورت مشخص شدن آن را اعلام کرده است. دادگاه در رای تجدیدنظر خواسته چنین توضیح داده است. متهم از باب در آوردن شلوار شاکی و لخت کردن وی و … که موجب …شده است و این مورد مصداق بارز ارتكاب فعل حرام موضوع فرع پنجم از فروع شش گانه باب حدود تحریرالوسیله حضرت امام خمینی (قدس)می باشد با احراز بزهکاری نسبت به متهم مذکور که توسط وی و وکیل ایشان دفاع مؤثری در این خصوص به عمل نیامده است آقای (ن.س.)به تحمل شصت ضربه شلاق تعزیری محکوم گردیده است.

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

متعاقب ابلاغ وکلای شاکی و متشاکی هر دو از دادنامه فوق الذکر تجدیدنظرخواهی نموده اند. وکیل شاکی بزهکاری متهم موصوف را مشمول ماده ۶۲۱ و ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی اعلام و درخواست نقض دادنامه را نموده است. وکیل آقای (ن.س.) محکومیت وی را به اتهام ارتكاب فعل حرام خارج از شمول مادتين ۱۲۱ و ۱۲۴ قانون مجازات اسلامی دانسته و از طرفی با توجه به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی چون اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها حاکم است؛ لذا استناد دادگاه را به منبع فقهی فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده و با توجه به مراتب و حاکمیت اصل برائت درخواست نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را به لحاظ مغایرت آشکار آن با قوانین موضوعه کیفری و اعاده آن به شعبه هم عرض را استدعا نموده است.

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

رأی شعبه ۳۳دیوان عالی کشور درباره اثبات ادم ربایی و لواط

با عنایت به محتویات پرونده احراز بزهکاری متهم (ن.س.) در حد ارتکاب فعل حرام ( حسب توضیح دادگاه در متن رأی)طبق دلایل موجود در پرونده و مطابق قانون بوده و ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته در این خصوص ابرام می شود. رأی صادره در قسمت دیگر مبنی بر تبرئه متهم از اتهام بزه آدم ربایی ناقص است. چون آدم ربایی از موارد صلاحیت مستقیم دادگاه کیفری استان در تبصره ۳ ماده 3 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب الحاقی مورخ۲۸/۷/۸۱ احصاء نگردیده است

وکیل برای اثبات ادم ربایی و لواطوکیل برای اثبات ادم ربایی و لواط

و ضرورت دارد رسیدگی پس از تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرا انجام گرفته و حکم مقتضی صادر گردد، لذا رأی صادره در خصوص تبرئه متهم از اتهام آدم ربایی به علت نقص موجود، نقض و پرونده در اجرای قسمت دوم بند «ب» ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری به دادگاه صادر کننده رأي اعاده می شود.

رئیس شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور – عضو معاون

نیازی – جعفری

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *