تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل برای نوشتن قرارداد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 در این مطلب به موضوع وکیل برای نوشتن قرارداد اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل برای نوشتن قراردادوکیل برای نوشتن قرارداد

نحوه نوشتن قرارداد به چه صورت می باشد؟

برای شما پیش آمده که به صورت شفاهی با فردی توافق کرده باشید. بعد از مدتی آن فرد از وظایف خود سرپیچی کرده و شما تصمیم گرفته‌اید که شکایت کنید و درخواست خسارت کنید و بعد از آن با مراجعه به مراجع رسمی و قضایی از شما درخواست هلاکویی کرده است. قرارداد در واقع یک توافق مرکزی و طرفین مورد قرارداد می‌باشند که قابلیت پیگیری امورات در مراجع قضایی میسر می‌کند. بر اساس ماده ۱۸۳ قانون مدنی تعریف قرارداد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل ۱۵ نفره دیگر تعهد بر هم می‌کنند و مورد قبول آن باشند. به عبارتی قرارداد توافق مطلوب میان افراد برای انجام امور یا معامله کالا می‌باشد و در آن تعهدات هر یک از افراد و شرایط مورد قبول طرفین نوشته می‌شود.

در زبان محاوره عقد قرارداد را هم می‌دانیم و هر دو را به چه منظور استفاده می‌کنیم که در علم تخصصی حقوق این دو کلمه با هم متفاوت است که شامل توافق‌هایی می‌شود که شرایط و چگونگی آن توسط قانون مشخص است و به آن عقود معین می‌گویند که یکی از طرفین معامله حق فسخ را ندارد؛ مگر در موارد معین آن است که هر یک از طرفین بتوانند هر وقتی بخواهند فسخ کنند. شامل قرارداد‌هایی است که در آن شرایط توسط قانون مشخص می‌شود و هرگونه شهرتی تا زمانی که جامعه عمومی این نظر قابل استفاده نیست. مثل این که قرارداد ملی خود را به دیگری اجاره داده و تعیین کرده که فرد باید در ازای اجاره بها امور مربوط به کشاورزی زمین زراعتی را انجام دهد.

نحوه نوشتن قرارداد در این قسمت مشخص می‌شود که قرارداد در چه زمینه‌ای است که این قرارداد استخدام است یا قرارداد اجاره کار و یا قرارداد معامله ملک باید مشخصات کامل طرفی به همراه سمت هر یک از افراد به صورت دقیق ذکر شود. ذکر آدرس هر یک از افراد به صورت دقیق مورد نظر است. در صورت تغییر آدرس هر یک از طرفین باید به صورت کتبی آدرس جدید را به دیگری اطلاعات دهد.

در صورتی که به صورت دقیق تاریخ قرارداد نوشته نشود؛ می‌تواند باعث بطلان قرارداد شود. در بعضی موارد تاریخ شروع قرارداد با تاریخ واگذاری یا عقد قرارداد ممکن است متفاوت باشد. در این صورت لازم است تا هر دو تاریخ به صورت دقیق و هم به صورت عدد و حروف باشند. این مدت تعیین کننده زمان انجام کار و همچنین مدت زمان تعهدات قرارداد می‌باشد.

به عنوان مثال پرداخت به صورت دوره‌ای بر اساس میزان حجم کار انجام می‌شود یا در اول یا در آخر کار صورت می‌گیرد. همچنین در صورتی که پرداخت به صورت چک باشد؛ لازم است تا تاریخ و شماره دقیقه چک در قرارداد نوشته شود. ضمانت و نحوه اخذ آن با توجه به نوع قرارداد ضمانت می‌تواند تایید یک فرد یا چک با مبلغ خاص و یا ضمانت بانکی باشد. در صورتی لازم است تا مشخصات تنظیم و تاریخ و مبلغ آن به صورت دقیق در قرارداد باشد که در معاملات مربوط به ملک محل ملک مورد معامله نوشته ‌شود و قراردادهای پیمانکاری محل مربوط به انجام امور محوله باشد. شرایطی که هریک از طرفین تعیین کرده‌اند تا در صورت عدم رعایت آن توسط دیگری امکان فسخ یک جانبه قرارداد وجود دارد. باید به صورت دقیق و کامل در قرارداد نوشته شود.

وکیل برای نوشتن قراردادوکیل برای نوشتن قرارداد

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

در صورتی که هریک از طرفین به وسیله قرارداد مذکور نسبت به دیگری به عهده دارد؛ باید به صورت دقیق ذکر شود. مثلاً در قراردادهای مستقیم نیروی انسانی وظیفه محوله به کارمند باید دقیق نوشته شود و هم چنین تعهداتی که کارفرما نسبت به کارمندی دارد؛ باید ذکر شود. تعیین پیوست‌های قرارداد و ذکر دقیق تعدادی بر دو صفحه‌ی قرار داد می‌توان با استناد به این در پایان قرارداد به مراجع قضایی شکایت کرد.

تمامی صفحات قرارداد امضا و تایید طرفین قرارداد قابلیت ارائه به مراجع قضایی و رسمی داشته باشد. عدم امضا و تایید قرارداد توسط یکی از طرفین قرارداد مذکور باطل می‌شود. اما در نظر داشته باشید که در صورتی که یکی از طرفین قرارداد نمایندگی شرکت و فرد خاص باشد؛ گواهی نمایندگان باید زمینه قرارداد باشد.

در هنگام عقد قرارداد در میان طرفین چند قانون و قاعده است که باید آنها را مورد توجه قرار داد بر اساس ماده ۱۹۰ قانون مدنی هر قرارداد و معامله باید دارای چهار شرط اساسی باشد که طرفین برای آنها در صورتی که یکی از طرفین رضایتی برای عقد قرارداد نداشته باشد؛ آن قرارداد جایز نیست.

اهلیت طرفین یعنی افراد دارای عقل سلیم جهت معامله باشند. همچنین افراد زیر ۱۸ سال امکان معامله و تنظیم قرارداد با دیگری را ندارند. موضوع معین معامله مشروعیت جهت معامله بر اساس ماده ۲۰۴ قانون مدنی مورد معامله باید مال یا عملی باشد که هر یک از متعاملین تعهد تصمیم را ایفا می‌کند. همچنین بر اساس ماده ۲۱۶ مورد معامله باید مباح باشد. مگر در موارد خاصی اجمال آنها کافی نمی‌باشد؛ یعنی موضوع معامله باید در قرارداد به صورت واضح باشد و مبهم بودن آن باعث ابطال قرارداد نیست. در صورتی که شما قطع انعقاد قرارداد با افراد حقیقی دارید؛ حتما تمامی مدارک مربوط به مستندات شرکت مذکور همچون آگهی سیستم تاسیس و اساس‌نامه شرکت را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که این شرکت اجازه فعالیت در زمینه موضوع را داشته باشد.

وکیل برای نوشتن قراردادوکیل برای نوشتن قرارداد

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشند و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شماست و سعی دارند با به کارگیری دانش و تجربه خود، مطلوب‌ترین نتایج را برای پرونده‌ی شما حاصل کنند؛ پس با اطمنیان خاطر وکلای مجموعه تهران وکیل را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *